Citat:
Ursprungligen postat av
Pirre77
Bara jag som tycker att ssongen har inletts bra? Vissa av er verkar vara mer otliga n barn p julafton. Visst, det finns alltid saker som gr att frbttra, men som serien nu byggs upp tycker jag r helt okej. Ser verkligen fram emot mtet mellan Jon och Dany!
En intressant "detalj" i sammanhanget r att lckan som kom redan under hsten och som d avfrdades som rena rama fantasierna och "fan fiction", hittills har stmt in i minsta detalj ven om kronologin mellan vissa hndelser kanske stuvats om en aning mellan avsnitten. Ngon med mycket god insyn tycks ha oerhrt svrt att hlla tyst.
Ser verkligen fram emot fortsttningen!

Sjlvklart har det startat bra. Bara lite smgrejor man strt sig p. Det har hnt mer p tv avsnitt denna ssong n det i princip gjorde under fyra ssonger nr man fljde Martins jvla evighetsberttelse. Garanterat att gubbjveln kommer hinna d innan han skrivit klart, precis som Robert Jordan och hans Waste of Time. Amerikanska fantasyfrfattare r helt hopplsa att jaga det helt vrdelsa konceptet: "ju mer sidor du spyr ur dig, desto mer betalt fr du." Samma koncept som frstrt i princip all amerikansk akademisk litteratur, som fr det mesta r fruktansvrt dlig.
Jag vet inte hur jag orkade igenom de fyra frsta ssongerna. I ssong fem brjade det iaf bli tillstymmelsen till hndelser, men fyra frsta hade samma mnster: det hnde ngonting verhuvudtaget i avsnitt 8 & 10, annars hnde inte ett skit. Det var: avsnitt 2, Jon sadlar hsten, avsnitt 3, Jon rider ut ur borgen. Skjut mig.
Jag gav upp att lsa Sagan om Ringen tre gnger (Tolkien var en urkass frfattare), jag brjade lsa Waste of Time, men gav upp efter ngra bcker och jag kommer inte ens frska lsa Game of Thrones, fr jag vet jag aldrig ngonsin kommer orka med Martin heller.
Ju fler karaktrer frfattare ska ha i sina bcker, desto smre blir det, fr d blir det som i Game of Thrones. Man behver fasen ett anteckningsblock bredvid (lser jag eller pluggar jag?), de r s mnga att det tamigfan aldrig hnder ngot av vikt och ens favoritkaraktrer fr vl ett kapitel i varje bok, max.
Jag hade
aldrig sett Game of Thrones fram till ssong 7 om det inte vore fr att man r s svltfdd p fantasy verhuvudtaget i filmvg. Jag och en kompis brukade skmta om att Daenerys drakar skulle bli fullvuxna till ssong 17 ungefr.
Enda anledningen till att Game of Thrones blivit s lovprisad r ju fr att det inte finns ngon annan hgbudgetfantasy. Svrt att vinna ett race nr det bara finns en hst liksom.