Citat:
Ursprungligen postat av Munhugg
Det är svårt att ge specifika råd eftersom vi alla har olika förutsättningar och grundkunskaper. Försök att göra ett helt test och kolla sen på resultatöversikten när du är klar - där kan du få lite hum om vilka delar du är svagare i. I manhattan-serien är en del böcker riktigt bra samtidigt som andra är av varierande kvalité. På gmatclub skriver folk ofta att Number Properties och Sentence Correction är de två man gör bäst i att gå igenom grundligt (vissa nämner även Word Translation).
Tack så mycket för tipsen. Gjorde nu även verbal, hade på känn att det skulle vara min svaga sida, vilket det även var. Överraskande nog hade jag nästan full pott på CR och RC trots att jag under testet kände att jag var helt ute och cyklade på RC.
Så frågan är nu hur mycket tid jag bör lägga på RC, jag känner mig rätt osäker på det men samtidigt gick det väldigt bra. Självklart är inte ett enda test representativt för hur bra man är men är, men är det vanligt att man känner sig sämre än vad man verkligen är?