2009-11-30, 10:29
Medlem
Paroxyzms avatar
Weh, provat allt nu. nässpray, saltlösning, vattenånga,chili och tigerbalsam... Jag är helt jävla igenstockad i näsan, inget hjälper. IV och IM går fetbort, så det blev premiär för att sätta det i sheriffen, det verkar fungera även om själen dog lite
Citera
2009-11-30, 12:14
Medlem
henke1984s avatar
Hehe, funkar de bra där?

Citat:
Ursprungligen postat av Paroxyzm
Weh, provat allt nu. nässpray, saltlösning, vattenånga,chili och tigerbalsam... Jag är helt jävla igenstockad i näsan, inget hjälper. IV och IM går fetbort, så det blev premiär för att sätta det i sheriffen, det verkar fungera även om själen dog lite
Citera
2009-11-30, 13:29
Medlem
Fetnoppens avatar
Jag har käkat lite temgesic ngr dagar nu och tänkte gå över till att äta Kodein Recip.
Nu har man läst en del om blockerande effekter osv men jag har inte fått ngn rätsida på det.
Hur lång tid bör jag vänta med att ta kodein efter sista tem.dosen? För att inte råka ut för en medvetet framkallad AT samt att jag gärna vill ha lite effekt av kodeinet!

Mvh/
FN

Ps. Ja, jag har sökt men icke funnit...
Citera
2009-11-30, 16:14
Medlem
Paroxyzms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henke1984
Hehe, funkar de bra där?

Ya caught me!!
Jovars, hyfsat läskigt och som sagt en bit av själen dör varje gång man bryter mot regeln om enkelriktad passage. Men helt klart snabbare påslag och det blir mindre spill om man har begränsad tillgång då det ofta försvinner ner en hel del i svalget vare sig man vill det eller inte vid nasalt bruk. Tror biotillgängligheten är lite högre i tvåan också, kanske inte så mkt men ändå lite skillnad...
Citera
2009-11-30, 16:35
Medlem
Menas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetnoppen
Jag har käkat lite temgesic ngr dagar nu och tänkte gå över till att äta Kodein Recip.
Nu har man läst en del om blockerande effekter osv men jag har inte fått ngn rätsida på det.
Hur lång tid bör jag vänta med att ta kodein efter sista tem.dosen? För att inte råka ut för en medvetet framkallad AT samt att jag gärna vill ha lite effekt av kodeinet!

Mvh/
FN

Ps. Ja, jag har sökt men icke funnit...

Beror ju pa hur mycket du har tagit, hur van du ar vid det osv, men rakna atminstonde att de kommer vara blockat ca 32h efter senaste intag av temgesic
Citera
2009-11-30, 18:21
Medlem
Juggen-92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mena
Beror ju pa hur mycket du har tagit, hur van du ar vid det osv, men rakna atminstonde att de kommer vara blockat ca 32h efter senaste intag av temgesic
Efter 2 dygn så brukar i stort sett all blockerande effekt vara borta för mig och jag blir ej sjuk.
Någonstans mellan 2-3 dygn vad jag rekommenderar för bra effekt.
Citera
2009-11-30, 18:26
Medlem
Fetnoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mena

Tog senaste tem vid 12.00 och kastade i mig ngr kodein runt 17.00.
Nu vid 18 så tycker jag att det ger lite effekt, inte direkt rus men ångesten r borta å så..
Citera
2009-11-30, 18:29
Medlem
Fetnoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggen-92
Efter 2 dygn så brukar i stort sett all blockerande effekt vara borta för mig och jag blir ej sjuk.
Någonstans mellan 2-3 dygn vad jag rekommenderar för bra effekt.

Har tagit doser runt 1-2mg åt gången ett par gånger per dag och i rrunt 7 dagar...
Men jag tycker det ger lite effekt redan efter 5 timmar å jag blir absolut inte sjuk eller dålig..
Citera
2009-11-30, 18:32
Medlem
Juggen-92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetnoppen
Har tagit doser runt 1-2mg åt gången ett par gånger per dag och i rrunt 7 dagar...
Men jag tycker det ger lite effekt redan efter 5 timmar å jag blir absolut inte sjuk eller dålig..
Det är väldigt individuellt det där.
En del blockar Buprenorfinet ingenting alls hos. Var så för mig tidigare men inte längre.

Skatta dig lycklig. I varje fall för stunden!
Citera
2009-11-30, 20:35
Medlem
MassaGrejers avatar
Sub blockar inte krypton va?
Citera
2009-12-01, 00:35
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MassaGrejer
Sub blockar inte krypton va?
Nej det är lugnt, däremot ingen go combo, lite som att ta traddar och sub, usch.
Citera
2009-12-01, 20:57
Medlem
Paroxyzms avatar
P.g.a. helt igenkorkad näsa har jag nu vid tre tillfällen använt mig av rektal administrering (apotekets femmeters plastspruta med en sån där "sköld" avsedd för oralt bruk t.ex. småkids osv osv)... gjorde som jag läste i en annan tråd ang. rövpannor och satte en stump krympslang som jag värmde fast på pumpen, på det sättet slapp jag mangla upp hela pumpen i krysset. Sen är det bara att slita bort slangbiten, slänga den och sätta fast en ny.
Anyways nu är jag lite luddig så det blir mest svammel.

Det jag skulle komma fram till var iaf att vid samtliga tre tillfällen har effekten kommit igång på allvar ungefär cirkus 25-30 minuter efter "administrering", d.v.s. betydligt snabbare än när man nosar upp det. Och ta mig tusan om upptaget inte är bättre också...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in