2014-04-10, 19:07
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Helt oskyldig!
Hur vi än vrider och vänder så förblir jag inget annat än oskyldig.
Har alltid varit och kommer så förbli.

Det finns inga, för det är en omöjlighet att det skulle finnas några.
Att inte minnas är ingen skyldighet, Du har ingen aning om vad du gjorde efter statt, så hur kan du svära dig fri. bra fråga
Citera
2014-04-10, 19:17
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande
Hypnos kanske får honom att minnas har väl tydligen tidigare genomförts med gott resultat.

Frågan är om han minns något förhuvudtaget. Ligger ju i hans släkt att inte vara riktigt klar i knoppen. Varken far hans eller bror är ju riktigt klara i knoppen
Citera
2014-04-10, 20:49
Medlem
Eftersom P.U var svårt riven på halsen, bröstet, armarna och läppen när han kom upp till P.K samma morgon som Helena försvann så måste hon kämpat och slagits för sitt liv, fy fan, hur kan man leva med detta på sitt samvete i så många år, vad är man för människa då, det undrar jag faktiskt.. Jag tycker du P.U ska ta ditt förnuft till fånga och berätta en gång för alla vad som hände och vart hon finns. Hur kan du sova om nätterna och leva med detta..
Citera
2014-04-10, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shabbyshic
Eftersom P.U var svårt riven på halsen, bröstet, armarna och läppen när han kom upp till P.K samma morgon som Helena försvann så måste hon kämpat och slagits för sitt liv, fy fan, hur kan man leva med detta på sitt samvete i så många år, vad är man för människa då, det undrar jag faktiskt.. Jag tycker du P.U ska ta ditt förnuft till fånga och berätta en gång för alla vad som hände och vart hon finns. Hur kan du sova om nätterna och leva med detta..

Är det någon som sett P.U dagarna efter allt hände ? Om inte någon kan bekräfta var han fanns veckan efter Helenas försvinnande ? Stack han från Mariestad ?
Finns en möjlighet att någon far med osanning för att leda utredningen på villospår ?
Citera
2014-04-10, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Är det någon som sett P.U dagarna efter allt hände ? Om inte någon kan bekräfta var han fanns veckan efter Helenas försvinnande ? Stack han från Mariestad ?
Finns en möjlighet att någon far med osanning för att leda utredningen på villospår ?

Jag hörde att han var försvunnen från stan i några dagar efteråt så Helena kan ju ligga långt från Mariestad, därav anledningen till att hon inte har hittats. Jag tror inte att denna någon far med osanning, P.U är den skyldiga och ska erkänna.
Citera
2014-04-10, 21:47
Medlem
P.U vad gjorde du från att Statt stängde fram tills att du åkte taxi, det måste du väl komma ihåg.. Ingen hade ju sett dig i stan, det är ju ingen stor stad direkt vi pratar om. Tycker inte du kan svara uppriktigt på allas frågor men det är väl klart du vill väl inte åka dit. Hur fan kan du leva med det här?!?!?
Citera
2014-04-10, 23:36
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Vad ligger till grund för att denna tid är någorlunda säker?? (05.30-06.00)
Ja, du har tidigare inte protesterat alltför högljutt mot denna ungefärliga tidpunkt som anges av PK o hans ex S. Har uppfattat det som att det enligt dig skulle kunna vara riktigt, men att det ev. skulle kunna vara lite tidigare.
Citera
2014-04-10, 23:37
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shabbyshic
Jag hörde att han var försvunnen från stan i några dagar efteråt så Helena kan ju ligga långt från Mariestad, därav anledningen till att hon inte har hittats. Jag tror inte att denna någon far med osanning, P.U är den skyldiga och ska erkänna.

Vad är det som plötsligt gör dig så säker på den saken? Undrar mest om du har några mer fakta att dra fram ur rockärmen.
Citera
2014-04-10, 23:39
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Hur såg umgänget och levernet ut för BW kring den aktuella perioden samt före och en tid efter (var arbetade han) händelsen?
Ursäkta om detta har tagits upp tidigare.

Ständigt ploppar herr BW upp med jämna mellanrum. Begriper inte att karln inte kan gå ut i tråden och lätta lite på dimridåerna och förhoppningsvis kanske kan bidra med lite klargörande fakta. Det kan knappast finnas någon tvekan om att han känner till tården, och många av av initialerna o namnen som nämns i den. Finns ju nå't nick som man kanske kan misstänka är han men det är ju en annan sak. Skulle det varit en av mina närmsta vänner som rönt ett sån't öde som H, så hade då jag försökt att på ett konstruktivt sätt försökt hjälpa till. Han kan väl knappast fortfarande vara belagd med munkavle.
Citera
2014-04-11, 00:44
Medlem
Jag var på en fest där BW befann sig samma kväll då Helena försvann.
Minns att han var väldigt tänd på en tjej på festen som han strulat med tidigare.
Dock började hon under kvällen strula med sitt ex och BW var inte speciellt nöjd när han insåg att han var brädad av exet. Efter att BW insett detta bestämde han sig för att dra ner till Stadt. Det märkliga är att han dels hade druckit en hel del folköl, absolut mer än att han skulle klara en kontroll. Detta infallet fick han sent på kvällen. Han tog bilen så sent som 01.55 typ. Vilket i sig är väldigt märkligt med tanke på att Stadt stänger 02.00. Vi var många på festen som reagerade på detta. Festen var Radbyn så det var ändå en bit att köra och sedan parkera och ändå hinna in på Stadt. Att han på något konstigt sätt ändå hann fick vi alla reda på i samband med att man läste tidningarna några dagar senare när BW berättade att han träffat Helena på Stadt samt att han dragit igång skallgångskedjor. Alla som var på festen i Radbyn blev senare kontaktade av polisen. I förhöret med mig som gjordes av Sune, minns inte efternamnet dök det upp väldigt mycket frågor om BW, typ vad hade han på sig, var han väldigt upprörd, togs det foton på festen osv. Så att BW under en tid var kraftigt misstänkt för ev inblandning råder det inga tvivel om. Min minnesbild av vad BW körde för bil är att det var en SAAB orangebrun till färgen. Men här kan jag ha väldigt fel då det trots allt är många år sen.
Citera
2014-04-11, 01:15
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichardKimble
Ja men så var det och det kan ju köpas nya mellan 92 och mitt anhållande annars var dom grundliga jag bara väntade på rektoskopiundersökning.
Om mina föräldrar inte var hemma hade dom bilen.

Självklart kan du köpa nya mellan 92 och ditt anhållande, men det förklarar fortfarande inte varför polisen inte krävde in dina shorts för analys eller liknande. Skulle du då ha slängt dom eller gjort dig av med dessa utan att införskaffa nya vita shorts kan det vara en ledtråd i fallet, små saker men ändå.
Okej, fanns det någon annan i din släkt eller vänner som du kunde låna bil av när det behövdes?
Citera
2014-04-11, 01:44
Medlem
Prinzezzans avatar
@Atervandsgrand4

Du har skrivit att du hejade på Helena inne på Statt. Såg du henne även utanför Statt efter stängning, och kommenterade du då i så fall henne för någon/några?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in