2007-01-17, 22:56
Medlem
snapcases avatar
HBO storsatsar genom att kpa rttigheterna till George RR Martins episka fantasysvit A song of ice and fire. Varje bok (4 hittills, 5:an p gng) ska bli en ssong. Personligen r jag rdd fr att inte ens det hr projektet kommer kunna f med ens hlften av alla trdar i Martins enormt detaljerade bcker. Det ska nd bli spnnande att flja utvecklingen.
http://www.variety.com/article/VR111...=1236&cs=1&p=0
Citera
2007-01-17, 23:08
Bannlyst
Det lter underbart! Nu hller vi (jag iaf) tummarna p att det blir en succ, d kanske vi fr se Wheel of Time ocks!

The Sword of Truth vore maffig att se ocks!
Citera
2007-01-17, 23:13
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamui
Det lter underbart! Nu hller vi (jag iaf) tummarna p att det blir en succ, d kanske vi fr se Wheel of Time ocks!

The Sword of Truth vore maffig att se ocks!
Sam Raimi har rttigheterna till TSOT s vi fr se vad som hnder dr. Jess Franco (lever han frresten?) skulle vara en perfekt regissr dr iom alla piskscener.
Citera
2007-01-18, 04:50
Medlem
Castar de Ron Perlman som Sandor Clegane s skriker jag.
Jag skall fr vrigt spela Gregor.
Citera
2007-01-18, 15:15
Medlem
bjornidentitys avatar
"A Song of Ice and Fire" ska bli TV-serie

Jag vill bara vara den frsta att bertta fr er att Georger RR Martin - enligt hans egen hemsida - nyss har slt rttigheterna till det episka fantasymsterverket A SONG OF ICE AND FIRE till TV-kanalen HBO ("The Sopranos", "Oz", "Rome", "Deadwood", "Six Fee t Under", etc...).

De tnker gra TV-serie av det. Kolla sjlva hr: http://grrm.livejournal.com/

Jag r s glad s jag tror jag ska spricka.
Citera
2007-01-18, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornidentity
Jag vill bara vara den frsta att bertta fr er att Georger RR Martin - enligt hans egen hemsida - nyss har slt rttigheterna till det episka fantasymsterverket A SONG OF ICE AND FIRE till TV-kanalen HBO ("The Sopranos", "Oz", "Rome", "Deadwood", "Six Fee t Under", etc...).

De tnker gra TV-serie av det. Kolla sjlva hr: http://grrm.livejournal.com/

Jag r s glad s jag tror jag ska spricka.

En mkt bra serie bcker - trots att det r inom fantasygenren som inte direkt versvmmas av kvalit - men jag r skeptisk till att det blir en bra tv-serie. Nu r ju iofs HBO nstan en garanti fr att det blir godknd kvalit men jag har nd svrt att se att formatet skulle passa. Men jag hller tummarna.
Citera
2007-01-18, 23:19
Medlem
sadfaces avatar
Har det sagts ngot om nr produktionen/inspelningen kommer pbrjas? Tyvrr kommer det nog inte ske frrn serien r frdigskriven, vilket skerligen drjer en sisdr fem r till.
Citera
2007-01-19, 02:04
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majorna hammerskins
Castar de Ron Perlman som Sandor Clegane s skriker jag.
Jag skall fr vrigt spela Gregor.

Pax fr Jamie Lannister...

Serist dock s tror jag de fr brutala problem med castingen. Framfrallt med alla barn som har vldigt stora roller.
Citera
2007-01-19, 03:40
Medlem
Pretentisa, lillgamla skitungar med astma rder det ingen brist p. Rickon verkar dock i det nrmaste hjrnskadad, s dr behvs ngot outhrdligt, litet knytte med samma klubbat plgade scennrvaro som Daniel Day-Lewis.
Citera
2007-01-19, 18:35
Medlem
Exteruss avatar
Jag r frsiktigt optimistisk nr det gller det hr projektet. A song of fire and ice r den enda fantasyserien jag brytt mig med de senaste ren. I min sikt s r den mnga gnger bttre n allt annat som fantasygenren producerat.

Att just HBO ska ta sig an serien knns faktist bra. Jag frvntar mig inte att de ska slnga lika mycket pengar p detta projekt som p Rome, men den grad av ambition och lgmld kvalitet som de uppvisade p Rome ger mig lite respit.
Citera
2007-01-19, 22:12
Medlem
shapers avatar
Det hr kan bli bra! Knns tryggt att det r HBO som str bakom, d slipper man kanske skateboard-kande alver och liknande.
Bckerna r ju i precis samma stil som "Oz", "Deadwood" och "Rome". Sknt att Martin sjlv ska vara med. Han har ju dessutom jobbat med tv frut, som producent har jag fr mig.
Citera
2007-01-19, 22:59
Medlem
shapers avatar
Hr r fr vrigt lite mer info frn George RR Martins egen hemsida
http://georgerrmartin.com/news.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem