Citat:
Nej, det tycker jag inte att det är. Jag tycker det är förvånansvärt lite som är obligatoriskt vad gäller föreläsningar och seminarier. Det går att hålla sig hemma (och läsa själv) rätt mycket. Dock anser jag att man tjänar att gå på gruppundervisningarna och seminarieövningarna då man lär sig mycket genom att diskutera och resonera med andra.
Ursprungligen postat av mikeness
Flipster, har sett att du läser på SU. Har några frågor
Är det mycket obligatoriska föreläsningar, seminarium mm? ?
Är det mycket obligatoriska föreläsningar, seminarium mm? ?
Citat:
Nu är jag lite äldre än genomsnittet och har familj så jag har inte varit på så mycket studentgrejer, men visst ordnas det tillställningar. Det är fester och sittningar på Juristernas hus samt baler. Men jag tror det är bättre studentliv i Uppsala (och Lund), det är vad jag hör i alla fall. Många av mina kursare drog till Uppsala över Valborg - i Stlm hände det inte mycket då.
Hur är livet "utanför"? alltså studentliv och sånt man förknippar med att läsa på universitet osv. ?
Citat:
Finns det många elitistiska djursholmskillar med backslick eller finns det många bonnläppar som jag?
?
?De flesta är vanliga ungdomar utan fina efternamn. Bratsungar finns det men de är inte många - jag blev faktiskt lite förvånad över det då jag trodde de skulle vara betydligt fler.
Citat:
Är det studentliv (och juridikstudier) du är ute efter så välj Uppsala!
Har sökt uppsala i första hand och SU i andra hand nämligen...Därför är jag lite nyfiken?
Lycka till med studierna!