Citat:
Ursprungligen postat av
Bogomil
Jag misstänker något åt det hållet. Att evangelierna liksom är en sorts acceptabellt undantag från den annars oacceptabla organiserade religion.
Cherrypickande blant manifestationerna av organiserad religion.
Onekligen kommer etiketten fostrare och med det plymoth-brödraskapet upp.. antagligen fullständigt irrelevant men så är det med mig och min ibl dissasociativa eller onödiga efterfrågan om, detaljer, man behöver vad jag förstår inte alls hålla sig detaljmässig så länge gud är i fokus. Konstigt när inte ens lågstadievetenskap, frångår detaljer. nåja.
Sägert iaf mig att gud om man ska ta ieshes "visdomsläror" på allvar, isf gör hipp som happ vad vädret tillåter, därmed ser jag hens jesus-iver som en image, oom att vilja bli lika helig som köttet på korset, dock betvivlar jag att hen faktiskt blivit torterad i betydelsen insikt i tortyr, då hen påstår sig både känna och veta hur jesus "kände sig" nåja.. inget ovanligt, folk har försökt frälsa på betydligt märkligare vis än att skriva loss lite. Så han är inte udda, egentligen.....
Det blir lätt ad hocs så länge fanatikerna trycker på att man "är trilsk" över att inte vara iesho eller askme-I know everything about holyness.