Citat:
Bara jag som tyckte Arya betedde sig väldigt underligt när hon träffade
Hot Pie?eller Varmpaj som undertexter löd haha. Min flickvän reagerade också på att Arya betedde sig konstigt. Hon verkade inte bry sig ett skit om Hot Pie som jag trodde hon höll högt som vän (tydligen inte) och pratade som att hon var hög på tjack typ (förstår att hon var hungrig men ändå)
Eftersom jag nu läst att jag inte är ensam med att uppleva att "That's not you" handlar om ett sista adjö (du bland annat och en youtubekommentar: So many people seemed to be confused with the "Thats not you" line. Its not saying that wasnt Nymeria, its a call back to when Arya said "Thats not me" about being a Lady and marrying a lord in season one in a chat with Ned. Showrunners confirmed this btw. är jag tillräckligt övertygad att serien inte blivit så korkad och övertydlig som jag var rädd för.
Så om skaparna inte beslutat att allt ska skrivas på näsan, så har det ganska naturliga möjliga orsaker. Hon har väl dödat en, två, eller tre personer, men när han möter Hot Pie har hon ganska nyligen giftmördat över 30 personer framför sina ögon i ett väl planerat och genomtänkt massmord - i klass med Breivik. Dessutom en rejäl kickstart på en hämnd hon fantiserat om och aktivt jagat i flera år.
Jag tror det påverkar en person mer än både tjack och hunger.
Så om skaparna inte beslutat att allt ska skrivas på näsan, så har det ganska naturliga möjliga orsaker. Hon har väl dödat en, två, eller tre personer, men när han möter Hot Pie har hon ganska nyligen giftmördat över 30 personer framför sina ögon i ett väl planerat och genomtänkt massmord - i klass med Breivik. Dessutom en rejäl kickstart på en hämnd hon fantiserat om och aktivt jagat i flera år.
Jag tror det påverkar en person mer än både tjack och hunger.
Citat:
Är ju väldigt passande om hon genomgått en utbildning till att bli no-one hos The Many Faced God.
Citat:
Är benägen att hålla med. Men kan inte lägga skulden helt på skådespelaren, hon var väldigt bra i de första säsongerna. Nu är hon en ledare och erövrare och hennes karaktär ska vara sådan, det är väldigt svårt att spela stoisk eftersom poängen är just att inte visa några känslor.
Hon seglade över havet och var först i land, och har ändå den mest avancerade jävla frisyren jag någonsin sätt. Utan att kunna frisöryrket så gissar jag att den säkert tog över en timma att göra i loungen hos film-teamet med dagens friseringsteknologier.
Men hon skulle gjort det på en båt med den "tidens" teknologi. För att gå i land på ett öde slott. Måste ju tagit eviga timmar. Så Dany verkar ju bry sig överdrivet om att se och agera så hon tror och anser att en drottning ska se ut och agera.
Det jag stör mig på gällande skådespeleriet och karaktären mest än så länge i säsongen är hur det har sänkt Tyrion som karaktär, han börjar också bli stoisk och tråkig. Han måste lämna Dany ASAP för att man ska få se de fina delarna av honom.
Det som OROAR mig mest med skådespeleriet är att Dany och Jon ska mötas. Efter 6 säsonger med så älskade och utvecklade karaktärer låta de mötas kan kemin gå hur fan som helst. Många många många serier har skrivits om och anpassats efter skådespelares personkemi. Fungerar inte kemin mellan dessa två kan det bli hur dåligt som helst. Speciellt om de skriver in någon romans mellan dom.
Inte heller kan man hänvisa till tidigare förhållanden, då Ygritte är ungefär så olik Daenerys som man kan vara, samtidigt som Khal Drogo och Daario är detsamma när det gäller Jon Snow.
, med andra ord är Arya på väg till rätt ställe för att möta Jon och Sansa, ska bli intressant att se återföreningen.