Citat:
Ursprungligen postat av majolika
Jag tog 0,5 mg första gången,det var vad som rekomenderades och det var alldeles för mycket. Hälften av 0,5 hade varit mer lagom då,det är bättre att ta det försiktigt och ta lite mer efter en stund än att bli dålig. Jag klarade mej på pyttedoser i början,tyvärr blir man väldigt snabbt tollerant och behöver mer vilket kan kracha ekonomin ordentligt om man fastnar. Det gjorde jag efter andra gången.
En halv 0,4 temgesic tog min polare första ggn, 1mg är för mycket om man inte tagit sub tidigare , högst 0,5 skulle jag rekommendera som första.ggs. dos
Så jag vill hålla med majolika....det är bättre att fylla på efter 4-5 timmar.
Jag tyckte att Buprenorfinet började funka bäst efter 3 timmar när jag var nybörjare, nu slutar det att funka efter 3 tim. Tar jag Subuxone brukar jag ta en halv 8mg.are det funkar som 4 st 0,4 temgesic tycker jag, har jag Subutex tar jag oftast en fjärdis sen fyller jag på efter ca 4-5 timmar.
Allt beror efter dosningsbehaget å mängden i dosan. Har utskrivet 4 st 0,4mgare Temmar/dag .....lite blekt tycker jag men har även då Spasmofen 10st i veckan å 3 st 25mgare oxascand å 2 st Apodorm (Nitrazepam). men en bra nybörjardos är faktiskt 0,2-0,5mg Bubrenorfin att ta första gången å som sagt det är bara att fylla på efter behag.

1 mg kan bli mycket utan tolerans.