2010-04-01, 16:13
Bannlyst
Fick för mig att testa att ta två stycken suboxone med apelsinsmak under tungen nyss. Fy fan vad de smakade illa! Har tidigare sniffat subutex med gott resultat men aldrig suboxone!

Så nu är de två 8mg tabletterna smälta under tungan och jag är lite nyfiken på om det kommer att bli någon nämnvärd effekt av de två tabletterna? Vad är era erfarenheter?
Citera
2010-04-01, 17:55
Medlem
mrorbins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Whuuut?!

Jo det beror ju helt klart på vilka man känner och vart man bor. Overall verkar det vara billigast i södra delen av landet. Själv pröjsar jag 250 oftast(200 om det är suboxone, men det har jag lagt ner helt) men kan gå med på 300 ibland då jag oftast bara handlar enstaka.

Nån som erfarenhet om hur zolpidem blandar sig med buprenorfin(2mg bup, 20mg zolp)? Fått hem lite sömnisar och tänkte somna väldigt gott inatt.

Har testat att blanda sub med stilnoct, men jag föredrar att blanda med imovane. Så kör hårt
Citera
2010-04-01, 19:28
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrorbin
Har testat att blanda sub med stilnoct, men jag föredrar att blanda med imovane. Så kör hårt

Tackar! Då vet jag det ikväll, gött att sova ordentigt innan jobbet
Citera
2010-04-01, 21:31
Medlem
mrorbins avatar
Citat:
Tackar! Då vet jag det ikväll, gött att sova ordentigt innan jobbet

Nog kommer du att sova gott allt Börja försiktigt om dú vinte vet din gränser osv. Idag har de blivit fyra st Zopiklone 7,5 mg, en öl, en vin, och några mg sub. Mår som en kung =)
Citera
2010-04-02, 14:40
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Vad är ett normalt pris på sub egentligen?

I skåne 100kr - 150..sen blir det dyrare ju längre upp i landet man kommer.
Citera
2010-04-03, 00:09
Medlem
Har precis köpt en sub utan förpackning. B8, var sub, inga problem. Var glad att jag inte fick en apelsin, så jag betalade till o med överpris. Men när jag kom hem slog i mig en fjädis vilket klart brukar ge mig energeri så till min förvåning så kändes det knappt nån ting. Så jag tog andra fjädan också och polaren andra halvan. Både han och jag är vana brukare av sub. Tänkte om det kanske var något annat vi ha tagit, så att det slog ut effekten. Det kändes dock skumt/svag.

Men sen så kommer min kompis på att han hade faktiskt fått titta på kartan några dagar innan och dom hade inte sett ut som dom svenska subben. Det hade stått Subutex som varumärke men med svart text istället för röd och mycket mindre, sen hade det stått några andra grejer som han inte riktigt kommer ihåg men vilket fall så sög dom.

Nån som känner igen dessa eller vet vilket land dom kommer ifrån eller om dom är svartpressade eller vad fan som är felet, det kändes som en jävla blåsning då jag till och med överprisade.

Skulle va bra om någon visste vart dom tillverkas eller vad det var.
Som sagt tabletten var identisk. Jag fick utan förpackning, men polarn hade sett förpackningen lite snabbt för några dagar sedan.
Citera
2010-04-03, 02:23
Medlem
.-.-.s avatar
Nån fler som fått enorma sömnproblem av suboxone? Har gått på sub ett par år, alltid sovit rätt dåligt men dock sovit tillräckligt, nu sedan jag tvingats över på suboxone har det försämrats drastiskt, nu har jag kanske sovit 3-4h på dom 4 senaste dygnen. Blir aldrig trött längre, det känns helt galet, det kan inte vara normalt att alltid vara så här pigg. Är inte det minsta trött än heller, skulle lätt kunna ut och springa maraton och sen ta vasaloppet utan problem.
Citera
2010-04-03, 11:53
Medlem
lowerCases avatar
Någon som har koll på om subutex fräter mycket i näsan?

Citat:
Nån fler som fått enorma sömnproblem av suboxone? Har gått på sub ett par år, alltid sovit rätt dåligt men dock sovit tillräckligt, nu sedan jag tvingats över på suboxone har det försämrats drastiskt, nu har jag kanske sovit 3-4h på dom 4 senaste dygnen. Blir aldrig trött längre, det känns helt galet, det kan inte vara normalt att alltid vara så här pigg. Är inte det minsta trött än heller, skulle lätt kunna ut och springa maraton och sen ta vasaloppet utan problem.

Låter ju väldigt konstigt detdär att det skulle vara nån skillnad mellan sub(oxone/utex). Har en polare som inte kan sova alls på sub, detta började hända efter något år på hyffsade doser oxykodon.
Citera
2010-04-03, 12:27
Medlem
Streetmanns avatar
Citat:

Låter ju väldigt konstigt detdär att det skulle vara nån skillnad mellan sub(oxone/utex). Har en polare som inte kan sova alls på sub, detta började hända efter något år på hyffsade doser oxykodon.
Det där kan ju inte stämma. Hur kan naloxonet påverka sömnen egentligen :S
Jag har också gått på sub i några år och det påverkar inte mig i alla fall..

/Streetmann
Citera
2010-04-03, 14:23
Medlem
tem04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoner23
Har precis köpt en sub utan förpackning. B8, var sub, inga problem. Var glad att jag inte fick en apelsin, så jag betalade till o med överpris. Men när jag kom hem slog i mig en fjädis vilket klart brukar ge mig energeri så till min förvåning så kändes det knappt nån ting. Så jag tog andra fjädan också och polaren andra halvan. Både han och jag är vana brukare av sub. Tänkte om det kanske var något annat vi ha tagit, så att det slog ut effekten. Det kändes dock skumt/svag.

Men sen så kommer min kompis på att han hade faktiskt fått titta på kartan några dagar innan och dom hade inte sett ut som dom svenska subben. Det hade stått Subutex som varumärke men med svart text istället för röd och mycket mindre, sen hade det stått några andra grejer som han inte riktigt kommer ihåg men vilket fall så sög dom.

Nån som känner igen dessa eller vet vilket land dom kommer ifrån eller om dom är svartpressade eller vad fan som är felet, det kändes som en jävla blåsning då jag till och med överprisade.

Skulle va bra om någon visste vart dom tillverkas eller vad det var.
Som sagt tabletten var identisk. Jag fick utan förpackning, men polarn hade sett förpackningen lite snabbt för några dagar sedan.
Nog var det Sub. jag har både haft röd text och svart eller mörkblå å sen kolsvart som man inte kan trycka ut utan man måste "skala" bort blistret. det finns så många olika fabrikat i svergie så importerar dom för fullt från andra länder det råder brist på apoteken här nu.
Citera
2010-04-04, 22:07
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Koll och koll... kan jag inte säga, men erfarenhet, plus saker jag hört.

Jag har sabbat min näsa helt pga Sub och det på två vis nu. Började med att det frätte lite i näsan, obehagligt. Typ som om man svalt något fel, och fått en mat/godisbit "upp" i svalget någonstans. Vet inte om alla varit med om detta... men det känns som grejen sitter nästan i näsan, mellan hals & näsa. Det kan iaf fräta/svida... och det är på det stället jag fått mina problem.

Efter att ha googlat på näsbilder så har jag lyckats lokalisera stället som blev skadat på mig och det är förmodligen i en gång ovanför gommen, på andra sidan alltså.

Det blev iaf värre och värre och tillslut kunde jag inte ta alls. Gjorde så ont så jag grinade när jag tog och saliven började spruta. Fick sitta med en kopp under hakan och den blev halvfull på ingen tid alls. Fick de här frätskadorna på två ställen, på varsin sida liksom. Det känns ungefär som om huden på de här ställena är helt bortfrätt... och när pulvret rinner dit så börjar det bubbla & fräta just där =/ Luften man andas in då känns som den är brinnande, varje andetag fräter mer. Och det sitter ju i hela dagen men har man tur så är det bara i några timmar det är tortyr.

Försökte iaf byta till Dolc och Oxy ett tag men gick inte heller. Bytte till Sub under tungan men allt blev fel. Så jag tog Oxy, men oralt, i en vecka och sen efter det började jag dra smalare men längre linor... långsamt. Det läkte långsamt då iaf... och försvann. Men då hade jag haft problemet i... kanske 1-2 månader, minns inte. Haft den en gång förut också men fick det att läka.

Nu tar jag alltid längre och smalare linor. Har jag tagit lite mycket en dag så kan jag känna en tendens till frät så jag aktar mig. Men det tar en satans stund att få i sig en dos... Blir ju typ 10-15 stycken dm-långa linor och de måste dras ganska långsamt.

Och nu har jag istället fått problem med svullen näsa =/ Efter dos 2 ungefär så börjar den svälla igen och efter ett tag är jag så igentäppt att det känns som huvudet ska explodera. Kan inte äta & kan inte dricka eftersom jag inte kan svälja. Men Suben måste ju in =/ Så jag fick börja med nässpray då. det funkar ju ett tag iaf, tills jag tagit ett par ggr till. På nätterna har jag hållit på att kvävas eftersom jag måste andas med munnen och jag blir så torr i munnen att tungan fastnar för strupen. Vaknar i panik av att jag inte får loss tungan, att jag inte får syre. Så jag måste alltid ha ett glas med nån vätska alldeles bredvid mig som jag kan hälla ned när jag vaknar i panik.

Vet inte om den någonsin kommer bli bra. Var så länge sedan den funkade som den ska nu. Men det är fan inget roligt litet problem suben ställt till med!

Utöver det sa en kompis att han kände en kille som hade fått exakt samma frät-problem som jag har och hans har aldrig läkt. Han kan inte längre ta Sub i näsan så han tar alltid under tungan.

En annan kompis får periodvis samma problem som jag får men det sitter inte i lika länge. Kanske en vecka, minns inte.

Någon mer som fått problem vet jag inte... så det är ju bara 3 stycken, som jag vet då.

Men så vanligt att man hör hur mild Suben är... men jag vete fan jag =/ Kompisen jag har tar inte speciellt mycket heller (beror väl på vad man anser vara mycket, nästan varje dag var det iaf). Jag har alltid tyckt (och jag vet att många andra också tycker så) att Sub bränner i näsan (dock på ett skönt vis) och något som bränner i näsan kan väl inte vara milt? =/ Men det normala sub-brännet är inte samma sak som det här frätandet iaf... för det är inte ett dugg skönt! Det vanliga brännet sitter ju i själva näsan medan frätandet för mig satt i svalget/näsgommen.
Citera
2010-04-04, 22:22
Medlem
skogsbärets avatar
kör på rektalt istället Fast det gillar ju inte dolc. Konstigt, vi är ju flashbackare trots allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in