2012-05-07, 23:49
Medlem
rednecksvedalas avatar
Lämna till polisen säger du. Det konstiga är att det är första gången du bett någon göra något . istället för att svara. Men det kanske var en väldigt konstig fråga. mycket mer annorlunda än andra frågor. så istället för att svara . så väljer du att passa. Andra kanske får ställa frågorna istället
Citera
2012-05-08, 00:00
Medlem
Hej! Jag är en, av många antar jag, som med stort intresse suttit och följt tråden i skuggan ett bra tag nu. Vill först rikta lite beröm till er "eldsjälar" som lägger ner och har lagt ned extremt mycket tid på resonemang och efterforskningar kring olika teorier här på tråden. Beundransvärt, hoppas verkligen ert slit ska löna sig en dag. Men nu till ämnet. Du PK ska ju enligt egen utsago, efter att Statt ha stängt, ha fortsatt festen i stadsparken tillsammans med ett gäng polare och en gitarr. Tills polisen sa ifrån och körde dig hem vid 03.30-04.30 någontstans. Var det gemensamma vänner till dig och PU som du satt med? Brukade ni ofta sitta i parken efter statt? Isf om ja, varför var inte PU med i parken och sjöng och umgicks den här natten? Hade han kanske fått ragg eller något liknande tro? Bara lite funderingar jag hade här..
Citera
2012-05-08, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednecksvedala
Lämna till polisen säger du. Det konstiga är att det är första gången du bett någon göra något . istället för att svara. Men det kanske var en väldigt konstig fråga. mycket mer annorlunda än andra frågor. så istället för att svara . så väljer du att passa. Andra kanske får ställa frågorna istället

Jag svarade att det är du som påstår det, har själv inget minne av det...tydligen inget av anmärkning då sambon ej sagt något om det och det borde jag ha fått höra...
Citera
2012-05-08, 00:08
Medlem
rednecksvedalas avatar
Det är lite lekstuga. uppenbart är att man inte kommer ihåg. Gör så korta inlägg/svar som möjligt. Alla är vi olika, men nog kan man utveckla lite i vissa frågor, hur man tänker och om man inte kommer ihåg. ge en nyanserad bild varför man inte kommer ihåg. Det blir svar på vissa saker . vissa saker väljs bort. medvetet helt klart, blir det klarare då. knappast, blir bara mer förvirrat. Jag har förklarat varför jag började skriva här. Jag ställer inte frågan. någon annan kanske kan göra det. Hur visste PU att han nämndes här på tråden. Han nämnde väl att han kollat ett tag, var han här då före mig. vem tipsa honom om denna sida. om han var här före mig . varför inte kommentera direkt då. eller var det först när jag började skriva.
Citera
2012-05-08, 00:12
Medlem
Ankias avatar
.

@Rednecksvedala:

Vaknade inte din sambo när PU kom till din lägenhet?
Hon måste väl ha kunnat ge en korrekt bild både vad gäller ankomsttidpunkten och i vilket "skick" PU var i när han dök upp.
Har inte hon pratat med polisen om detta?

@Atervandsgrand4:

Beträffande taxifärden till Bråten: Den måste väl vara helt tidsfixerad. Det fanns ju 3 vittnen + taxin ni åkte med.

Gick du direkt hem till din lägenhet från PKs lägenhet på söndagsmorgonen och är det någon som kan verifiera detta?
Var fanns din bil när du kom till din lägenhet på morgonen och var fanns bilnycklarna?

.
Citera
2012-05-08, 00:13
Medlem
Lalajlajs avatar
Nu börjar det bli jävligt tramsigt i tråden, och det är trist.

@Atervandsgrand4

Tänkte på Lockeruds inlägg, han undrar om nedanstående, stämmer det att du hade dessa skador, kanske efter att du trillat genom busken?

Citat:
Ursprungligen postat av lockerud
Inga rivmärken på bröstet och ena armen ?
Bara allmän nyfikenhet.
Citera
2012-05-08, 00:18
Medlem
Lalajlajs avatar
@Atervandsgrand4

Funderar också kring taxiresan och jag får inte ihop det.

Du säger att du träffade J. UK och SB vid taxistationen. Du säger vidare att du delade taxi med J till Bråtenvägen.

Det jag undrar över är varför åkte inte UK med, som bodde på Bråtenvägen och varför åkte inte SB med som jag tror bodde hos UK?

Var ni två, tre eller fyra i taxibilen?

Om inte, vart tog UK och SB vägen vid cirka 4-5 tiden på morgonen och varför stod de vid taxistationen om de inte skulle åka hem?
Citera
2012-05-08, 00:20
Medlem
rednecksvedalas avatar
Nej faktiskt inte. det är nog enda gången jag suttit där när någon spelade gittar.. Annars har man suttit där några gånger och bara fyllepratat. Jag skulle åka med min sambo hem efter statt stängde. men har för mig att det var DL som sa att det satt folk vid fontännen och spelade . eller han namngav vilka det var. kommer inte ihåg alla. men dom jag kommer ihåg var la..s.. ag.b..g. han spelade gittar. sen DL jag. TB Sen tror jag LS och en ljus kille som jag glömt namnet på som bodde på bråten men sen flyttade till lyrestad, har för mig att han och jag hade jobbat i hop som skogshuggare. Sen JL. någon mer var det ...
Jo pu kände alla mycket väl. var dom man hängde med..

Jo min sambo har gett samma info som jag har gjort. till polisen. självklart.
Citera
2012-05-08, 00:35
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
http://forumbilder.se/show.aspx?iid=e9201290853PM90d9

En fråga till P.U angående taxiresan på morgonen den 14 -juni -92.

Kan det kanske vara denna tjej på bilden som du P.U åkte med i taxi ned till bråten -92? sant eller inte?
Bilden är ju färsk för dagen men kan du på något vis bekräfta för oss alla andra på tråden helena andersson försvinnande att det kan kanske bara vara J.J? Det var ju ca 20 år sedan. Men likheter bör ju finnas med i bilden fotot?,
Sant eller inte?

Eller kan den personen som känner sig uthängd på fotot bekräfta om den nu läser på tråden att det kan vara denna J.J och som sedermera har vart på staden och kanske tagit en taxi med en P.U tidig morgon 14 -juni? Eller förmedla att det är galet och fel.

KK12

Har liksom inte fått något redigt svar på min fråga från ovan,
Kan du P.U bekräfta om det är J,J på bilden eller inte.?
Eller kan J.J på tråden bekräfta att det är denssamme?

KK12
Citera
2012-05-08, 00:39
Medlem
Ankias avatar
Citat:
....
Jo min sambo har gett samma info som jag har gjort. till polisen. självklart.
.
När gjordes det? År 2000 (när PU var hos polisen för kompletterande förhör) eller tidigare?

@Atervandsgrand4:

Du förstår säkert att din bil är av vitalt intresse.

På måndagen den 15 var det allmänt känt i Mariestad att en flicka försvunnit efter att ha varit på Stadshotellet. Du var på Stadshotellet den kvällen (13/14) och då är det tamejfan naturligt att man tänker noga efter så att man kan redogöra för sin egen situation ifall man av någon underlig anledning själv skulle bli misstänkt. Du måste ha gått igenom den kvällen och natten många gånger i ditt huvud och att då säga här i tråden att du inte minns är minst sagt uppseendeväckande.
Du måste helt klart veta om du eller någon annan körde din bil till Stadt på kvällen när du och din klinkerkompis skulle äta och festa. Om inte du minns så måste han själklart minnas.
Du måste också veta om din bil stod på Bråten på morgonen och om du själv hade bilnycklarna.

Kan det vara så att du någongång lånade ut bilen och i så fall till vem?

.
Citera
2012-05-08, 00:44
Medlem
Citat:
Det är lite lekstuga. uppenbart är att man inte kommer ihåg. Gör så korta inlägg/svar som möjligt. Alla är vi olika, men nog kan man utveckla lite i vissa frågor, hur man tänker och om man inte kommer ihåg. ge en nyanserad bild varför man inte kommer ihåg. Det blir svar på vissa saker . vissa saker väljs bort. medvetet helt klart, blir det klarare då. knappast, blir bara mer förvirrat. Jag har förklarat varför jag började skriva här. Jag ställer inte frågan. någon annan kanske kan göra det. Hur visste PU att han nämndes här på tråden. Han nämnde väl att han kollat ett tag, var han här då före mig. vem tipsa honom om denna sida. om han var här före mig . varför inte kommentera direkt då. eller var det först när jag började skriva.

Nej, har inte känt till sidan länge....som person är jag väll inte den som spekulerar så mycket..Vet inte riktigt om du menar att jag ska ha roman inlägg för att det ska duga..Ja, det stämmer människor är olika..Jag kom in i tråden för jag ville dela med mig av det jag kan. Jag försöker så gott jag kan..Vet också att jag har svårt att minnas och kan svara på all frågor. Kan ju inte skriva massa som jag inte vet eller kommer ihåg..Har även förklarat hur jag upptäckte tråden i mitt första inlägg tror jag..

Har även förklarat att detta fall är mycket tragist och önskar som alla andra att det ska bli uppklarat..Frånsett ovanskrivna är detta inte något som jag har gått och funderat på¨speciellt mycket och kan inte minnas att det har pratats något mycket om detta den tid jag bodde kvar i M-stad..kan tänka mig att många som bott kvar i stan varit mer ajour..Själv har jag haft umgänge med människor som inte har varit förankrade i M-stad. Så det har ju aldrig varit något samtalsämne som kommit upp..

Så nu efter 20 år ska man komma ihåg massa som jag inte ens har funderat över...
Citera
2012-05-08, 00:48
Medlem
I år är det 20 år sedan Helena försvann, är det inte på tiden att detta blir uppklarat? Jag är nästan säker på att den som är skyldig sitter här och läser vad alla skriver, säg som det är och vart hon finns, ta ditt straff så att detta kan få ett slut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in