2009-10-02, 23:36
Bannlyst
Möjligen halvt OT, men ingen som testat Krypton under Sub- ruset? Sub har ju en del blockande effekter, sen hurvida Krypton är någon slags opiod kan jag ej uttala mig om. Men läst att även Krypton har blockerande egenskaper vad gäller andra opioder. Men hade dom funkat ovanpå varandra hade det vart mkt trevligt tror jag..
Citera
2009-10-04, 12:51
Bannlyst
Dött vare här. Ni som tagit Kodein dgrna efter Sub, hur länge väntar ni? Finns standard svar, vet men vill höra vad andra brukar gå efter. Läst att 48h är minimum, önskar just nu att det hade räckt med 40h..
Citera
2009-10-04, 22:33
Medlem
Kul, det där med kaffet upptäckte jag direkt! Så blev det alltid 0.3 sub på kvällen plus en kopp kaffe, sen är man skön. Kodein fungerar något om man inte har tagit mycket Sub. Det man inte ska göra är att ta kodein först och ta sub efter, då ska man få "avtändning", men den är inte så allvarlig.

Du är inte van vid opiater efter "några månader", då har du just börjat. Räkna med att du kommer bli van vid dom så småningom, effekterna kommer skifta ganska mycket på vägen. Man blir mindre hög av det när man är van helt enkelt, så många byter till starkare opiater då för att bli höga igen.
Citera
2009-10-04, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Addi^
Du är inte van vid opiater efter "några månader", då har du just börjat.

Läs om, skrev att jag har brukat opiater i två drygt månader i sträck, som längst. Har dock brukat opiater i perioder i 5-6 år. Så van vill jag nog allt kalla mig, tyvärr.

f.ö så sög 500mg kodein ca45h efter senaste sub intag..
Citera
2009-10-05, 00:09
Medlem
Juggen-92s avatar
Desto mer Buprenorfin du har i kroppen; desto sämre effekt på de blockerade substanserna...

Räkna ut hur mycket Subutex/one du har i kroppen. Halveringstiden varierar väldigt mycket beroende på källa och jag orkar inte söka efter den rätta just nu...

Vissa säger runt 20h medan andra säger runt 37. Har du tagit 4mg Bup en dag så har du alltså 1mg i dig efter, alternativ 1 - 40h och 74h om man ser till tvåan.

Sedan ifall du tagit Bup dagarna innan så har du kvar Bup i kroppen efter det också. Då blir det svårare att kalkylera...

Den blockerande effekten har sina för och nackdelar, minst sagt.
Citera
2009-10-05, 12:43
Medlem
NotBobHarriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggen-92
Desto mer Buprenorfin du har i kroppen; desto sämre effekt på de blockerade substanserna...

Räkna ut hur mycket Subutex/one du har i kroppen. Halveringstiden varierar väldigt mycket beroende på källa och jag orkar inte söka efter den rätta just nu...

Vissa säger runt 20h medan andra säger runt 37. Har du tagit 4mg Bup en dag så har du alltså 1mg i dig efter, alternativ 1 - 40h och 74h om man ser till tvåan.

Sedan ifall du tagit Bup dagarna innan så har du kvar Bup i kroppen efter det också. Då blir det svårare att kalkylera...

Den blockerande effekten har sina för och nackdelar, minst sagt.

Sannerligen! Jag är kluven över denna fråga.. Alla säger så olika saker hela tiden, iaf. Hade ett uppehåll på c:a två veckor fram tills i torsdag eftermiddag runt 3-tiden. då körde jag c:a 2 mg, nu ska jag pissa på fredag, kommer jag vara clean? kan jag köra två idag t.o.m?
Citera
2009-10-05, 13:57
Medlem
Juggen-92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBobHarris
Sannerligen! Jag är kluven över denna fråga.. Alla säger så olika saker hela tiden, iaf. Hade ett uppehåll på c:a två veckor fram tills i torsdag eftermiddag runt 3-tiden. då körde jag c:a 2 mg, nu ska jag pissa på fredag, kommer jag vara clean? kan jag köra två idag t.o.m?
Har du någon erfarenhet sedan tidigare angående hur snabbt du kan vara ren från Buprenorfinet?

Antar att det är som med alla andra substanser ifall du vill ha ut de ur kroppen snabbt... Dricka vatten och träna.

Har för mig att stickorna visar positivt vid 10ng/ml. Ifall du testat idag så kommer du på ett ungefär få reda hur snabbt Bup metaboliseras i din kropp.

Vad för påföljder får du ifall du är positiv? Det här med att behöva gå och urinera är jag mycket glad över att slippa...
Citera
2009-10-05, 14:21
Medlem
NotBobHarriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggen-92
Har du någon erfarenhet sedan tidigare angående hur snabbt du kan vara ren från Buprenorfinet?

Antar att det är som med alla andra substanser ifall du vill ha ut de ur kroppen snabbt... Dricka vatten och träna.

Har för mig att stickorna visar positivt vid 10ng/ml. Ifall du testat idag så kommer du på ett ungefär få reda hur snabbt Bup metaboliseras i din kropp.

Vad för påföljder får du ifall du är positiv? Det här med att behöva gå och urinera är jag mycket glad över att slippa...

Den enda gången var då jag tog 4 dagar i rad, 2+2+2+2. Då var jag positiv en och en halv vecka efteråt, så skippar att köra idag, påföljderna kan bli allvarliga tyvär. Hade aldrig behövt pissa positivt, var bara så att jag litade på flashback, "3-4 dagar går det ut på" men så var inte fallet, var lite blåögd.. var glad att slippa, det är ett helvete, och de är inte direkt tillmötesgående heller, fittor..
Citera
2009-10-06, 12:44
Medlem
Läst lite i några inlägg bakåt att Gävle räknas som södra norrland.
Startade även en tråd som togs bort om priser angående sub/oxone.
Nån som har ngn slags pejl på det idag?
Citera
2009-10-06, 14:26
Medlem
kostar 300:- hos postkran, men är väl billigare på gatan, i vissa städer..
Citera
2009-10-06, 20:03
Medlem
Ok, har hört av folk på programmet att en sub kan kosta så
mycket som 400!? spänn här i gästrikland.

Men sthlm vet jag av erfarenhet att priset ligger runt 100-250.
Och det finns ju en klar anledning till varför droger är billigare i större städer.
Citera
2009-10-06, 21:17
Bannlyst
200 kr för subuxone i stockholm finns det.

Är det för dyrt tycker ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in