Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-01-23, 10:59
Medlem
MunchenCallings avatar
Någon som skrivit detta eller har erfarenhet om det? Funderar på att skriva det till hösten.
Citera
2007-03-23, 16:00
Medlem
bump
Citera
2007-03-24, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MunchenCalling
Någon som skrivit detta eller har erfarenhet om det? Funderar på att skriva det till hösten.

Gör man det av eget intresse?

Jag kanske måste skriva den för att få göra MBA'n klart, skulle gärna slippa dock Det mesta står på mba.com tror jag.

MVH
/P
Citera
2007-03-24, 20:46
Bannlyst
Intressant tråd, jag ska skriva GMAT om något år för att söka till MBA. Har hört från många när jag var i SAT svängen att LSAT och framförallt MCAT ska vara mkt svårare än GMAT och att sistnämnda prov ska vara tämligen enkelt att nå en hög poäng på. Kaplans böcker är bra studiematerial inför GMAT.
Citera
2007-03-24, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackstone
Intressant tråd, jag ska skriva GMAT om något år för att söka till MBA. Har hört från många när jag var i SAT svängen att LSAT och framförallt MCAT ska vara mkt svårare än GMAT och att sistnämnda prov ska vara tämligen enkelt att nå en hög poäng på. Kaplans böcker är bra studiematerial inför GMAT.

Tjena!

Du har inte hört nåt om svårighetsgraden på GRE?

Mvh
Citera
2007-03-25, 11:30
Medlem
MunchenCallings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pro
Gör man det av eget intresse?

Jag kanske måste skriva den för att få göra MBA'n klart, skulle gärna slippa dock Det mesta står på mba.com tror jag.

MVH
/P

Jag övervägde och började på att studera på GMAT men eftersamspråk med min chef så droppade jag det.

JAg gjorde inte det av eget interesse utan för jag var tvungen att skriva GMAT om jag skulle kunna komma in på någon av de MBA skolorna jag valt ut.
Citera
2007-03-25, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av biggiesmalls
Tjena!

Du har inte hört nåt om svårighetsgraden på GRE?

Mvh

GRE ska vara väldigt likt SAT (amerikanska versionen av högskoleprovet). Det är med andra ord ett ganska simpelt prov jämfört med både GMAT, LSAT etc. Men du behöver fortfarande bra studiematerial och ca 4-5 månader för att nå en hög poängskala.
Citera
2007-03-25, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackstone
GRE ska vara väldigt likt SAT (amerikanska versionen av högskoleprovet). Det är med andra ord ett ganska simpelt prov jämfört med både GMAT, LSAT etc. Men du behöver fortfarande bra studiematerial och ca 4-5 månader för att nå en hög poängskala.

Tack så mycket för info!
Citera
2007-03-26, 11:39
Medlem
Citat:
Jag övervägde och började på att studera på GMAT men eftersamspråk med min chef så droppade jag det.

JAg gjorde inte det av eget interesse utan för jag var tvungen att skriva GMAT om jag skulle kunna komma in på någon av de MBA skolorna jag valt ut.

Får man fråga varför du lade ner MBA aspirationerna?
Citera
2007-03-26, 12:24
Bannlyst
Var hemma hos en vän när han fick hem sina beställda GMAT böcker från Amazon. Tjockaste jag har sett. Två stycken i samma tjocklek som Svea Rikes lagbok, fick ont i huvudet av blotta synen.

Är glad över att jag läser Marknadsföring istället för Finans.

Lycka till dock München, du verkar vara clever.
Citera
2007-03-27, 10:46
Medlem
MunchenCallings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggiesmalls
Får man fråga varför du lade ner MBA aspirationerna?

Jag vill starta egen firma om 5 - 7 år och har jag en MBA från H/W/S så kommer det ge tyngd åt mig när jag ska samla ihop kapital till en fond. Men våran huvudägare sa att jag blir partner efter årsskiftet om jag presterar bra detta året. Därför finns det inga skäl att ta en MBA...bara slöseri med tid och en väldigt hög alternativkostnad för min del.
Citera
2007-03-27, 14:57
Bannlyst
Citat:
Jag vill starta egen firma om 5 - 7 år och har jag en MBA från H/W/S så kommer det ge tyngd åt mig när jag ska samla ihop kapital till en fond. Men våran huvudägare sa att jag blir partner efter årsskiftet om jag presterar bra detta året. Därför finns det inga skäl att ta en MBA...bara slöseri med tid och en väldigt hög alternativkostnad för min del.

Gratulerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in