2010-03-20, 00:55
Medlem
Kapillärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfars vrede
Jag skulle tippa på att det beror väldigt mycket på vilken person du frågar. Men det låter som en väldigt lång tid du tagit tycker jag. Har väl legat på fem dagar i sträck som max; jag fick dock ingen AT av det. Däremot en väldig saknad av subbet när effekten börjar avta. ;p

Var därför jag frågade hur länge ni kan ta. Tror det går rätt bra. Har legat på minimala doser och bara tagit högst en gång per dag.
Citera
2010-03-22, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evolution!
Ska man filtrera subben om man ska slå i sig den?

Edit: Vet många som inte gör det, så spelar det ngn roll om man drar genom bomull? Vilket är bäst? Med eller utan?
Det är klart som fan man ska filtrera piller innan man slår in dom i blodet och organen, dom där bindemedlen sätter sig i lungor, hjärta, vener, ögon etc.

Aldra helst ska man filtrera med micron/Wheel-filter men det är tyvärr en lyxvara i Sverige.s
Citera
2010-03-22, 21:21
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Det är klart som fan man ska filtrera piller innan man slår in dom i blodet och organen, dom där bindemedlen sätter sig i lungor, hjärta, vener, ögon etc.

Aldra helst ska man filtrera med micron/Wheel-filter men det är tyvärr en lyxvara i Sverige.s

Jag vet många som bara lägger subben i pumpen och löser upp den då blir ju lösningen helt vit, men när man filtrerar så blir den ju helt klar som vatten nästan. det jag undrar är om man förlorar nån av bubrenorfinet av att filtrera det?
Citera
2010-03-23, 09:14
Medlem
Albusdlxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Jag vet många som bara lägger subben i pumpen och löser upp den då blir ju lösningen helt vit, men när man filtrerar så blir den ju helt klar som vatten nästan. det jag undrar är om man förlorar nån av bubrenorfinet av att filtrera det?

Jo det gör man. Men det är inte mycket man förlorar. Men man ska lägga sina filter i en liten red-line påse lr liknande. För när man blir utan sub och man börjar känna sig dålig så kan man lösa upp filterna och bli hur frisk som helst. Gjort så många ggr i missbruket. Förvisso får man i sig en del av majzenan (bindningsmedlet) men det skiter man i, i det läget dvs.
Citera
2010-03-24, 18:52
Medlem
Vad är ett normalt pris på sub egentligen?
Citera
2010-03-24, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee

Allt mellan 200kr och 400kr. 300kr är väll standard men beror helt på var du bor osv.
Citera
2010-03-25, 09:10
Medlem
masterior26s avatar
Citat:

jag har aldrig betalat över 150 kr men det beror ju helt på var man bor och vilka man känner.
Citera
2010-03-25, 10:41
Medlem
Talibanhelvetes avatar
Citat:
gatan i oslo 150-200nok
Citera
2010-03-30, 10:04
Medlem
eddiepeddies avatar
Jag har tagit Subutex till och från i circka 4 - 5 år nu ungefär, och i början var en "normal-dos" circka 1mg. Och jag höll mig skön på det fram tills för circka 1 år sedan. Nu kan jag ta 4 - 6mg utan effekt överhuvudtaget. Så, varför är det så här? När sjunker toleransen för Subutex igen?
Citera
2010-03-30, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Jag har tagit Subutex till och från i circka 4 - 5 år nu ungefär, och i början var en "normal-dos" circka 1mg. Och jag höll mig skön på det fram tills för circka 1 år sedan. Nu kan jag ta 4 - 6mg utan effekt överhuvudtaget. Så, varför är det så här?

Jag känner inte dig men jag antar att du under det senaste året använt mer opioider än vanligt, då får man tolerans. Buprenorfin binder starkt till kappa-receptorerna och svagt till my-receptorerna, för en oexponerad hjärna så räcker detta för att ge ett välbehag. När tillräcklig tolerans utvecklats så känns en given dos mindre angenäm och man ökar får att jaga "originalruset", dessutom har buprenorfin ett effekttak och din tolerans är nu sådan att du inte kan känna av buprenorfin.

Garanterat har du använt någon av de opioider som inte har ett effekttak (det går alltid att öka dosen för att uppnå ett rus), typ heroin/oxy/metta, i doser som överstiger en ekvivalent dos av fyra mg buprenorfin

Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
När sjunker toleransen för Subutex igen?

Det tar ett bra tag, jag var ren en månad (tar buprenorfin varje dag annars) och när jag började igen så blev jag skön på 2mg men sen kom toleransen tillbaka direkt och jag känner mig nu frisk och lite avstängd mest.
Senast redigerad av ensamseglaren 2010-03-30 kl. 11:09.
Citera
2010-03-31, 14:33
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
jag har aldrig betalat över 150 kr men det beror ju helt på var man bor och vilka man känner.

Whuuut?!

Jo det beror ju helt klart på vilka man känner och vart man bor. Overall verkar det vara billigast i södra delen av landet. Själv pröjsar jag 250 oftast(200 om det är suboxone, men det har jag lagt ner helt) men kan gå med på 300 ibland då jag oftast bara handlar enstaka.

Nån som erfarenhet om hur zolpidem blandar sig med buprenorfin(2mg bup, 20mg zolp)? Fått hem lite sömnisar och tänkte somna väldigt gott inatt.
Citera
2010-04-01, 01:07
Medlem
ekwohos avatar
Hur lång tid tar det innan man är ren om man säg drar i sig en subb på några dagar?. Handlar det om dagar/veckor eller längre. skulle vara kul att veta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in