2012-11-21, 21:53
Medlem
The_Keepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeness
Bästa föreläsarna i Uppsala utan inbördes rangordning:

Magnus Ulväng
Håkan Andersson
Joel Samuelsson

Gillade inte Stattin´s föreläsningar alls. Kanske beror på att man inte ser honom under den tredelade kostymen...
God poäng, Joel Samuelsson ger ett riktigt sympatisk intryck!
Hade varit intressant att ha Ulvängs partner in crime – Petter Asp.

För övrigt håller jag med dig om Stattin, mina känslor är blandade. Det enda som motsvarar hans stora kunskaper på området är hans stora förkärlek för Daniel Stattin.
Citera
2012-11-22, 10:17
Medlem
Juridicum I Uppsala är ett skämt.

Både Trädgårdsgatan och Gamla Torg/Biblioteket är trånga ogenomtänkta nödlösningar till röror invändes. Enda förbehållet är ju läget och fasaden. Finns det förövrigt någon byggnad I Sverige med fler låsta glasdörrar än gamla torg/JB?

Lägg därtil föreläsningar på andra sidan staden och 08.00 tentor ute I ett industriområde Fy fan, administration borde ju skämmas.
Senast redigerad av nordkorean 2012-11-22 kl. 10:19.
Citera
2012-11-22, 10:22
Medlem
Pixlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordkorean
Juridicum I Uppsala är ett skämt.

Både Trädgårdsgatan och Gamla Torg/Biblioteket är trånga ogenomtänkta nödlösningar till röror invändes. Enda förbehållet är ju läget och fasaden. Finns det förövrigt någon byggnad I Sverige med fler låsta glasdörrar än gamla torg/JB?

Lägg därtil föreläsningar på andra sidan staden och 08.00 tentor ute I ett industriområde Fy fan, administration borde ju skämmas.

Glädjande att gemene mysmulliga Uppsalamupp får cykla långa distanser
Framkommer det ingen kritik mot detta? Är det juridiska biblioteket lika nedgånget som administrationen i Uppsala?
Citera
2012-11-22, 11:19
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixlar
Glädjande att gemene mysmulliga Uppsalamupp får cykla långa distanser
Framkommer det ingen kritik mot detta? Är det juridiska biblioteket lika nedgånget som administrationen i Uppsala?

Jag skulle nog tolka nordkoreanens inlägg som ett försök att slänga in ytterligare en brasklapp och få fart på de arga diskussionerna här på något sätt. Det verkar som att han gör det lite då och då. Källkritiska personer bör därför beakta dennes historik. Situationen är långt ifrån så bedrövlig som nordkoreanen skriver. Visst finns det sanning i det mesta, men det är totalt uppblåst IMO.

Att lokalerna skulle vara trånga nödlösningar är överdrivet. Nödlösning låter också märkligt eftersom juridicum har funnits i de lokalerna i många decennier. Trångt kan det bli men det beror på utökningen av programmet. "Föreläsningarna på andra sidan stan" brukar oftast vara på Ekonomikum, Universitetshuset eller Blåsenhus. Allt ligger inom 5 minuters promenad från Juridicum. Cyklar till tentan gör vi en gång per termin så det känns inte så betungande.
Citera
2012-11-22, 16:23
Medlem
elgecys avatar
Är det någon (mot all förmodan i denna AB-tråd ) som fått under 8 poäng på sin PM (Uppsala)? Följdfråga om så vore fallet; hur kändes det och hur gick det på tentan i sånt fall?
Citera
2012-11-22, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Jag skulle nog tolka nordkoreanens inlägg som ett försök att slänga in ytterligare en brasklapp och få fart på de arga diskussionerna här på något sätt. Det verkar som att han gör det lite då och då. Källkritiska personer bör därför beakta dennes historik. Situationen är långt ifrån så bedrövlig som nordkoreanen skriver. Visst finns det sanning i det mesta, men det är totalt uppblåst IMO.

Att lokalerna skulle vara trånga nödlösningar är överdrivet. Nödlösning låter också märkligt eftersom juridicum har funnits i de lokalerna i många decennier. Trångt kan det bli men det beror på utökningen av programmet. "Föreläsningarna på andra sidan stan" brukar oftast vara på Ekonomikum, Universitetshuset eller Blåsenhus. Allt ligger inom 5 minuters promenad från Juridicum. Cyklar till tentan gör vi en gång per termin så det känns inte så betungande.
BMC är inte så ovanligt heller. Inte för att det stör mig men det får ju klassas som långt bort i sammanhanget.
Citera
2012-11-22, 16:36
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revamp
BMC är inte så ovanligt heller. Inte för att det stör mig men det får ju klassas som långt bort i sammanhanget.

Ja, till BMC är det väl tio minuters promenad då. Jag tror det är en eller två terminer då jag har haft flera föreläsningar på BMC. Fortfarande knappast något som känns betungande.

Däremot Pollacksbacken börjar bli långt bort, men där tror jag bara att jag har haft två föreläsningar under mina snart sex terminer i Uppsala.
Citera
2012-11-22, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_Keeper
God poäng, Joel Samuelsson ger ett riktigt sympatisk intryck!
Hade varit intressant att ha Ulvängs partner in crime – Petter Asp.

För övrigt håller jag med dig om Stattin, mina känslor är blandade. Det enda som motsvarar hans stora kunskaper på området är hans stora förkärlek för Daniel Stattin.
Jag vill slå ett slag för Sverker på T1/6. Minns inte efternamnet, men han var skäggig, lite äldre och med en smula trivselvikt. Maken till trevlig, rolig och pedagogisk figur finns inte. Eller ja, det skulle vara Torbjörn I på T2 då!
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Är det någon (mot all förmodan i denna AB-tråd ) som fått under 8 poäng på sin PM (Uppsala)? Följdfråga om så vore fallet; hur kändes det och hur gick det på tentan i sånt fall?
I all välmening, jag tror du skulle må bra av att chilla lite med att jämföra dig med andra Du går T1 i Uppsala väl (förstår om du inte vill outa dig), tycker att du kan vänta med hetsen tills efter första tentan iaf.
Citera
2012-11-22, 16:53
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av douchetard
Jag vill slå ett slag för Sverker på T1/6. Minns inte efternamnet, men han var skäggig, lite äldre och med en smula trivselvikt. Maken till trevlig, rolig och pedagogisk figur finns inte. Eller ja, det skulle vara Torbjörn I på T2 då!

I all välmening, jag tror du skulle må bra av att chilla lite med att jämföra dig med andra Du går T1 i Uppsala väl (förstår om du inte vill outa dig), tycker att du kan vänta med hetsen tills efter första tentan iaf.
Det är ju då, efter tentan jag kan chilla.
Citera
2012-11-22, 17:06
Medlem
Citat:
Är ting ditt mål? Isf skulle jag ta T1 som en testtermin. T1 får, till skillnad från t2,3,4 (dvs civilrätt+processrätt) (och ev 6?) räknas bort från totalbetyget när meritbedömningen görs. Givetvis ska man inte slacka sönder T1 men man ska heller inte tro att ens karriär står och faller med den.
Citera
2012-11-22, 17:17
Medlem
Citat:
Detta är felaktigt. Det är skönt ungefär i en helg, sedan påbörjas nästa ångestcykel. Man måste lära sig leva med sin prestationsångest på det här programmet, så är det i alla fall för mig och för de allra flesta i min klass som jag umgås med.

Därför är det väldigt viktigt att försöka skaffa sig lite perspektiv på tillvaron och inse att ett misslyckande inte innebär undergång. Världen finns kvar även efter en dålig tenta.
Citera
2012-11-22, 17:41
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av douchetard

Sverker Scheutz, ja han är riktigt skön och väldigt pedagogisk. Har inte gått på någon föreläsning med honom, däremot några seminarier. Han har även varit studierektor förr. Även Lars Bejstam som man har en hel del på T6 är riktigt bra. Det finns en hel del äldre docenter och lektorer som är riktigt duktiga. Jag gillar dessa gamla uvar. Vissa elever stör sig något fruktansvärt på att vissa (främst äldre) lärare kan spåra iväg på seminarierna med en massa anekdoter. Jag personligen tycker för det mesta att det är underbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in