2017-07-28, 01:28
Bannlyst
Hoppas Ghost fljer med till Dragonstone och vi fr se honom nr Jon gr in i tronrummet!
Citera
2017-07-28, 05:10
Medlem
NirvanAs avatar
Kanske missat, men vart hller Bran Stark hus nu fr tiden?
Citera
2017-07-28, 05:53
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kanske missat, men vart hller Bran Stark hus nu fr tiden?

Han var med i frsta avsnittet av ssongen, bara att se om.
Citera
2017-07-28, 16:34
Medlem
Porryhatters avatar
Game of Thrones S7E02 Explained

https://www.youtube.com/watch?v=BEWJ...oRH2Ij&index=1
Citera
2017-07-29, 11:32
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Bara jag som tycker att ssongen har inletts bra? Vissa av er verkar vara mer otliga n barn p julafton. Visst, det finns alltid saker som gr att frbttra, men som serien nu byggs upp tycker jag r helt okej. Ser verkligen fram emot mtet mellan Jon och Dany!

En intressant "detalj" i sammanhanget r att lckan som kom redan under hsten och som d avfrdades som rena rama fantasierna och "fan fiction", hittills har stmt in i minsta detalj ven om kronologin mellan vissa hndelser kanske stuvats om en aning mellan avsnitten. Ngon med mycket god insyn tycks ha oerhrt svrt att hlla tyst.

Ser verkligen fram emot fortsttningen!
Sjlvklart har det startat bra. Bara lite smgrejor man strt sig p. Det har hnt mer p tv avsnitt denna ssong n det i princip gjorde under fyra ssonger nr man fljde Martins jvla evighetsberttelse. Garanterat att gubbjveln kommer hinna d innan han skrivit klart, precis som Robert Jordan och hans Waste of Time. Amerikanska fantasyfrfattare r helt hopplsa att jaga det helt vrdelsa konceptet: "ju mer sidor du spyr ur dig, desto mer betalt fr du." Samma koncept som frstrt i princip all amerikansk akademisk litteratur, som fr det mesta r fruktansvrt dlig.

Jag vet inte hur jag orkade igenom de fyra frsta ssongerna. I ssong fem brjade det iaf bli tillstymmelsen till hndelser, men fyra frsta hade samma mnster: det hnde ngonting verhuvudtaget i avsnitt 8 & 10, annars hnde inte ett skit. Det var: avsnitt 2, Jon sadlar hsten, avsnitt 3, Jon rider ut ur borgen. Skjut mig.

Jag gav upp att lsa Sagan om Ringen tre gnger (Tolkien var en urkass frfattare), jag brjade lsa Waste of Time, men gav upp efter ngra bcker och jag kommer inte ens frska lsa Game of Thrones, fr jag vet jag aldrig ngonsin kommer orka med Martin heller.

Ju fler karaktrer frfattare ska ha i sina bcker, desto smre blir det, fr d blir det som i Game of Thrones. Man behver fasen ett anteckningsblock bredvid (lser jag eller pluggar jag?), de r s mnga att det tamigfan aldrig hnder ngot av vikt och ens favoritkaraktrer fr vl ett kapitel i varje bok, max.

Jag hade aldrig sett Game of Thrones fram till ssong 7 om det inte vore fr att man r s svltfdd p fantasy verhuvudtaget i filmvg. Jag och en kompis brukade skmta om att Daenerys drakar skulle bli fullvuxna till ssong 17 ungefr.

Enda anledningen till att Game of Thrones blivit s lovprisad r ju fr att det inte finns ngon annan hgbudgetfantasy. Svrt att vinna ett race nr det bara finns en hst liksom.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2017-07-29 kl. 11:44.
Citera
2017-07-29, 19:08
Medlem
Opilus5500s avatar
Jag har inte sett nya ssongen nnu, levererar den ngot bra? lever den upp till samma niv som ssong 1-5?? svara rligt nu =))..

Jag tyckte nmligen att ssong 6 sg s hrt att lngtan efter ssong 7 har inte varit direkt lockande.
Citera
2017-07-29, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Jag har inte sett nya ssongen nnu, levererar den ngot bra? lever den upp till samma niv som ssong 1-5?? svara rligt nu =))..

Jag tyckte nmligen att ssong 6 sg s hrt att lngtan efter ssong 7 har inte varit direkt lockande.

Avsnitt 1 var sdr.
Avsnitt 2 var bra.

Resten av ssongen ser ut att vara VLDIGT hndelserik.
Citera
2017-07-30, 11:04
Medlem
Dejads avatar
Vill pminna om detta:

Citat:
Beskrivning av spoiler
Spoilers skall ha en beskrivning av innehllet fr att det skall vara ltt att veta vad som avses
utan att behva ppna och lsa spoilern.
Det behver inte vara mer n en en kort liten beskrivning, tex ssong och avsnitt som inlgget/texten avser.
Exempel: S06E02, om hndelse xxxxx.

Man kan inte bara skriva ett inlgg och sen slnga spoilertaggar runt hela.

/Moderator.
Citera
2017-07-30, 18:08
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Alla pratar och skriver om denna serie, som om det r ngot av det bsta som har skapats.
Jag har dock aldrig sett den, s jag undrar; r det vrt att skaffa HBO fr att se serien?
Citera
2017-07-30, 18:27
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisMcCandless
Alla pratar och skriver om denna serie, som om det r ngot av det bsta som har skapats.
Jag har dock aldrig sett den, s jag undrar; r det vrt att skaffa HBO fr att se serien?
Det beror p, sklart. Orkar du med serier som r lngsamma i sitt hndelsefrlopp? Gillar du low fantasy eller fantasy verhuvudtaget? r det ok om serien till en brjan frvirrar dig med en arm med karaktrer och adelshus som du frvntas hlla reda p?

Om du svarar ja, p dessa frgor, s r serien definitivt vrd att se. Den r vldigt snyggt gjord, karaktrerna r vlutvecklade och berttelsen r helt ok.

r du ett svltftt fantasyfan som jag, s br du se den, fr det finns inget i nrheten av samma mastodontproduktion som den hr serien. Det skulle vara LOTR-filmerna d, men de var filmer och ingen serie.

Den r lngtifrn perfekt. Kan du se flera avsnitt i rad p en kvll lr denna vnda lindras ver hur jkla lngsamt serien fortgr, srskilt i de frsta ssongerna.
Citera
2017-07-30, 18:40
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Det beror p, sklart. Orkar du med serier som r lngsamma i sitt hndelsefrlopp? Gillar du low fantasy eller fantasy verhuvudtaget? r det ok om serien till en brjan frvirrar dig med en arm med karaktrer och adelshus som du frvntas hlla reda p?

Om du svarar ja, p dessa frgor, s r serien definitivt vrd att se. Den r vldigt snyggt gjord, karaktrerna r vlutvecklade och berttelsen r helt ok.

r du ett svltftt fantasyfan som jag, s br du se den, fr det finns inget i nrheten av samma mastodontproduktion som den hr serien. Det skulle vara LOTR-filmerna d, men de var filmer och ingen serie.

Den r lngtifrn perfekt. Kan du se flera avsnitt i rad p en kvll lr denna vnda lindras ver hur jkla lngsamt serien fortgr, srskilt i de frsta ssongerna.

Att serier r "lngsamma", gr mig inget. Men det r just det dr - fantasy - som jag inte gillar helt. Dock gillar jag "Sagan om Ringen" vldigt mycket.
Men jag har sagt upp mitt Netflix och precis skaffat mig HBO, s jag ska brja se ngra avsnitt.
Tack fr hjlpen!
Citera
2017-07-30, 18:51
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Jon r i winterfell efter han slogs mot Bolton och tertog sitt gamla hemma stlle. Han lmnade castle black till en av de andra i night watch. Ngot bud om att Bran r i castle black har nog inte ntt winterfell nnu s Jon och Sansa r ovetandes om sin brors tillvaro.

Det r vldigt konstigt att en korp frn Dragonstone kommer fram till Winterfell fre en korp frn Castle Black.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in