Har läst lite här och var i tråden (faktiskt) så nu har jag kortat ner min frågeställning avsevärt. Vill passa på att skänka lite tacksamma tankar till alla som ställer frågor och naturligtvis till alla som har svar att ge - det har i alla fall hjälpt mig en bit på väg
Hur som helst. Min tanke är att, efter många om och men, ta tag i tillvaron lite. Jag tänkte söka in till juristprogrammet, antagligen i Lund, nu i vår. Jag har en känsla av att det är vad som passar mig bäst (även om jag ångrar mig ungefär tolv gånger per dag) men har, såklart, lite funderingar...
- Är lite nyfiken på det här med mänskliga rättigheter. Vet någon någonting om mastersprogrammet i International Human Law som ges i Lund? Eller om liknande saker finns i Uppsala, t.ex?
- Läser för närvarande en översiktskurs i juridik på distans (dock inte via Lund). Är hyfsat övertygad om att det inte går att tillgodoräkna sig, men kommer jag att ha någon nytta av det? Köprätt, avtalsrätt, allmän fastighetsrätt, familjerätt osv, bland andra.
- Stämmer det att det finns en kurs som man kan gå och senare "hoppa på" T3, om man inte har tillräckliga poäng för att bli antagen direkt och tillräckligt många hoppar av?
Kommer säkert ha fler frågor, men att få svar på de här kan i alla fall hjälpa mig lite närmare ett mer definitivt beslut.