Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Vilka auktoriteter syftar du på? För att kunna besvara din fråga måste du precisera dig lite mer,
Du borde veta vad 'auktoritet' eller 'argument from authority' betydar i debattsammanhang.
Citat:
(bortsätt från dina felstavningar så skriver du väldigt luddigt och diffust.)
(Konstigt nog är det mest pådyvlande teister som inte 'förstår mig).
Citat:
Man blir helatiden tvungen att försöka tyda vad du skriver, jag vet inte om det beror på språksvårigheter eller om det beror på att du inte är så påläst.
Nej, det vet du inte, men du kan ju alltid insinuera.
Citat:
Hur som helst så förlitar jag mig inte heller på auktoriteter om du med det menar imamer eller vad en president, statsminister eller präst säger.
Vad med koranen som du blint och okritisk litar på? Vilket är helt OK som TRO, men inte är OK i din postulerade, pseudo-argumenterade och efterrrationaliserande pådyvlar-version om ultimativ 'sanning'.
Citat:
Jag står för rättvisa, harmoni, maktbalans om du inte håller med så kan du motargumentera på ett sätt som går att förstå utan att jag ska behöva försöka tyda dig.
Ett enkelt svar: Den "rättvisa etc" du förespråkar har sitt ursprung i en sociopatisk och inkompetent 'gud' och ett religions-fascistisk system.
Citat:
Vadå det var de som började?
T.ex. dom hemska sionisterna och USA-satan.
Citat:
De krig och idioti som jag presenterade några inlägg bakåt hade inget med islam att göra, hur kan man då säga att det var de som började? Jag tog upp krig och elände som inte har orsakats av islam. Uttrycket det var de som började skulle du kunna använda om jag sa nåt i stil med: Det var judarna som ockuperade Palestina därför krigar islam mot sionismen. förstår du skillnaden.
Jag ÄR bekant med ditt gängkrig, som du evinnerligt försökar blåsa liv i.
Citat:
Ditt uttryck kan man inte använda när jag tar upp krig som inte islam har varit iblandad i eller försvarat. Jag är tveksam om du verkligen förstå så jag ska förklara för dig på dagisnivå och hoppas på att du ska förstå lite bättre.
X och Y krigar och utkämpar varann, X utrotar nästan Y och vandaliserar, våldtar och skadar Y, hur kan då Z komma och säga det var de som började? När Z inte har haft något med det att göra?
Jag förstår sandlåda-dimensionen i detta: X och Y bråkar, och sen blir Z inblandat mot sin vilja och A förklarar att B omfokuserar så C blir förvirrat och allierar sig med X, som redan har allierat sig med Z och alla sägar: "Det var dom som började". Klart som sötvatten.
Citat:
99% av Islam är väldigt hög procent men dock väldigt diffust som du annars brukar vara ändå, men om du skulle kunna förklara mer konkret de 99% i islam som du ogillar. 99% säger ingenting, var lite mer konkret om du vill ha en debatt kring detta.
Jag refererade till 99% av dina undermåliga 'argument'.
Citat:
Min Gud? Det finns bara en Gud och om vi ska acceptera din argumentation just för argumentationens skull så vill jag fråga dig hur du vill att Gud ska vara eftersom du menar på att du vet mer än Gud om omvärlden och om sånt som händer på jorden vare sig det handlar om politik, ekonomi, makt eller religion. Förklara gärna hur du skulle vilja att en rättvis och allsmäktig Gud skulle handla?
Visst finns det bara én gud, och han hetar Det Flygande Spaghetti Monstret och alla borde följa hans anvisninger (om vi nu skall hålla oss på ditt argumentations-nivå).
Citat:
Din personliga åsikt som saknar värde för mig.
Liksom verkligheten saknar värde för dig.
Citat:
Har du kanske hittat sanningen? Kan du presentera sanningen för oss?
Självklart har jag inte hittat en 'sanning' i den betydelse av ordet som du användar. Men jag spelar inte på ditt hemmaplan och med dina koran-autistiska regler, så det är helt irrelevant.