Citat:
Ursprungligen postat av visslaren
Nån som prövat:
Buprenotex 8mg?
Exakt samma som Subutex bara ett annat läkemedelsföretag, nämligen Nycomed.
Flummiga piller:
http://www.fass.se/LIF/tabletter/tablett.jsp?nplId=20081007000037
Sen så har ju Norspanplåstrena gjort succé också. Plåster med buprenorfin. Kan det bli bättre?
Jo det kan det, Fentanyl förstås, men ändå, rätt checkt med plåster med buprenorfin. Det ska tydligen vara väldigt bra de där.
Jupp =)
Jag gillar dom inte, men det är inte för att de inte funkar, för det gör de.
Det ska finnas några inlägg om dom lite längre bak här i tråden, sedan finns det en tråd här också:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=1071923
Har för mig det ska finnas en till tråd om dom också, men orkade inte försöka hitta den just nu =)
De är typ som en fjärdedel av en vanlig Subutex, i pulver. Alltså om man krossar en hel sådan här liten så blir högen ungefär lika stor som ca 2 mg av en vanlig B8 då. Har undersökt det noga... =) Blir alltså väldigt mycket mindre pulver, men jag med flera tycker att det bränner mycket mer av dessa små, jämfört med Suben. Mindre mängd, men bränner mer.
På mig, och några till, så tjockas näsan till när man snortar dom. Det börjar kittla och man kan få jordens nysattacker. Kittlandet sitter i hur länge som helst, fast man inte snortat på länge och samma sak med nysningarna. Men detta verkar vara lite olika från person till person. Jag kan inte snorta dessa längre, blir jättekonstig i näsan så jag tar dom bara under tungan. Jag blir på dessa som jag blir av att snorta Dolcontin typ.
Slår man dom så säger vissa att lösningen bubblar. En kompis till mig märkte dock inte av något bubbel alls så det kanske beror på hur man gör. Där används kokvatten.
Men de flesta verkar tycka att de funkar lika bra iaf, när det gäller ruset då.
Lägger man dom under tungan så är smaken mer besk jämfört med de vanliga. Kraftigare smak, trots att den är så liten i jämförelse då. Men de smälter fortare.
Svårare att dela upp i bitar också, om man inte skrapar direkt från tabletten. De är porösare än de vanliga.