Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Även om du blir antagen i Göteborg(i detta exempel) så står du kvar som reserv i Lund/Stockholm. Vad gäller reservurval är jag förhållandevis säker på att de inte alls tar hänsyn till huruvida du kommit in någon annanstans. Tror till och med du står kvar som reserv några veckor även efter terminsstart(dvs. även om du börjat studera juristprogrammet någon annanstans, men detta är jag lite mer osäker på). Notera dock att vissa lärosäten i princip aldrig tar in några reserver eftersom de gör ett överintag och räknar med att folk ska hoppa av från första början.
Andra i tråden får gärna rätta mig om jag har fel eller utveckla.
Japp. De tar inte hänsyn till något sådant. Jag tar mig själv som exempel:
- Kom in i Uppsala, reserv i Stockholm och Lund.
(Satans VHS! Men nu verkar de iaf ha hittat felet och jag har "fått tillbaka" mitt 1,7. Men det var INTE kul att vänta utan att veta vilket högskoleprov de skulle ta in mig på.)
Jag registrerade mig i Uppsala och förberedde inför att börja där. Veckan efter kom jag in på Stockholms reservintagning, men redan dagen därpå ringde Lund och erbjöd mig en plats. Jag var alltså registrerad på Juristprogrammet vid två lärosäten och blev erbjuden en plats på ett tredje = de bryr sig inte om ifall du redan är registrerad vid något annat lärosäte.
Sedan valde jag ju SU eftersom jag är alldeles för lat för att flytta/pendla och inte får hyra ut min lgh än. ^^;
I alla fall SU och UU verkar ringa upp reserver upp till tre veckor in på terminsstart. Jag tror inte att de gör det i LU, men är inte säker.