Citat:
Bara jag som tyckte Arya betedde sig vldigt underligt nr hon trffade
Hot Pie?eller Varmpaj som undertexter ld haha. Min flickvn reagerade ocks p att Arya betedde sig konstigt. Hon verkade inte bry sig ett skit om Hot Pie som jag trodde hon hll hgt som vn (tydligen inte) och pratade som att hon var hg p tjack typ (frstr att hon var hungrig men nd)
Eftersom jag nu lst att jag inte r ensam med att uppleva att "That's not you" handlar om ett sista adj (du bland annat och en youtubekommentar: So many people seemed to be confused with the "Thats not you" line. Its not saying that wasnt Nymeria, its a call back to when Arya said "Thats not me" about being a Lady and marrying a lord in season one in a chat with Ned. Showrunners confirmed this btw. r jag tillrckligt vertygad att serien inte blivit s korkad och vertydlig som jag var rdd fr.
S om skaparna inte beslutat att allt ska skrivas p nsan, s har det ganska naturliga mjliga orsaker. Hon har vl ddat en, tv, eller tre personer, men nr han mter Hot Pie har hon ganska nyligen giftmrdat ver 30 personer framfr sina gon i ett vl planerat och genomtnkt massmord - i klass med Breivik. Dessutom en rejl kickstart p en hmnd hon fantiserat om och aktivt jagat i flera r.
Jag tror det pverkar en person mer n bde tjack och hunger.
S om skaparna inte beslutat att allt ska skrivas p nsan, s har det ganska naturliga mjliga orsaker. Hon har vl ddat en, tv, eller tre personer, men nr han mter Hot Pie har hon ganska nyligen giftmrdat ver 30 personer framfr sina gon i ett vl planerat och genomtnkt massmord - i klass med Breivik. Dessutom en rejl kickstart p en hmnd hon fantiserat om och aktivt jagat i flera r.
Jag tror det pverkar en person mer n bde tjack och hunger.
Citat:
r ju vldigt passande om hon genomgtt en utbildning till att bli no-one hos The Many Faced God.
Citat:
r bengen att hlla med. Men kan inte lgga skulden helt p skdespelaren, hon var vldigt bra i de frsta ssongerna. Nu r hon en ledare och ervrare och hennes karaktr ska vara sdan, det r vldigt svrt att spela stoisk eftersom pongen r just att inte visa ngra knslor.
Hon seglade ver havet och var frst i land, och har nd den mest avancerade jvla frisyren jag ngonsin stt. Utan att kunna frisryrket s gissar jag att den skert tog ver en timma att gra i loungen hos film-teamet med dagens friseringsteknologier.
Men hon skulle gjort det p en bt med den "tidens" teknologi. Fr att g i land p ett de slott. Mste ju tagit eviga timmar. S Dany verkar ju bry sig verdrivet om att se och agera s hon tror och anser att en drottning ska se ut och agera.
Det jag str mig p gllande skdespeleriet och karaktren mest n s lnge i ssongen r hur det har snkt Tyrion som karaktr, han brjar ocks bli stoisk och trkig. Han mste lmna Dany ASAP fr att man ska f se de fina delarna av honom.
Det som OROAR mig mest med skdespeleriet r att Dany och Jon ska mtas. Efter 6 ssonger med s lskade och utvecklade karaktrer lta de mtas kan kemin g hur fan som helst. Mnga mnga mnga serier har skrivits om och anpassats efter skdespelares personkemi. Fungerar inte kemin mellan dessa tv kan det bli hur dligt som helst. Speciellt om de skriver in ngon romans mellan dom.