2009-05-26, 21:53
Medlem
ZätaHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killer driller
Du har inte träffat Ann Düring på C1:an märker jag :P Djävulen i kvinnokläder, äter arbetstagare levande.

Hon var väl ok . Har inga dåliga minnen av henne.
Citera
2009-05-26, 21:58
Medlem
flipsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZätaH
Hon var väl ok . Har inga dåliga minnen av henne.

Inte jag heller, jag tyckte hon var superbra.
Citera
2009-05-26, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flipster
Jöken och jiken är INTE samma sak.

Jöken har inriktning affärsjuridik och beskattningsrätt och jiken civilrätt.

Men vad behöver man för betyg för att komma in på den kursen?
Hittade passande kurs: http://edu.bth.se/utbildning/utb_kurstillfalle.asp?KtAnmKod=11033&KtTermin=2009 2

Dock som sagt är orolig att betygen inte räcker, hur bra måste dom vara?
Senast redigerad av kraven10 2009-05-26 kl. 23:18.
Citera
2009-05-27, 08:16
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraven10
Men vad behöver man för betyg för att komma in på den kursen?
Hittade passande kurs: http://edu.bth.se/utbildning/utb_kurstillfalle.asp?KtAnmKod=11033&KtTermin=2009 2

Dock som sagt är orolig att betygen inte räcker, hur bra måste dom vara?

Man kan väl säga så här: framåtanda och lite nyfikenhet är bra egenskaper om du ska lyckas med juridikutbildningen. Jobba lite på dem, så ska du se att det nog ordnar sig.
Citera
2009-05-27, 12:48
Medlem
frosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipster
Jöken och jiken är INTE samma sak.

Jöken har inriktning affärsjuridik och beskattningsrätt och jiken civilrätt.
Okej, där ser man. Trodde bara det var olika namn för olika lärosäten.
Citera
2009-05-27, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Man kan väl säga så här: framåtanda och lite nyfikenhet är bra egenskaper om du ska lyckas med juridikutbildningen. Jobba lite på dem, så ska du se att det nog ordnar sig.

Vill inget annat. Men undrar om jag kommer in på kursen? Finns det någon beygsgräns överhuvudtaget?
Citera
2009-05-27, 15:44
Medlem
r0g3rs avatar
asså jöken o sånt har väl inga betygsgränser?! Jag läste jöken här i stockholm o vad jag vet fick jag inte reda på om det var någon betygsgräns osv
Citera
2009-05-27, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r0g3r
asså jöken o sånt har väl inga betygsgränser?! Jag läste jöken här i stockholm o vad jag vet fick jag inte reda på om det var någon betygsgräns osv

Mm det var det jag anade. Hoppas det stämmer då.
Tack.
Citera
2009-05-27, 17:34
Medlem
Om en kurs fylls så är det väl klart att betygen blir den avgörande faktorn. Eller har jag missat något?

Gällande ev. alternativ väg in på programmet har jag för mig att man åtminstone i lund kan läsa T1 och möjligtvis T2 fristående och sedan hoppa på programmet istället, i mån av plats.
Citera
2009-05-27, 18:22
Medlem
Ingen som kan bekräfta vad som gäller? Här är länken till den kurs jag syftar på:
http://edu.bth.se/utbildning/utb_kurstillfalle.asp?KtAnmKod=11033&KtTermin=2009 2

Har gjort en senanmälan men är orolig över att mina betyg inte räcker, om nu en betygsgräns finns?

Gäller ju distans utbildning, finns det ett visst antal lediga platser där också? Och isåfall brukar dessa kurser vara eftertraktad?
Senast redigerad av kraven10 2009-05-27 kl. 18:35.
Citera
2009-05-27, 18:43
Medlem
Om det finns fler sökande än platser kommer det bli ett urval, tex genom hp/betyg/MV. Sen krävs självklart grundläggande och ev särskild behörighet.

Kan tänka mig att distansutbildningar har enklare att öka antalet platser då de inte kräver större föreläsningssalar eller fler lärare för undervisningen.
Citera
2009-05-27, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carousel
Om det finns fler sökande än platser kommer det bli ett urval, tex genom hp/betyg/MV. Sen krävs självklart grundläggande och ev särskild behörighet.

Kan tänka mig att distansutbildningar har enklare att öka antalet platser då de inte kräver större föreläsningssalar eller fler lärare för undervisningen.

Jaha ok, aja då är det bara att hålla tummarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in