Citat:
Ursprungligen postat av
Prinzezzan
Det var alltså PaTa som ska ha varit med JiLa på badet, och det ska ha varit KrTa som var med DaLi på/vid ett berg/kulle och "rökt på".
Nej, ingen kulle i/vid Stadsparken! Kanske Kinnekulle? Något liknande, har jag för mig att det var.
MiLa?
Det normala stället att röka på skall vara huset vid Lugnås. Jag gissar att det är dit KrTa och DaLi skall ha åkt. Det skall ju dessutom vara DaLi:s ställe. Jag gissar att kullen/berget är Lugnås.
Att DaLi lämnat tidigare har du fått från en källa. Det kan stämma bra med något PeKr sagt, som jag reagerat på:
Citat:
Ursprungligen postat av
rednecksvedala
Nej faktiskt inte. det är nog enda gången jag suttit där när någon spelade gittar.. Annars har man suttit där några gånger och bara fyllepratat. Jag skulle åka med min sambo hem efter statt stängde. men har för mig att det var DL som sa att det satt folk vid fontännen och spelade . eller han namngav vilka det var. kommer inte ihåg alla. men dom jag kommer ihåg var la..s.. ag.b..g. han spelade gittar. sen DL jag. TB Sen tror jag LS och en ljus kille som jag glömt namnet på som bodde på bråten men sen flyttade till lyrestad, har för mig att han och jag hade jobbat i hop som skogshuggare. Sen JL. någon mer var det ...
Jo pu kände alla mycket väl. var dom man hängde med..
Jo min sambo har gett samma info som jag har gjort. till polisen. självklart.
Min fetning. Varför skall DaLi berätta vilka som var i parken? Har han berättat det efteråt eller innan. Jag gissar att det är så enkelt att Prinzezzans uppgift att DaLi är vid parken men lämnar tidigare är korrekt. Han lämnar parken och möter PeKr, som letar efter JoFr:s bil. DaLi berättar då vilka som är i parken och PeKr går dit. Notera att DaLi inte hör till dem PeKr placerar i parken med honom själv, vilket stämmer bra med tolkningen att DaLi och KrTa mött honom utanför parken.
Tidpunkten för detta måste vara innan PeKr möter utlänningarna med en orange opel. Dvs tidpunkten bör ha varit ungefär när Stadt stänger.
DaLi och KrTa är ett år yngre än Helena och det är för mig fullkomligt oklart om hon känner dem och om de, som Muscaria påpekade, kanske ännu är unga, fräscha. Kan Helena ha blivit upplockad av dem?
Citat:
Ursprungligen postat av
Prinzezzan
NiTa ska i mitten av 90-talet ha sagt till (den första) källan, att han varit med om något men inte kunde säga något om det, att han väldigt gärna ville, men han sa aldrig vad det handlade om.
Beträffande NiTa så är det rimligen kusinen Ni*klas T*ano som 1990 bodde med sina föräldrar på Bråten. Säg att DaLi och KrTa skiljs åt vid Stadt då de skall åt olika håll och KrTa skjutsar sin kusin till Bråten och plockar upp Helena på okänd plats på vägen? NiTa heter idag Nordm*eister.
Prinzezzan, ber om ursäkt för att jag skriver MiLa när jag menar JiLa... vet inte varför fingrarna letar fel där hela tiden...
Hur som helst så kan KrTa och DaLi eller paret KrTa och NiTa vara intressanta par att kika på, men de bor inte i samma riktning, åtminstone inte folkbokföringsmässigt, så de stämmer illa in på GW:s grabbar.
Samtidigt är resonemanget ovan ytterligare ett argument för min tanke att gänget i parken splittrats inte långt efter det att utlänningarna gav sig iväg med Opeln, precis som tidningen skrev.
En av dem i parken är ToBr. Mitt intresse för ToBr beror på att jag insett att PeNi har kontakter med knarkargänget vid Lugnås. Om PeNi:s sambo på Bråten är RoBr så blir "svågern" ToBr en bra kontaktväg. Det finns inte någon i tråden som har påstått att PeNi känner knarkare från Lugnås, men den som tänker kan förstå. Det enda sättet jag kunde tänka mig en sådan kontakt är via ToBr. Men så släppte Ugglan bomben i form av Muscarias PM. Muscaria säger sig själv vara knarkare, ha utforskat varenda gruva i Lugnås och vara god vän med ErAn och en annan danska. Plötsligt finns svart på vitt att avståndet mellan PeNi och Lugnås är ganska litet eftersom ErAn är PeNi:s bästa vän enligt min källa på danskfesten på Södra vägen. Men samtidigt öppnade sig en annan kontaktväg mellan PeNi och knarkarna så bemanningen av en bil som eventuellt kör in på Bråten (enligt Loudamus) blir plötsligt inte lika självklar.