Citat:
Ursprungligen postat av nordkorean
Vill bara förklara för de som funderar på att ansöka till juristprogrammet men är lite osäkra på hur det är där: De juriststudenter som skriver I denna tråden, representerar inte genomsnittsstudenten.
Majoriteten på juridicum använder internet främst för aftonbladet.se och facebook, och har aldrig någonsin satt sin fot på ett internet forum, än mindre facebook för att diskutera juriststudier.
Även om det verkar som de flesta här, har "AB or nothing" mentalitet, så är den genomsnittliga studenten relativt medelmåttig. Ni kommer bli förvånade over hur många som har mycket outvecklade tankar om juriststudier etc. Med detta menar jag, personer som I princip vet väldigt lite och reflekterat väldigt lite omkring sitt studieval. "Juristprogrammet verkade spännande"...
"Jasså, har Umeå också ett universitetsprogram?"
Dvs. väldigt många clueless sheeps som inte alls AB-hetsar eller ens tanker särskilt mycket.
Vissa tentor har 30-40 % B...dvs. 40 % var fullständiga medelmåttor som valfri person som lyckats ta hitta till Flashback och juristprogrammet-tråden bör kunna utklassa I kritiskt och kreativt tänkande.
Även om jag håller med dig om att långtifrån alla juriststudenter är unikum av intelligens tror jag man bör vara försiktig när man anser att konto på flashback är någon form av kvalitetsstämpel.
Det finns många i denna tråd som säkerligen är högpresterande och högintelligenta, men jag tror att du bortser från det faktum att många av juristprogrammets skarpare hjärnor sannolikt aldrig sätter sin fot inne i denna tråd – eller på flashback över huvud taget.