2017-07-25, 23:48
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Bara jag som tyckte Arya betedde sig väldigt underligt när hon träffade

Citat:
D och D verkar ha skrivit henne som lite smått schizophren.
Är ju väldigt passande om hon genomgått en utbildning till att bli no-one hos The Many Faced God.

Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Dany blir bara stelare och stelare. I sista avsnittet var hon så stel att jag ville kasta ut datorn genom fönstret. Hon har inget minspel, hon rör knappt på kroppen och rösten låter som en robot. Hur någon kan kalla det skådespel förstår jag inte.
Är benägen att hålla med.
Men kan inte lägga skulden helt på skådespelaren, hon var väldigt bra i de första säsongerna. Nu är hon en ledare och erövrare och hennes karaktär ska vara sådan, det är väldigt svårt att spela stoisk eftersom poängen är just att inte visa några känslor.
Hon seglade över havet och var först i land, och har ändå den mest avancerade jävla frisyren jag någonsin sätt. Utan att kunna frisöryrket så gissar jag att den säkert tog över en timma att göra i loungen hos film-teamet med dagens friseringsteknologier.
Men hon skulle gjort det på en båt med den "tidens" teknologi. För att gå i land på ett öde slott. Måste ju tagit eviga timmar. Så Dany verkar ju bry sig överdrivet om att se och agera så hon tror och anser att en drottning ska se ut och agera.

Det jag stör mig på gällande skådespeleriet och karaktären mest än så länge i säsongen är hur det har sänkt Tyrion som karaktär, han börjar också bli stoisk och tråkig. Han måste lämna Dany ASAP för att man ska få se de fina delarna av honom.

Det som OROAR mig mest med skådespeleriet är att Dany och Jon ska mötas. Efter 6 säsonger med så älskade och utvecklade karaktärer låta de mötas kan kemin gå hur fan som helst. Många många många serier har skrivits om och anpassats efter skådespelares personkemi. Fungerar inte kemin mellan dessa två kan det bli hur dåligt som helst. Speciellt om de skriver in någon romans mellan dom.
Citera
2017-07-26, 04:43
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
[spoiler]Speciellt om de skriver in någon romans mellan dom.

Haha, det vore per automatik fail. Kemi mellan skådisar eller inte så kan det ju omöjligen finnas kemi mellan karaktärerna till att börja med. Är inte direkt två karaktärer som passar ihop, milt uttryckt. Inte heller kan man hänvisa till tidigare förhållanden, då Ygritte är ungefär så olik Daenerys som man kan vara, samtidigt som Khal Drogo och Daario är detsamma när det gäller Jon Snow.
Citera
2017-07-26, 10:14
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Haha, det vore per automatik fail. Kemi mellan skådisar eller inte så kan det ju omöjligen finnas kemi mellan karaktärerna till att börja med. Är inte direkt två karaktärer som passar ihop, milt uttryckt. Inte heller kan man hänvisa till tidigare förhållanden, då Ygritte är ungefär så olik Daenerys som man kan vara, samtidigt som Khal Drogo och Daario är detsamma när det gäller Jon Snow.
Precis vad jag tänket, de är inte direkt varandras idealpartners + att det skulle vara för klyschigt och väntat trots släktbanden. Däremot tror (hoppas) jag de blir allierade och att Jon får rida drake. En äkta Targaryn rider drake och på en sådan kommer ingen ifrågasätta hans härkomst.
Citera
2017-07-26, 21:24
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Fråga angående drakar:
Senast redigerad av TheRickiestRick 2017-07-26 kl. 21:44.
Citera
2017-07-27, 01:28
Medlem
elitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Fråga angående drakar:
Har inte alla detaljer färskt i huvudet men gör ett försök:
Senast redigerad av elitz 2017-07-27 kl. 01:29. Anledning: Spoiler
Citera
2017-07-27, 15:56
Medlem
Porryhatters avatar
HBO har släppt en Behind the Scenes från S07E02.

Inside Game of Thrones: Battling the Silence (HBO)
https://www.youtube.com/watch?v=U9j1ljA5gfU

Citat:
Bara jag som tyckte Arya betedde sig väldigt underligt när hon träffade

Arya och The Hound börjar byta roller.
https://i.redd.it/f5d8cjsfssbz.gif
Senast redigerad av Porryhatter 2017-07-27 kl. 16:02.
Citera
2017-07-27, 18:16
Medlem
Varför har inte
Citera
2017-07-27, 18:19
Medlem
Han.Jelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Northumbria
Varför har inte
Har du inte sett säsong 6?
Citera
2017-07-27, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Han.Jelin
Har du inte sett säsong 6?

Jag minns kanske inte så bra, förklara gärna.
Citera
2017-07-27, 18:42
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Jag minns kanske inte så bra, förklara gärna.
Jon är i winterfell efter han slogs mot Bolton och återtog sitt gamla hemma ställe. Han lämnade castle black till en av de andra i night watch. Något bud om att Bran är i castle black har nog inte nått winterfell ännu så Jon och Sansa är ovetandes om sin brors tillvaro.
Citera
2017-07-27, 19:05
Medlem
Rambovics avatar
Citat:

Spekulation om vad som sker vid Winterfell i nästa avsnitt
Citera
2017-07-27, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Men det såg väl ut som Wun Wun i övrigt? Det skulle ju inte vara första gången GoT gjorde ett scripta-fel, kom ihåg Melisandres badande utan halsband framför Selyse i säsong 4.
Wun Wun dog i Winterfell av Bolton, hur skulle han hamnat på utsidan av muren menar ni?? Det är någon annan jätte!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in