Vilket universitets jurist utbildning är högst rankat i svea rike?
Vilket har högst intagningspoäng?
Vilket ger högst inkomstlön?
Skulle vara extremt trefligt ifall någon kunde ge mig en liten ranknig över alla universitet?
1. Omöjligt att besvara; allt är subjektivt när det kommer till den här typen av utvärderingar.
2. Redan besvarad.
3. Förmodligen Sthlm/Uppsala pga närheten till de stora drakarnas huvudkontor.
När ändå frågan om lön kom upp är det ju passande att rekommendera Legalbuzz, men den sidan verkar vara nedlagd. Vet någon historien bakom nedläggningen? Det verkade ju finnas en satsning på revisionsbyråer och arbetsannonser precis innan nedstängningen, hotades ägaren av rättsliga åtgärder?
När ändå frågan om lön kom upp är det ju passande att rekommendera Legalbuzz, men den sidan verkar vara nedlagd. Vet någon historien bakom nedläggningen? Det verkade ju finnas en satsning på revisionsbyråer och arbetsannonser precis innan nedstängningen, hotades ägaren av rättsliga åtgärder?
Det har jag också funderat på. Tråkigt för jag var spänd på att se vad de skulle få fram om myndigheterna.
En förklaring kan vara att den som var chefredaktör där, numera har avslutat sina studier och börjat jobba på en affärsjuridisk byrå där tiden för engagemang troligen är högst begränsad.
En förklaring kan vara att den som var chefredaktör där, numera har avslutat sina studier och börjat jobba på en affärsjuridisk byrå där tiden för engagemang troligen är högst begränsad.
Tidsbrist samt brist på material är det jag har hört i andrahand. Dock innan siten stängdes.
När börjar nollningen(på juristprogrammet) och hur länge håller den på vid SU?(tacksam för svar om exakta datum)
Andra dagen 4 september börjar det. Sen håller det på lite till och från under den första månaden med olika aktiviteter. Fadderiet avslutas dock inte helt förrens JIKen är avklarad. Vissa terminer har man även haft en avslutande aktivitet i slutet av terminen.
Filip? Jag har för mig att han snarare tog ett uppehåll och började engagera sig politiskt. Men jag kan ha fel.
Det här kan förmodligen inte vara mycket mer OT, med den vetskapen slänger jag ändå iväg frågan då det är något jag funderat över sedan början av tråden.
FrasseFloyd: vem är det som beklär din avatar (som f.ö. är så fruktansvärt lik Marcus Birro)?
Senast redigerad av CalebF 2012-08-04 kl. 14:00.
ni som läst JÖK, JIK, UJIK eller någon annan form av grundläggande kurs inom juridik och sedan påbörjat programmet...
Kände ni att ni hade ett försprång gentemot andra studenter utan högskolepoäng inom juridik eller var det som att börja om från noll i samband med att ni påbörjade programmet?
ni som läst JÖK, JIK, UJIK eller någon annan form av grundläggande kurs inom juridik och sedan påbörjat programmet...
Kände ni att ni hade ett försprång gentemot andra studenter utan högskolepoäng inom juridik eller var det som att börja om från noll i samband med att ni påbörjade programmet?
Du har försprång de 3, kanske 4 första veckorna. Sedan spelar det ingen roll om du har läst någon grundkurs i juridik, typ JIK, som ges utanför juristutbildningen.