Citat:
Ursprungligen postat av Vicious Edd
Hade min Sub-debut idag! Jag är van att ta 400-450mg/kodein per dag, tog detta senast igår kväll.
Idag: 1mg Sub 12.00. 1mg 14.00. 1mg 16.00. Totalt 3mg alltså. Upp i näsan. Känner knappt någonting.
Vad kan detta bero på? Kan det vara så att kodeinet sitter kvar i kroppen och på så vis blockar subben? Får vänta till nästa helg i så fall och göra ett nytt försök.
Eller har subben ett sånt där "djupt" rus som man måste lära känna? Märkte nyss att det var ganska kul att sortera strumpor efter tvätten, det brukar jag inte tycka direkt. Så kanske är jag påverkad utan att märka det på nåt sätt. Fler med liknande erfarenheter av övergång kodein->sub?
Har själv gått på kodein/tramadol och hade i slutet ungefär lika stora doser som du och bytte sedan till Subutex.
1mg Subutex gav mig ett trivsamt rus men då gjorde jag som Carnalito sa, jag använde nässpray.
Men detta använde jag faktiskt efter att jag hade snortat då det gärna fastnar på näsväggarna och i de inre håligheterna och blir tort.
Nu vet jag att nässpray kan göra att blodkärlen och slemhinnorna inne i näsan krymper men det spelar nog inte någon större roll.
Dra i dig en större dos som start så ska du se att ruset slår på lite hårdare och bättre.
Vänta nu några dagar och låt det gå en liten tid och pröva sedan 2mg på direkten.
Det finns massor med knep för att maximera snortningen med subutex eftersom de enligt mig innehåller mycket bindemedel.
Jag tycker att 3mg i etepper borde ge dig mer än att det bara var kul att sortera strumpor.
Om det är noddning du är ute efter så kan du alltid kombinera Sub med benso men var FÖRSIKTIG!
Lätt hänt att det går fel och du får problem med att andas.
Själv så kan jag tycka att det är mysigt med enbart den sköna värmen man får av Sub och skippar helst noddningen.
Nu går jag inte längre på 1mg per gång men läs på lite om snortning m.m.
Känner du att det rinner ner i halsen så gör du fel men det förstår du säkert.
Att gå från droger som intas oralt för att sedan ta droger som tas nasalt, kan för en nybörjare vara lite svårt i början men du lär dig.
Läs även på lite om halveringstider m.m. för Subutex. för du lär ju fortsätta med Subutex i framtiden om du nu gillar det.
Dessa tips hjälpte mig i början. Nu vet jag ju inte hur beroende du är men försök med ett uppehåll och pröva igen.