2016-06-27, 11:33
Medlem
Fargoths avatar
Herrejävlar vad bra avsnitt. Vad gör det att folk teleporteras fram och tillbaks och lite mindre plot holes när allt annat är fantastiskt?

Spoilers ep10:

Läste att det bara ska bli en säsong till på blott sju avsnitt. Fan vilket tempo serien måste ha i så fall för att kunna knyta ihop alla trådar och samtidigt få till ett bra slut. Antagligen (förhoppningsvis) kommer det bli två säsonger.
Senast redigerad av Fargoth 2016-06-27 kl. 11:37.
Citera
2016-06-27, 11:47
Medlem
DinKamrats avatar
Riktigt, riktigt kanonavsnitt faktiskt. Lågmäld stämning rakt igenom men ändå fyllt med massor av sprängstoff. Westeros kommer att fullständigt explodera nästa säsong känner jag
Citera
2016-06-27, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Herrejävlar vad bra avsnitt. Vad gör det att folk teleporteras fram och tillbaks och lite mindre plot holes när allt annat är fantastiskt?

Spoilers ep10:

Läste att det bara ska bli en säsong till på blott sju avsnitt. Fan vilket tempo serien måste ha i så fall för att kunna knyta ihop alla trådar och samtidigt få till ett bra slut. Antagligen (förhoppningsvis) kommer det bli två säsonger.

Att folk "teleporteras" är väl egentligen inget plothole, bara dåligt beskrivet av manusförfattaren och regissören. Vet inte hur man skulle kunna göra det bättre, men de flesta fattar ju ändå att allt inte händer linjärt och det är inget som stör mig märkbart iallafall.
Citera
2016-06-27, 12:03
Bannlyst
Fyfan musiken som spelades i KL scenerna var magisk. Fick dejavu känsla vid Arya's scen. Har en liknande scen varit med?
Önskar dom avslutat med Jon scen istället för Daenarys börjar bli tröttsamt..
Senast redigerad av Teguin 2016-06-27 kl. 12:19.
Citera
2016-06-27, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth

Spoilers ep10:

Man ser även i bakgrunden i flottan så är skepp med både från Tyrell och Martells
Så visst det ser ut som folk ploppar upp.

Men regissörerna har även sagt att allt inte sker parallellt utan Aaryas äventyr händer ju i en helt annan tidslinje än de övriga t ex.
De säger att det skulle förstöra momentumet i serien annars.
Citera
2016-06-27, 12:22
Medlem
GandhiSkywalkerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Att folk "teleporteras" är väl egentligen inget plothole, bara dåligt beskrivet av manusförfattaren och regissören. Vet inte hur man skulle kunna göra det bättre, men de flesta fattar ju ändå att allt inte händer linjärt och det är inget som stör mig märkbart iallafall.

Håller med dig. Inget som stör mig heller.
Citera
2016-06-27, 12:42
Medlem
dunderkurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teguin
Fyfan musiken som spelades i KL scenerna var magisk. Fick dejavu känsla vid Arya's scen. Har en liknande scen varit med?
Önskar dom avslutat med Jon scen istället för Daenarys börjar bli tröttsamt..
Ja musiken som spelades i KL var magis, fick lite "dopscenen" från Gudfadern vibbar av musiken.
Idag tar vi hand om familjens affärer
Håller med om att det är tröttsamt att Dany alltid ska sluta, de borde bytt scenerna där.
Citera
2016-06-27, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Han.Jelin
Bästa avsnittet denna säsong. Jag antar det är nu Jamie

Faktiskt lite löjligt att

Helt sjukt hur många som dog.

Är det bekräftat att

Jag kommer inte orka vänta ett helt år.

Vadå bara 13? Blir väl fler än en säsong till?
Citera
2016-06-27, 12:47
Medlem
toalet031s avatar
Vilken jävla bomb till säsongsavslutning, jävla mäktigt känsla man har efteråt. Inte många serier/filmer som kan göra det. Håller inte med många här att serien har blivit sämre, jag tycker att det har hållit samma kvalite om inte bättre, än dom tidigare säsongerna.(förutom S5 vilket alla är överens om var ett bottennapp). Nu blir det ett jävligt långt års väntan
Citera
2016-06-27, 13:26
Medlem
von_Ss avatar
Kan man få tag i musiken som var i början på dagens avsnitt någonstans? Fy fan vad bra det var, fetare än Rains of Castamere eller vad den hette drog igång på red wedding.
Citera
2016-06-27, 13:30
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Folk verkar inte förstå att det ibland går veckor mellan olika scener. Det är som att det skulle behövas en stor textremsa tvärs över skärmen där det står "Two weeks later, in King's Landing."

- -

Kanonavslutning på säsongen hursomhelst. Lite spridda kommentarer:
Aaaah, kommer bli en extremt lång väntan till nästa säsong.
Citera
2016-06-27, 13:33
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Kan man få tag i musiken som var i början på dagens avsnitt någonstans? Fy fan vad bra det var, fetare än Rains of Castamere eller vad den hette drog igång på red wedding.

Finns på Spotify
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in