Citat:
Ursprungligen postat av mqa
Allting är som vanligt, fast så otroligt mycket bättre, helt enkelt! (:
Sub är min favoritopioid, just för att ruset liksom "anpassas" efter det man gör. Sitter jag ned och tittar på film, eller ligger i sängen och läser en bok, så är jag i en skön, dåsig, trött dimma, och noddar rejält. Om jag däremot jobbar, är stressad, har bråttom, eller någonting liknande, så ger suben mig extra energi, och jag blir lite speedad, får lite extra kraft bakom varje rörelse.
Jag lutar nog ändå åt att börja med 1 mg. Man vill ju få en rejäl effekt första gången. Om det blir för mycket kan man ju anpassa dosen nästa gång. Om det blir för lite, kan man ju blir besviken, om man får ett för svagt rus. Sub är ju jättesvårt att överdosera på, så det är ju inget man behöver oroa sig för.
Precis, "andas in" linorna, så att det tas upp av näsans slemhinnor. Sub har jättedålig biotillgänglighet oralt. Efter att jag har dragit linorna brukar jag klämma lite på näsan, så att jag är säker på att allting fastnar i slemhinnorna.
Jag brukar aldrig krossa hela tabletten och sedan dela upp pulver, utan i stället skära bort en liten bit av tabletten (motsvarande den dos jag vill ha) med ett rakblad, och sedan krossa den lilla biten. Dock så kanske det är smidigare att krossa hela tabletten, jag ska prova det med min nästa sub.
Menar du att man ska göra en perfekt cirkel av pulvret, och sedan dela upp det i hälften (därav halvmånen)?
Jag brukar bli illamående ibland, kanske när jag har tagit lite för mycket. Men det avhjälps lätt med att ta en tablett Postafen en halvtimme innan du tar suben.
orkar inte klippa & klistra bland din text så den får vara som den är nu... har precis fyllt på Sub och min skriva/klippa/klistra-kick har inte slagit på än
Anpassningen ja... det är kanon på Sub! Att man kan välja liksom. På Kodein blir jag jättedåsig först och då kan jag inte göra något alls. Efter att det lagt sig så får jag energi, på efterruset liksom. Samma sak med Morfin och Oxy... På Sub kan man ju däremot avbryta dåsigheten och börja aktivera sig. Tröttnar man på att vara aktiv så kan slappna av igen och dåsigheten kommer tillbaks. perfekt!
Angående dosen... Ja, vissa föredrar nog att det blir lite för mycket vs. för lite. Jag är en sådan som hellre går ut lågt eftersom jag är så himla överkänslig (antar jag) så om det blir för mycket så blir jag dålig i två dygn

Risken finns att man då aldrig vill testa igen... vilket iofs inte är någon katastrof kanske... snarare tvärtom egentligen, beroende på hur man ser det då. Jag är inte heller en sån som kan spy och sen må bra igen. Är så avundsjuk på andra Opiatare för det faktiskt. Jag är ständigt spysjuk och spyr typ var 10:e minut, om jag blir dålig.
Andas in... jag brukar också klämma åt på näsan och "gnugga" lite. Men nu gillar ju jag att det rinner ned lite också så jag brukar se till att det gör det... med flit då

Att lägga sig en stund direkt efter kan få Suben att rinna extra mycket... men det är ju inget man ska rekommendera egentligen =)
Krossa vs. skära... Jag krossar bara om det är en stor bit jag ska dela upp. Förr förkrossade jag hela tabletten och kapslade 1 mg/kapsel. Jag använde upp det så fort att det inte skadade. Så gjorde jag för att jag ville ha exakt 8 doser/tablett (eller 4 el vad jag nu ville ha).
Men idag är jag inte lika noga med doserna så idag skrapar jag av tabletten istället. Jag gör alltså inte som du, tar bort en liten bit... jag håller i tabletten och skrapar av pulver bara... tills jag har en lagom stor hög. Sen finkrossar jag med rakbladet bara. det är det smidigaste sättet tycker jag. Då är det ju som redan krossat. skrap, skrap, skrap... alltså
När man delar upp i halvmånar som jag skrev... Nej, ingen cirkel... Man liksom... alltså man har ju först den stora högen. Den föser man då åt sidan... när man föser den (med rakbladet då) så bildas ju en halvcirkel eftersom bladet är platt. Får man inte en perfekt halvcirkel på första försöket så föser man bara högen åt andra hållet. När den är perfekt så delar man den i hälften och föser iväg den högen också
Här ser man mina "fösta" högar, med 1 mg i varje hög:
http://img179.imageshack.us/img179/4371/subutexberedning2.jpg
Men just de där högarna är slarviga för de är bara dragna för att kapslas. De är alltså färdigdelade redan och det går att få dem finare än så... så att fördelningen blir mer exakt.
Men som sagt var... att skrapa från tabletten om man inte är så noga är smidigast tycker jag. Då blir det ingen bit som behöver krossas över huvud taget då. Idag ser jag ju på en hög hur mycket det är, på ett ungefär iaf.
Hahahaha... Suben kickade visst igång medan jag skrev... så kanske jag ska citera upp dina kommentarer iaf

Nä, det får vara... för den här gången =)