2009-03-30, 01:45
Medlem
tydligenarjaghas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HvK
Det undrar jag med. Fick du nått tipps?

http://www.drugstore.com/
Citera
2009-03-30, 16:25
Medlem
Oozes avatar
Har dragit i mig lite sub och undrar om det är lugnt att röka cigg. Hört att man kan spy, sant?
Citera
2009-03-30, 16:30
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ooze
Har dragit i mig lite sub och undrar om det är lugnt att röka cigg. Hört att man kan spy, sant?

Det är lugnt, spyr du så är det ju ingen fara...man mår ju bra igen direkt efter man spytt.
Citera
2009-03-30, 16:32
Medlem
Oozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jungle
Det är lugnt, spyr du så är det ju ingen fara...man mår ju bra igen direkt efter man spytt.

Okej tack för snabbt svar.
Citera
2009-03-30, 17:07
Medlem
tem04s avatar
Bara att dra på

Citat:
Ursprungligen postat av boxx
För tre dagar sen tog jag 4 mg sub, och nu idag har jag intagit 30 mg metadon, men jag känner knappt av det, det har gått 2.5 timma. Kan subben fort blockera metat?
Det är bara att köra på.....
Citera
2009-04-03, 11:40
Bannlyst
Ska ta subutex första gången idag.. Har alltid vart mer inne i den centralstimulanta världen tidigare. Jag hörde att dte är som en slags eufori? jag vet att det kanske inte går att jämföra med E, men jag vill veta ungefär vad det är för eufori? Jag undrar vad ni rekomenderar för dos och intaget ska göras??
Jag är tjej på 53kg och 168cm. Har aldrig testat Buprenorfin innan.
Citera
2009-04-03, 12:16
Medlem
fenazepams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyblue86
Ska ta subutex första gången idag.. Har alltid vart mer inne i den centralstimulanta världen tidigare. Jag hörde att dte är som en slags eufori? jag vet att det kanske inte går att jämföra med E, men jag vill veta ungefär vad det är för eufori? Jag undrar vad ni rekomenderar för dos och intaget ska göras??

snorta lite mindre än 1mg, du kan ju alltid fylla på sen, annars finns det risk att du mår illa.
ang att må illa så kan du köpa postafen på apoteket(jag har inte testat men folk här säger att det funkar)
Citera
2009-04-03, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fenazepam
snorta lite mindre än 1mg, du kan ju alltid fylla på sen, annars finns det risk att du mår illa.
ang att må illa så kan du köpa postafen på apoteket(jag har inte testat men folk här säger att det funkar)

Okej.. Tack för tipset. Ska jag ta postafen innan jag snortar då elelr under ruset?
Citera
2009-04-03, 12:33
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Det går inte att jämföra med E nej (nu har jag aldrig testat E men jag vet det iaf )

Och euforin man känner är mer som ett "välmående". Det är inget direkt "rus" på samma vis som många andra droger... Opioider funkar annorlunda. Man är mer sig själv hela tiden, bara det att man är gladare, mår bättre, är mer rofylld. Det är alltså inte som tjack eller något annat där... ens psyke förändras mer.

Det är jättesvårt att förklara Opioiders rus tycker jag men... det är mer "lugnande", fast det betyder inte att man nödvändigtvis blir seg eller så. Man kan ju bli dåsig och trött såklart, det är det första jag förknippar med Opioider, men trots det så kan man aktivera sig och få jättemycket energi. Speciellt Sub är den Opi som ger mig energi... Jag blir inte lika seg på Sub som jag blir på Kodein, Morfin eller Oxy. Men om man sitter ned så kan man bli väääldigt trött, så trött att man somnar.

Man brukar rekommendera ca 1 mg till en nybörjare men detta har börjat ändras nu. Idag rekommenderar man mer ett halvt till ett mg. Eftersom jag är väldigt Opi-mottaglig så tog jag ett halvt mg första gången. Jag är dessutom väldigt liten. Ett halvt blev lite för mycket för mig och jag tog en fjärdedels mg sen och det blev perfekt. Men ett halvt till ett är nog bäst.

Och du ska inte dra in Suben på samma vis som med Tjack. Man ska andas in det så det fastnar i näsan. Lite kommer att rinna ned iaf, men det gör inget...

När du krossar Suben (för att veta hur mycket du tar) så kan den explodera så det är bra anv t. ex. två måttskopor att krossa med, plus att man lägger handen över. Man kan dela tabletten i två delar först (om det är en B8) genom att dra lite med ett rakblad i skåran och sen trycka rakt ned. Det brukar bli ganska exakt delat då. Då vet du att den ena halvan är 4 mg. Då kan du krossa hela den och dela upp i 4 lika stora delar. Detta tycker jag är enklast genom att dra högen med ett rakblad åt ett håll så den bildar en perfekt halvmåne. Sedan delar man i två delar... o.s.v. Försöker man dela högen med oregelbundna kanter så kan det trots allt skilja ganska "mycket" utan att man ser det och är det första gången så kan det ju vara bra att få det så exakt som möjligt.

Efter ett tag lär man sig hur mycket det är i en hög och då kan man skrapa direkt från tabletten med t. ex. ett rakblad eller ett kontokort ist. Då får man krossa lite extra med bladet eller kortet genom att lägga det över pulvret och trycka till.

Annars så tycker jag just Sub skiljer sig en del från andra Opioider när det gäller ruset, men välmåendet får man iaf. Men man ska inte förvänta sig att det är som t. ex. tjack eller något, då kan man kanske bli besviken? Jag har vänner som är typiska tjackare och när dom tar Sub så tar dom bara lite... på det viset så blir dom inte trötta, sega och noddiga... vilket dom inte alls gillar eftersom dom egentligen är tjackare då. Blir dom noddiga så gnäller dom sönder mig, klagar på Opioiderna. Tar dom bara lite så får dom bara energin. Dom tar alltså så lite att dom egentligen inte blir påverkade. Det får dom att piggna till... trots att det är en Opioid dom tar då, som är känt för sin dåsighet.

Första gångerna kanske man inte känner något jättespeciellt men när man lär sig känna igen ruset så brukar man älska det. Det som är lurigt med Opioider också... Och ofta så vet man inte hur mycket man älskar det förrän man slutar... då kan man redan vara fysiskt beroende också. En del tycker att det där var ju bara skit! Sedan kan dom lite låta bli att testa igen, av skiten... och kanske dom upplever samma sak. men av någon anl så vill dom ha igen... och igen... och tillslut så älskar dom "skiten".

Visst ja... du kan bli rejält spysjuk också. Det kan man bli fast man tagit det lääänge och just Sub brukar många vara extra spykänsliga för. Men de flesta lider inte av detta... de kräks, mår bättre och tar lite till
Citera
2009-04-03, 12:34
Medlem
fenazepams avatar
Citat:
Okej.. Tack för tipset. Ska jag ta postafen innan jag snortar då elelr under ruset?

en timme innan ungefär..
Citera
2009-04-03, 14:40
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Och euforin man känner är mer som ett "välmående". Det är inget direkt "rus" på samma vis som många andra droger... Opioider funkar annorlunda. Man är mer sig själv hela tiden, bara det att man är gladare, mår bättre, är mer rofylld. Det är alltså inte som tjack eller något annat där... ens psyke förändras mer.

Allting är som vanligt, fast så otroligt mycket bättre, helt enkelt! (:

Citat:
Det är jättesvårt att förklara Opioiders rus tycker jag men... det är mer "lugnande", fast det betyder inte att man nödvändigtvis blir seg eller så. Man kan ju bli dåsig och trött såklart, det är det första jag förknippar med Opioider, men trots det så kan man aktivera sig och få jättemycket energi. Speciellt Sub är den Opi som ger mig energi... Jag blir inte lika seg på Sub som jag blir på Kodein, Morfin eller Oxy. Men om man sitter ned så kan man bli väääldigt trött, så trött att man somnar.

Sub är min favoritopioid, just för att ruset liksom "anpassas" efter det man gör. Sitter jag ned och tittar på film, eller ligger i sängen och läser en bok, så är jag i en skön, dåsig, trött dimma, och noddar rejält. Om jag däremot jobbar, är stressad, har bråttom, eller någonting liknande, så ger suben mig extra energi, och jag blir lite speedad, får lite extra kraft bakom varje rörelse.

Citat:
Man brukar rekommendera ca 1 mg till en nybörjare men detta har börjat ändras nu. Idag rekommenderar man mer ett halvt till ett mg. Eftersom jag är väldigt Opi-mottaglig så tog jag ett halvt mg första gången. Jag är dessutom väldigt liten. Ett halvt blev lite för mycket för mig och jag tog en fjärdedels mg sen och det blev perfekt. Men ett halvt till ett är nog bäst.

Jag lutar nog ändå åt att börja med 1 mg. Man vill ju få en rejäl effekt första gången. Om det blir för mycket kan man ju anpassa dosen nästa gång. Om det blir för lite, kan man ju blir besviken, om man får ett för svagt rus. Sub är ju jättesvårt att överdosera på, så det är ju inget man behöver oroa sig för.

Citat:
Och du ska inte dra in Suben på samma vis som med Tjack. Man ska andas in det så det fastnar i näsan. Lite kommer att rinna ned iaf, men det gör inget...

Precis, "andas in" linorna, så att det tas upp av näsans slemhinnor. Sub har jättedålig biotillgänglighet oralt. Efter att jag har dragit linorna brukar jag klämma lite på näsan, så att jag är säker på att allting fastnar i slemhinnorna.

Citat:
När du krossar Suben (för att veta hur mycket du tar) så kan den explodera så det är bra anv t. ex. två måttskopor att krossa med, plus att man lägger handen över. Man kan dela tabletten i två delar först (om det är en B8) genom att dra lite med ett rakblad i skåran och sen trycka rakt ned. Det brukar bli ganska exakt delat då. Då vet du att den ena halvan är 4 mg. Då kan du krossa hela den och dela upp i 4 lika stora delar. Detta tycker jag är enklast genom att dra högen med ett rakblad åt ett håll så den bildar en perfekt halvmåne. Sedan delar man i två delar... o.s.v. Försöker man dela högen med oregelbundna kanter så kan det trots allt skilja ganska "mycket" utan att man ser det och är det första gången så kan det ju vara bra att få det så exakt som möjligt.

Jag brukar aldrig krossa hela tabletten och sedan dela upp pulver, utan i stället skära bort en liten bit av tabletten (motsvarande den dos jag vill ha) med ett rakblad, och sedan krossa den lilla biten. Dock så kanske det är smidigare att krossa hela tabletten, jag ska prova det med min nästa sub. Tabletten är ju svår att dela upp noggrant annars, på grund av att den är rundad i båda ändarna. Ska prova det där med att krossa hela nästa gång. Jag ska också ta och väga hur mycket en sub-åtta väger, så att jag kan dosera ordentligt.

Menar du att man ska göra en perfekt cirkel av pulvret, och sedan dela upp det i hälften (därav halvmånen)? Hur brukar du göra sedan då? Alltså, om du bara har allting i en påse, så vet du ju inte hur mycket du ska dosera...

Citat:
Visst ja... du kan bli rejält spysjuk också. Det kan man bli fast man tagit det lääänge och just Sub brukar många vara extra spykänsliga för. Men de flesta lider inte av detta... de kräks, mår bättre och tar lite till

Jag brukar bli illamående ibland, kanske när jag har tagit lite för mycket. Men det avhjälps lätt med att ta en tablett Postafen en halvtimme innan du tar suben.
Senast redigerad av mqa 2009-04-03 kl. 14:43.
Citera
2009-04-03, 15:03
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
Allting är som vanligt, fast så otroligt mycket bättre, helt enkelt! (:

Sub är min favoritopioid, just för att ruset liksom "anpassas" efter det man gör. Sitter jag ned och tittar på film, eller ligger i sängen och läser en bok, så är jag i en skön, dåsig, trött dimma, och noddar rejält. Om jag däremot jobbar, är stressad, har bråttom, eller någonting liknande, så ger suben mig extra energi, och jag blir lite speedad, får lite extra kraft bakom varje rörelse.

Jag lutar nog ändå åt att börja med 1 mg. Man vill ju få en rejäl effekt första gången. Om det blir för mycket kan man ju anpassa dosen nästa gång. Om det blir för lite, kan man ju blir besviken, om man får ett för svagt rus. Sub är ju jättesvårt att överdosera på, så det är ju inget man behöver oroa sig för.

Precis, "andas in" linorna, så att det tas upp av näsans slemhinnor. Sub har jättedålig biotillgänglighet oralt. Efter att jag har dragit linorna brukar jag klämma lite på näsan, så att jag är säker på att allting fastnar i slemhinnorna.

Jag brukar aldrig krossa hela tabletten och sedan dela upp pulver, utan i stället skära bort en liten bit av tabletten (motsvarande den dos jag vill ha) med ett rakblad, och sedan krossa den lilla biten. Dock så kanske det är smidigare att krossa hela tabletten, jag ska prova det med min nästa sub.
Menar du att man ska göra en perfekt cirkel av pulvret, och sedan dela upp det i hälften (därav halvmånen)?

Jag brukar bli illamående ibland, kanske när jag har tagit lite för mycket. Men det avhjälps lätt med att ta en tablett Postafen en halvtimme innan du tar suben.
orkar inte klippa & klistra bland din text så den får vara som den är nu... har precis fyllt på Sub och min skriva/klippa/klistra-kick har inte slagit på än

Anpassningen ja... det är kanon på Sub! Att man kan välja liksom. På Kodein blir jag jättedåsig först och då kan jag inte göra något alls. Efter att det lagt sig så får jag energi, på efterruset liksom. Samma sak med Morfin och Oxy... På Sub kan man ju däremot avbryta dåsigheten och börja aktivera sig. Tröttnar man på att vara aktiv så kan slappna av igen och dåsigheten kommer tillbaks. perfekt!

Angående dosen... Ja, vissa föredrar nog att det blir lite för mycket vs. för lite. Jag är en sådan som hellre går ut lågt eftersom jag är så himla överkänslig (antar jag) så om det blir för mycket så blir jag dålig i två dygn Risken finns att man då aldrig vill testa igen... vilket iofs inte är någon katastrof kanske... snarare tvärtom egentligen, beroende på hur man ser det då. Jag är inte heller en sån som kan spy och sen må bra igen. Är så avundsjuk på andra Opiatare för det faktiskt. Jag är ständigt spysjuk och spyr typ var 10:e minut, om jag blir dålig.

Andas in... jag brukar också klämma åt på näsan och "gnugga" lite. Men nu gillar ju jag att det rinner ned lite också så jag brukar se till att det gör det... med flit då Att lägga sig en stund direkt efter kan få Suben att rinna extra mycket... men det är ju inget man ska rekommendera egentligen =)

Krossa vs. skära... Jag krossar bara om det är en stor bit jag ska dela upp. Förr förkrossade jag hela tabletten och kapslade 1 mg/kapsel. Jag använde upp det så fort att det inte skadade. Så gjorde jag för att jag ville ha exakt 8 doser/tablett (eller 4 el vad jag nu ville ha).

Men idag är jag inte lika noga med doserna så idag skrapar jag av tabletten istället. Jag gör alltså inte som du, tar bort en liten bit... jag håller i tabletten och skrapar av pulver bara... tills jag har en lagom stor hög. Sen finkrossar jag med rakbladet bara. det är det smidigaste sättet tycker jag. Då är det ju som redan krossat. skrap, skrap, skrap... alltså

När man delar upp i halvmånar som jag skrev... Nej, ingen cirkel... Man liksom... alltså man har ju först den stora högen. Den föser man då åt sidan... när man föser den (med rakbladet då) så bildas ju en halvcirkel eftersom bladet är platt. Får man inte en perfekt halvcirkel på första försöket så föser man bara högen åt andra hållet. När den är perfekt så delar man den i hälften och föser iväg den högen också

Här ser man mina "fösta" högar, med 1 mg i varje hög:

http://img179.imageshack.us/img179/4371/subutexberedning2.jpg

Men just de där högarna är slarviga för de är bara dragna för att kapslas. De är alltså färdigdelade redan och det går att få dem finare än så... så att fördelningen blir mer exakt.

Men som sagt var... att skrapa från tabletten om man inte är så noga är smidigast tycker jag. Då blir det ingen bit som behöver krossas över huvud taget då. Idag ser jag ju på en hög hur mycket det är, på ett ungefär iaf.

Hahahaha... Suben kickade visst igång medan jag skrev... så kanske jag ska citera upp dina kommentarer iaf Nä, det får vara... för den här gången =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in