2009-11-17, 00:50
  #2533
Medlem
Evil Kneivels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black&White
Hmm, intressant... Hur lång tid tar det innan påslag ungefär?
Haha, du får nog lugna ner dig lite. Karln regga sig 2007 o skrev 1 inlägget igår
Citera
2009-11-17, 16:39
  #2534
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Kneivel
Haha, du får nog lugna ner dig lite. Karln regga sig 2007 o skrev 1 inlägget igår


Vad menar du med det?
Citera
2009-11-18, 16:58
  #2535
Medlem
Vicious Edds avatar
Hade min Sub-debut idag! Jag är van att ta 400-450mg/kodein per dag, tog detta senast igår kväll.

Idag: 1mg Sub 12.00. 1mg 14.00. 1mg 16.00. Totalt 3mg alltså. Upp i näsan. Känner knappt någonting.

Vad kan detta bero på? Kan det vara så att kodeinet sitter kvar i kroppen och på så vis blockar subben? Får vänta till nästa helg i så fall och göra ett nytt försök.

Eller har subben ett sånt där "djupt" rus som man måste lära känna? Märkte nyss att det var ganska kul att sortera strumpor efter tvätten, det brukar jag inte tycka direkt. Så kanske är jag påverkad utan att märka det på nåt sätt. Fler med liknande erfarenheter av övergång kodein->sub?
Citera
2009-11-18, 19:22
  #2536
Medlem
Menas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Vad menar du med det?
Att han kanske inte är så jätte aktiv.
Citera
2009-11-18, 19:47
  #2537
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious Edd
Hade min Sub-debut idag! Jag är van att ta 400-450mg/kodein per dag, tog detta senast igår kväll.

Idag: 1mg Sub 12.00. 1mg 14.00. 1mg 16.00. Totalt 3mg alltså. Upp i näsan. Känner knappt någonting.

Vad kan detta bero på? Kan det vara så att kodeinet sitter kvar i kroppen och på så vis blockar subben? Får vänta till nästa helg i så fall och göra ett nytt försök.

Eller har subben ett sånt där "djupt" rus som man måste lära känna? Märkte nyss att det var ganska kul att sortera strumpor efter tvätten, det brukar jag inte tycka direkt. Så kanske är jag påverkad utan att märka det på nåt sätt. Fler med liknande erfarenheter av övergång kodein->sub?

Kod blockar ej Sub, dock blockar S. K. Du har väl tolerans, dock borde 3mg räcka för att känna av någonting. Testa 2mg rakt av nästa gång, och se till att du inte drar ner allt i halsen. Brukar själv använda nässpray ibland innan för att rengöra näsan ordentligt så man får optimal ren yta för Sub1 att tas upp på, skadar inte att testa.
Citera
2009-11-19, 02:29
  #2538
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious Edd
Hade min Sub-debut idag! Jag är van att ta 400-450mg/kodein per dag, tog detta senast igår kväll.

Idag: 1mg Sub 12.00. 1mg 14.00. 1mg 16.00. Totalt 3mg alltså. Upp i näsan. Känner knappt någonting.

Vad kan detta bero på? Kan det vara så att kodeinet sitter kvar i kroppen och på så vis blockar subben? Får vänta till nästa helg i så fall och göra ett nytt försök.

Eller har subben ett sånt där "djupt" rus som man måste lära känna? Märkte nyss att det var ganska kul att sortera strumpor efter tvätten, det brukar jag inte tycka direkt. Så kanske är jag påverkad utan att märka det på nåt sätt. Fler med liknande erfarenheter av övergång kodein->sub?

Har själv gått på kodein/tramadol och hade i slutet ungefär lika stora doser som du och bytte sedan till Subutex.
1mg Subutex gav mig ett trivsamt rus men då gjorde jag som Carnalito sa, jag använde nässpray.
Men detta använde jag faktiskt efter att jag hade snortat då det gärna fastnar på näsväggarna och i de inre håligheterna och blir tort.
Nu vet jag att nässpray kan göra att blodkärlen och slemhinnorna inne i näsan krymper men det spelar nog inte någon större roll.
Dra i dig en större dos som start så ska du se att ruset slår på lite hårdare och bättre.
Vänta nu några dagar och låt det gå en liten tid och pröva sedan 2mg på direkten.

Det finns massor med knep för att maximera snortningen med subutex eftersom de enligt mig innehåller mycket bindemedel.
Jag tycker att 3mg i etepper borde ge dig mer än att det bara var kul att sortera strumpor.
Om det är noddning du är ute efter så kan du alltid kombinera Sub med benso men var FÖRSIKTIG!
Lätt hänt att det går fel och du får problem med att andas.
Själv så kan jag tycka att det är mysigt med enbart den sköna värmen man får av Sub och skippar helst noddningen.

Nu går jag inte längre på 1mg per gång men läs på lite om snortning m.m.
Känner du att det rinner ner i halsen så gör du fel men det förstår du säkert.
Att gå från droger som intas oralt för att sedan ta droger som tas nasalt, kan för en nybörjare vara lite svårt i början men du lär dig.
Läs även på lite om halveringstider m.m. för Subutex. för du lär ju fortsätta med Subutex i framtiden om du nu gillar det.
Dessa tips hjälpte mig i början. Nu vet jag ju inte hur beroende du är men försök med ett uppehåll och pröva igen.
Citera
2009-11-19, 09:37
  #2539
Medlem
Vicious Edds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Har själv gått på kodein/tramadol och hade i slutet ungefär lika stora doser som du och bytte sedan till Subutex.
1mg Subutex gav mig ett trivsamt rus men då gjorde jag som Carnalito sa, jag använde nässpray.
Men detta använde jag faktiskt efter att jag hade snortat då det gärna fastnar på näsväggarna och i de inre håligheterna och blir tort.
Nu vet jag att nässpray kan göra att blodkärlen och slemhinnorna inne i näsan krymper men det spelar nog inte någon större roll.
Dra i dig en större dos som start så ska du se att ruset slår på lite hårdare och bättre.
Vänta nu några dagar och låt det gå en liten tid och pröva sedan 2mg på direkten.

Det finns massor med knep för att maximera snortningen med subutex eftersom de enligt mig innehåller mycket bindemedel.
Jag tycker att 3mg i etepper borde ge dig mer än att det bara var kul att sortera strumpor.
Om det är noddning du är ute efter så kan du alltid kombinera Sub med benso men var FÖRSIKTIG!
Lätt hänt att det går fel och du får problem med att andas.
Själv så kan jag tycka att det är mysigt med enbart den sköna värmen man får av Sub och skippar helst noddningen.

Nu går jag inte längre på 1mg per gång men läs på lite om snortning m.m.
Känner du att det rinner ner i halsen så gör du fel men det förstår du säkert.
Att gå från droger som intas oralt för att sedan ta droger som tas nasalt, kan för en nybörjare vara lite svårt i början men du lär dig.
Läs även på lite om halveringstider m.m. för Subutex. för du lär ju fortsätta med Subutex i framtiden om du nu gillar det.
Dessa tips hjälpte mig i början. Nu vet jag ju inte hur beroende du är men försök med ett uppehåll och pröva igen.
Tack! Skall prova med ett uppehåll nu på 7-8 dagar och nästa helg blir det 2mg på direkten. Hoppas på bättre effekt då. Kanske toleransen sjunkit lite också. Blir några tuffa dagar här nu men det får man ta när man är i den här "branschen"...

Kände inget rinn i halsen såsom jag kännt på tjack tidigare utan tror nog att jag snortade rätt. Har väl monstertolerans, eller så försökte jag mig på subben för tätt inpå kodein-intaget så att de tog ut varandra på nåt sätt..
Citera
2009-11-19, 14:59
  #2540
Medlem
durbanpoisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious Edd
Tack! Skall prova med ett uppehåll nu på 7-8 dagar och nästa helg blir det 2mg på direkten. Hoppas på bättre effekt då. Kanske toleransen sjunkit lite också. Blir några tuffa dagar här nu men det får man ta när man är i den här "branschen"...

Kände inget rinn i halsen såsom jag kännt på tjack tidigare utan tror nog att jag snortade rätt. Har väl monstertolerans, eller så försökte jag mig på subben för tätt inpå kodein-intaget så att de tog ut varandra på nåt sätt..


kan man bomba suben istället för att snorta? har 2 st temgesic 0.2 mgs. ingen tollerans.
Citera
2009-11-19, 15:07
  #2541
Medlem
Vicious Edds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durbanpoison
kan man bomba suben istället för att snorta? har 2 st temgesic 0.2 mgs. ingen tollerans.
Ingen bra idé vad jag förstått. Lägg dem under tungan och låt dem "smälta" där istället, det funkar OK.
Citera
2009-11-19, 15:08
  #2542
Medlem
durbanpoisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious Edd
Ingen bra idé vad jag förstått. Lägg dem under tungan och låt dem "smälta" där istället, det funkar OK.


okej, smakar inte det fan då?
Citera
2009-11-19, 15:16
  #2543
Medlem
Vicious Edds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durbanpoison
okej, smakar inte det fan då?
Det gör det säkert, men vem bryr sig? Du får väl skölja ner det med nåt gott efteråt.
Citera
2009-11-19, 15:18
  #2544
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av durbanpoison
okej, smakar inte det fan då?

Min uppfattning är att sub smakar skit på vilket sätt du än tar det. Snortar man och råkar få lite i svaljet/munnen så ryser jag till och de få gångerna jag smält den under tungan så har jag ångrat mig!

Hur som helst så efter en liten tid så har jag glömt allt om smaken och gått in i den fina bubbla av välbehag som sub ger mig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in