Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-18, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomasRotmos
Enligt VHS-statistik, 400.
Ett skämt, ett slag i ansiktet på oss som köpt en GMAT- bok för 200 dollar!
Citera
2012-04-18, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studentnissen
Ett skämt, ett slag i ansiktet på oss som köpt en GMAT- bok för 200 dollar!

Om du bara ska in på HHG behöver du nog inte ens plugga inför GMAT överhuvudtaget.
Citera
2012-04-18, 13:02
Medlem
thefiremans avatar
Citat:
Enligt VHS-statistik, 400.

Det där tror inte jag stämmer. Jag vet inte vad den där statistiken säger, men enligt de ansvariga på HHG så kommer alla som gör provet in då de sökande är mindre i antalet än vad skolan kan ta in. Med det är det inte sagt att det kommer vara så för alltid.
Citera
2012-04-18, 14:07
Medlem
TomasRotmoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thefireman
Det där tror inte jag stämmer. Jag vet inte vad den där statistiken säger, men enligt de ansvariga på HHG så kommer alla som gör provet in då de sökande är mindre i antalet än vad skolan kan ta in. Med det är det inte sagt att det kommer vara så för alltid.
Lägsta antagna hade 400, vilket är väldigt, väldigt dåligt. 400 gör att du landar i ~13:e percentilen.
Citera
2012-04-18, 18:33
Medlem
thefiremans avatar
Citat:
Lägsta antagna hade 400, vilket är väldigt, väldigt dåligt. 400 gör att du landar i ~13:e percentilen.

OK, oavsett om han eller hon hade fått 1 poäng hade personen kommit in. Så 400 är inte den lägsta antagninspoängen. Det var bara det jag vill få sagt.
Citera
2012-05-11, 08:31
Medlem
Bucketshops avatar
Börjar närma sig provdagen för mig nu, har dock en jäkla spridning i resultaten på olika provtest. Har varit uppe och nosat på 700 för att sedan ligga på under 600 på nästa prov. Någon som känner igen sig eller har några tips om vad jag bör göra för att "stabilisera" mig så att säga.
Citera
2012-05-11, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Börjar närma sig provdagen för mig nu, har dock en jäkla spridning i resultaten på olika provtest. Har varit uppe och nosat på 700 för att sedan ligga på under 600 på nästa prov. Någon som känner igen sig eller har några tips om vad jag bör göra för att "stabilisera" mig så att säga.

Svårt o stabilisera sig om man inte har mycket tid kvar. För att vara säker på en hög poäng måste man ha en ganska hög lägstanivå på alla olika områden.

Det kan vara bra att planera redan från början så att man har tid o skriva GMAT två gånger.
Citera
2012-05-16, 23:55
Medlem
Någon som sitter på uppdaterad information om vilken GMAT bok det är som gäller?
Är i USA och tänkte införskaffa en här!
Citera
2012-05-17, 00:02
Medlem
pernil90s avatar
Citat:
Någon som sitter på uppdaterad information om vilken GMAT bok det är som gäller?
Är i USA och tänkte införskaffa en här!

Det är nog plural på bok för att få ett bra resultat tror jag.
Citera
2012-05-17, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pernil90
Det är nog plural på bok för att få ett bra resultat tror jag.
Okej, Men du vet inte vilka böcker som rekommenderas?
Hittar endast detta och är rätt svårt att skilja ut vilka som är relevanta och bör prioriteras. Min ekonomi och tid är inte oändlig heller.

http://www.mba.com/store.aspx?Category=2680001
Citera
2012-05-17, 09:20
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Okej, Men du vet inte vilka böcker som rekommenderas?
Hittar endast detta och är rätt svårt att skilja ut vilka som är relevanta och bör prioriteras. Min ekonomi och tid är inte oändlig heller.

http://www.mba.com/store.aspx?Category=2680001

http://gmatclub.com/forum/best-gmat-books-118706.html?fl=menu

Jag kör på Manhattanserien, Official guide plus Official Guide Verbal. Sedan är GMATclubs forum fantastiskt bra när det kommer till svar på svåra frågor.
Citera
2012-05-19, 00:16
Medlem
Tack för tipsen, om jag får fråga ni som pluggar. Vad har ni för profil och vad är erat mål?
Jag kan börja.

GMAT mål: 680-700
Vill plugga på hhs, cbs, europa, england eller canada/usa där hhs är prioritet 1.
Betyg: 45% vg (b-c till största del)
Styrkor: Analytisk text, text förtåelse och liknande
Svagheter: Matematik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in