Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-08, 08:32
  #55009
Medlem
Hej Igen! Har inte skrivit på flera år eftersom jag inte haft någonting att tillföra. Fick bara en ide gällande danskarna. Enligt Hanna, om vi förutsätter att hennes vittnesmål är korrekt, så kunde hon höra enstaka ord och meningar från Helena. 'Nej, så får ni inte göra...', eller nåt liknande. Däremot kunde hon inte tyda ett ord från männen som ska ha pratat i munnen på varandra. Kan det ha berott på deras förmodade svensk-danska accent? Bara en undran.
Citera
2023-10-08, 10:44
  #55010
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Marple
Hej Igen! Har inte skrivit på flera år eftersom jag inte haft någonting att tillföra. Fick bara en ide gällande danskarna. Enligt Hanna, om vi förutsätter att hennes vittnesmål är korrekt, så kunde hon höra enstaka ord och meningar från Helena. 'Nej, så får ni inte göra...', eller nåt liknande. Däremot kunde hon inte tyda ett ord från männen som ska ha pratat i munnen på varandra. Kan det ha berott på deras förmodade svensk-danska accent? Bara en undran.


Varför skulle danskarna prata med svensk-dansk accent?
Citera
2023-10-08, 11:11
  #55011
Medlem
Lyssna på danska fotbollsspelare i Sverige som försöker prata svenska. Man får anstränga sig för att uppfatta vad dom säger. Självklart så är vi alla olika när det gäller hur fort vi lär oss ett nytt språk. Som sagt bara en tanke.
Citera
2023-10-08, 14:23
  #55012
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det här med att danskarna ska ha varit hårda på tjejer, har faktiskt stått här i tråden sedan långt tillbaka. Det skulle vara kul att veta om det är samma användare som skrev detta i tråden som har skrivit till dig i PM.

Det som dock pockar på mest uppmärksamhet är att danskarna enligt din källa ska ha åkt omkring med bil och tutat och försökt få kontakt (med tjejer). Faktum är att det står i TSL tisdagen den 23 juni att yngre kvinnor säger sig ha blivit antastade, att bilar ska ha kört upp intill dem - och att detta ska ha skett i det aktuella området. Tja, det pekar ju inte ut danskarna, men det är ett intressant sammanträffande.
Noterbart är också att det var just detta med att en bil/bilar ska ha kört upp intill tjejer, som fick Peter Thylén och Kalla fall att intressera sig för CL. Vad hade CL för bil, nu igen? Fastnade Kalla fall på fel gubbe på grund av typ "rätt" bil? Det sas väl att CL skulle ha haft tillgång en ljus bil? Och som ska ha passat in på vittnens beskrivning?

Dessutom öppnar det här upp igen för att Helena skulle ha kunnat gå hem, som hon ju trots allt hade sagt att hon skulle göra (och som jag fortfarande tror att hon gjorde), men visst finns möjligheten att hon skulle ha kunnat acceptera skjuts om hon kände åtminstone en person i bilen.

Mycket bra framletande och en möjlig koppling då till det material Peter Thylen fokuserade på, fast med andra GM i åtanke då givetvis. Danska sådana , enligt mig.
Citera
2023-10-08, 14:26
  #55013
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag vill bara flika in att jag nu vet att PN och PU ofta besökte samma gym samtidigt. De bör som minst (egentligen måste) ha känt till varandra. Det här är kopplingen som jag har letat efter.

Mmm, i tråden står det att PN tränade på Vadsbo gym va och PU på Mickes gym.
Citera
2023-10-08, 19:12
  #55014
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Mmm, i tråden står det att PN tränade på Vadsbo gym va och PU på Mickes gym.

Det vet jag, men nu finns det en uppgift som säger att PU tränade också på Vadsbo gym. PU vill inte kännas vid BW trots överbevisning i massor, PU vill inte kännas vid PN. Märkligt, detta.
Citera
2023-10-08, 19:19
  #55015
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Hmmm, det är ju ingen jätteskillnad mellan en Opel Corsa och Opel Kadett om vi tänker oss Lockerudsvittnet. Intressant också med en beige-/bronsfärgad bil, som grovt sett täcker "Killarnas" observation och Carinas observation. Det lite "lustiga" i sammanhanget är att de bilar som PN och EA ska ha haft tillgång till, stämmer bra överens med bilarna som CL ska ha haft tillgång till. Kan Kalla fall ha tänkt rätt om bilarna men fel om brukaren (CL)? Eller kan CL ha haft samröre med EA och PN? Finns det något att upptäcka här?

Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Mycket bra framletande och en möjlig koppling då till det material Peter Thylen fokuserade på, fast med andra GM i åtanke då givetvis. Danska sådana , enligt mig.

Vi får nog tänka bredare och inte fastna för mycket i konfirmationsbias (confirmation bias)! Det är trots allt märkligt att "CL:s två bilar" råkar passa in hyggligt på "EA:s och PN:s två bilar". Eller tvärtom, om man så vill. Kan CL ha varit bekant med EA och PN? Finns det något att upptäcka här? Kan även PU passas in?
Citera
2023-10-08, 19:41
  #55016
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag har fått uppgifter om att PN var aktiv i Vadsbo athletic. Samm* uppgiftslämnare hävdar att även PU var aktiv i klubben, och att dessa två därför bör känna till varandra.

PU, du kanske kan kommentera detta - och bekräfta eller dementera om du tränade där?

Låg detta gym även -92 längs Stockholmsvägen?

Tränade Helena även på detta gym, eller var det mer ett gym för "byggare"?

Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Nej, har ej tränat där och redogjort för detta till dig i PM..

Synnerligen intressant hur dessa rykten göra sig besväret att försöka göra sig en höna av en fjäder..
När det inte ens finns en fjäder....

Var Vadsbo Gym ligger eller låg, sökes lätt upp med modern teknik....

Hurvida vilka som tränade där har jag ingen vetskap om...

Eftersom jag endast tränat på det Gym jag tidigare har nämt...

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det vet jag, men nu finns det en uppgift som säger att PU tränade också på Vadsbo gym. PU vill inte kännas vid BW trots överbevisning i massor, PU vill inte kännas vid PN. Märkligt, detta.

Nej, PU vill inte kännas vid PN. Kan det vara så att han faktiskt inte kände till honom ? För PK som tränade med PU och även han antagligen käkade anabola, har ju heller ingenting att säga om PN i tråden trots loudamus uppmaning till honom, om han kan klarlägga en eventuell koppling emellan PU och PN. Helt tyst.

PK borde ha vetat om PU och PN hängde på gymmet tillsammans eller kände varann. Inte ett ord om detta i tråden. Det tolkar jag som att varken PU eller PK kände/var bekant/umgicks med PN och för den delen resten av danskarna.

Låg dessa båda gym utmed Stockholmsvägen ? Judaland vet säkert hur det var med detta, skulle jag tro.
Citera
2023-10-08, 20:03
  #55017
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det vet jag, men nu finns det en uppgift som säger att PU tränade också på Vadsbo gym. PU vill inte kännas vid BW trots överbevisning i massor, PU vill inte kännas vid PN. Märkligt, detta.

Nej, jag tränade inte på Vadsbo. Tror jag varit där med en träningskompis en gång under alla år.
Citera
2023-10-08, 20:13
  #55018
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Vi får nog tänka bredare och inte fastna för mycket i konfirmationsbias (confirmation bias)! Det är trots allt märkligt att "CL:s två bilar" råkar passa in hyggligt på "EA:s och PN:s två bilar". Eller tvärtom, om man så vill. Kan CL ha varit bekant med EA och PN? Finns det något att upptäcka här? Kan även PU passas in?

Svaret är NEJ. Enstöringen CL har ingenting att göra med dessa två danskar. Finns inte på världskartan. Peter Thylen valde nog att passande plocka ut honom för att han just var en enstöring. Psykisk sjukdom var också perfekt ur detta resonemang. Den ensamme galningens verk. Det är ju inte ovanligt att Polisen ofta söker endast en GM som inblandad. Samma med Mariestadspolisen med ErAn, Rikskrim med PR och Skövdepolisen /Länskriminalen med KM/MMPG.
Citera
2023-10-08, 21:11
  #55019
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Nej, PU vill inte kännas vid PN. Kan det vara så att han faktiskt inte kände till honom ? För PK som tränade med PU och även han antagligen käkade anabola, har ju heller ingenting att säga om PN i tråden trots loudamus uppmaning till honom, om han kan klarlägga en eventuell koppling emellan PU och PN. Helt tyst.

PK borde ha vetat om PU och PN hängde på gymmet tillsammans eller kände varann. Inte ett ord om detta i tråden. Det tolkar jag som att varken PU eller PK kände/var bekant/umgicks med PN och för den delen resten av danskarna.

Låg dessa båda gym utmed Stockholmsvägen ? Judaland vet säkert hur det var med detta, skulle jag tro.

Förstår du inte vad jag skriver? Jag har en uppgift om att PU visst var på Vadsbo gym, och du ser ju nu att PU erkänner att han faktiskt var där - om än "bara en gång" ... (Vem som helst fattar ju att det var betydligt mer än så!) Nu är vi där igen: PU ändrar sig beroende på vad som kommer upp i tråden. Varför är även du en av PU:s försvarare??? Glöm Prinzezzans inlägg!!! Det är INTE det som jag åberopar.
__________________
Senast redigerad av Ugglan. 2023-10-08 kl. 21:14.
Citera
2023-10-08, 21:12
  #55020
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Svaret är NEJ. Enstöringen CL har ingenting att göra med dessa två danskar. Finns inte på världskartan. Peter Thylen valde nog att passande plocka ut honom för att han just var en enstöring. Psykisk sjukdom var också perfekt ur detta resonemang. Den ensamme galningens verk. Det är ju inte ovanligt att Polisen ofta söker endast en GM som inblandad. Samma med Mariestadspolisen med ErAn, Rikskrim med PR och Skövdepolisen /Länskriminalen med KM/MMPG.

Då var det det här med att tänka bredare!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback