2014-03-12, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P04
Vilket bara var en ful glidning på diskussionen om huruvida vargens återetablering kunde liknas vid en invasiv arts snabba utbredning.

Det intressanta tycker jag inte är att "vinna diskussioner", utan att komma fram till kloka och välgrundade ståndpunkter genom argumentation.
Ok jämför man med Vildsvinet så är inte Vargens Utbredning särskit snabb men det kanske man inte kan göra.
Citera
2014-03-12, 03:26
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
Han antydde att jag var dumm i huvet så då utmanade jag honom på ett inteligensspel.

Eh, samma författare till bägge inläggen. Så även till detta.

Hur tycker du att din argumentation går?

Läge att lägga ner snart?
Citera
2014-03-12, 03:34
Medlem
P04s avatar
Citat:
Ok jämför man med Vildsvinet så är inte Vargens Utbredning särskit snabb men det kanske man inte kan göra.
Inte rakt av då vargen är en predator och vildsvinet i huvudsak ställer till det för jordbruk och trädgårdsodlare. Men visst, jag ser helt klart problemen med vildsvinens framfart och tycker det är helt rätt att dessa får jagas av hjärtans lust året runt (kultingförande sugga undantagen).

Vildsvinen har ju dessutom just det som talar för dem, de är ett jaktbart vilt och det talar till deras fördel.
Citera
2014-03-12, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P04
Inte rakt av då vargen är en predator och vildsvinet i huvudsak ställer till det för jordbruk och trädgårdsodlare. Men visst, jag ser helt klart problemen med vildsvinens framfart och tycker det är helt rätt att dessa får jagas av hjärtans lust året runt (kultingförande sugga undantagen).

Vildsvinen har ju dessutom just det som talar för dem, de är ett jaktbart vilt och det talar till deras fördel.
Varför talar det till deras fördel?
Citera
2014-03-12, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket

Fan snackar du om bättre du lämnar tråden om du inte vill argumentera.
Citera
2014-03-12, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket

Vad menades med har en bra bit innan jag kommer upp i Ovanstående?
Citera
2014-03-12, 18:26
Medlem
Citat:
Guderian99

OT

Du kanske kan sluta muppa dig i den här tråden snart? Du framstår som en 14-åring. Kom med några nya spaningar/åsikter eller var snäll och sluta skriv. Ett förslag är att även korrekturläsa det du skriver (titta gärna på stavning samt meningsuppbyggnad).
Citera
2014-03-12, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktoraight
OT

Du kanske kan sluta muppa dig i den här tråden snart? Du framstår som en 14-åring. Kom med några nya spaningar/åsikter eller var snäll och sluta skriv. Ett förslag är att även korrekturläsa det du skriver (titta gärna på stavning samt meningsuppbyggnad).
Var fick du luft ifrån diskuterade inte med dig så håll käften.
Citera
2014-03-12, 21:47
Medlem
Ceilingcats avatar
Citat:
Varför talar det till deras fördel?
Det faktum att de kan jagas. Vildsvin förstör ekonomiskt för många människor när de bökar i odlingar och trädgårdar och parar sig med tamgrisar, men det tillför också något i fråga om pengar - jaktarrende samt köttvärde. För många markägare är det en fördel som väger upp nackdelarna och de förvaltar aktivt grisarna. Men det finns ingen sådan ekonomisk fördel när det kommer till varg - bara en massa människor som blir av med husdjur och boskap, som inte kan jaga på sin mark längre, och som ser priserna på sina fastigheter falla genom källargolvet i helvetet. Det finns NOLL ekonomiskt värde för privata markägare att vilja ha varg på sin mark, för privatpersoner är de bara destruktiva.

Citat:
Var fick du luft ifrån diskuterade inte med dig så håll käften.
Det här är ett öppet forum och vem som helst är fri att lägga sig i. Tycker du inte om det föreslår jag att du slutar göra inlägg på Flashback.
Citera
2014-03-12, 21:56
Medlem
Basens avatar
En sevärd föreläsning om varghybrider: http://www.youtube.com/watch?v=6xovw...NfsiVg&index=3

Det verkar som att den svenska vargen inte är renrasig, utan är en hybrid mellan varg och hund. Det bästa skulle kanske vara att börja om på ny kula, skjuta bort alla "vargar" och plantera in renrasiga vargar från Ryssland.
Citera
2014-03-12, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ceilingcat
Det faktum att de kan jagas. Vildsvin förstör ekonomiskt för många människor när de bökar i odlingar och trädgårdar och parar sig med tamgrisar, men det tillför också något i fråga om pengar - jaktarrende samt köttvärde. För många markägare är det en fördel som väger upp nackdelarna och de förvaltar aktivt grisarna. Men det finns ingen sådan ekonomisk fördel när det kommer till varg - bara en massa människor som blir av med husdjur och boskap, som inte kan jaga på sin mark längre, och som ser priserna på sina fastigheter falla genom källargolvet i helvetet. Det finns NOLL ekonomiskt värde för privata markägare att vilja ha varg på sin mark, för privatpersoner är de bara destruktiva.

Det här är ett öppet forum och vem som helst är fri att lägga sig i. Tycker du inte om det föreslår jag att du slutar göra inlägg på Flashback.
Hans inlägg tillförde inget nytt.
Citera
2014-03-12, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basen
En sevärd föreläsning om varghybrider: http://www.youtube.com/watch?v=6xovw...NfsiVg&index=3

Det verkar som att den svenska vargen inte är renrasig, utan är en hybrid mellan varg och hund. Det bästa skulle kanske vara att börja om på ny kula, skjuta bort alla "vargar" och plantera in renrasiga vargar från Ryssland.
Det har redan diskuterats tidigare i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in