Citat:
Ursprungligen postat av Censur
Frågor till er som studerat eller studerar på UU´s juristprogram.
Läste i tråden att man har fina rabatter hos bokhandeln, stämmer detta? Billigare än Lycknis och Bokus?
Läste även att den gröna boken var prisvärd och att man fick ett tillägg som inte fanns i den blå boken, stämmer detta? Man missar inget på att ha gröna boken? Vill ju inte sitta på tentan och missa viktiga poäng för att boken suger. Överväger köpa gröna nu och ha T1 för att sedan inhandla den blå till sommaren, vilken jag är van vid sen JIK.
Vad säger ni gamla rävar om detta?
1. Du har 10 % hos Studentbokhandeln på Sysslomansgatan. Jag kör på den, men man kan tydligen få tag på böcker billigare på internet, speciellt Lycknis. Jag gillar dock att gå till bokhandeln.
2. Gröna boken är klart prisvärd. Den är bra mycket billgare än den blå. Gröna lagboken ges ut av Iustus förlag, som är ett juridiskt förlag som ägs av Juridiska Föreningen i Uppsala. Med det sagt: Du kan lita på din gröna lagbok vid tentan. Alltid.
3. Väldigt onödigt att köpa 2 lagböcker. Du kommer vänja dig vid den gröna till slutet av t1 ändå, och då försvinner ju anledningen till att köpa den blå.