Citat:
Ursprungligen postat av
saurios
Varför skulle profeten mohammed guds frid och välsignelser vara över honom vara en falsk profet han hade det bästa uppförandet och fick samma budskap som jesus guds frid och välsignelse vara över honom fick av Ärkeängeln Gabriel
vad skiljer igentligen jesus a.s från Adam a.s ? om jesus nu är guds son som du påstår har inte adam mer rätt att vara det då han inte har någon far eller mor ?
Läs bibeln. Ni får inte förneka den enligt allah/koranen, eller hur? Bibeln var först och det står mångder om Gud och att han kallar människor och änglar för sina söner medans muhammads "allah" inte vill ha några.
Jesus är Herren. Den enda frälsaren. Hans ord i bibeln är att han MÅSTE hängas upp och dö på korset så att de som TROR får evigt liv. Din "allah" säger att det aldrig skedde rum nån korsfästelse av Jesus.
Citat:
1 Korinthierbrevet 15:45
45 Så är ock skrivet: »Den första människan, Adam, blev en levande varelse med själ.» Den siste Adam åter blev en levandegörande ande.
Citat:
Matteus 28:18
Då trädde Jesus fram och talade till dem och sade: »Mig är given all makt i himmelen och på jorden. 19Gån fördenskull ut och gören alla folk till lärjungar, ...
Ropa ut till Jesus så räddar han dig!
Citat:
Joh 14
Jag skall inte lämna er faderlösa, jag skall komma till er.