2017-11-29, 07:01
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av customs
Är det någon som har några synpunkter på lärare i Internationell Privaträtt på SU? Jag väljer mellan Ilja Fink Lundgren, Lydia Lundstedt och Erik Sinander.
Ilja har hållit på länge och kan sin sak. Lydia och Erik vet jag inget om. Tror att dom är nya "efter min tid"?
Citat:
Ursprungligen postat av Fb.sthlm
Jag håller på att skriva min PM just nu. Hur noga är lärarna vid rättningen ang. att marginalen runtomkring ska vara 2,5 cm, och jag t.ex. har en marginal på 2 cm runtomkring. Är detta någonting som man märker av?
Har du 2 cm för att du ska få plats med allt? Du vill alltså skriva mer än tillåtet?

Ja, dom märker. Men de kommer inte att säga något, men drar ner på bedömningen. Korta ner din pm istället?
Citera
2017-11-29, 20:40
Medlem
Jag har lyckats hitta ett schema för GU, där finns de en hel del seminarium och föreläsningar. Dessa 8h som man bör plugga är föreläsningarna inräknade där eller ska man plugga det + vara med på föreläsningarna??

Förvirrad tjej
Citera
2017-11-29, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fb.sthlm
Jag håller på att skriva min PM just nu. Hur noga är lärarna vid rättningen ang. att marginalen runtomkring ska vara 2,5 cm, och jag t.ex. har en marginal på 2 cm runtomkring. Är detta någonting som man märker av?

Du gör bara dig själv en otjänst. Korta ner och prioritera istället, du måste lära dig att formulera det väsentliga kort och koncist samt skära bort resten. Lättare sagt än gjort förstås.
Citera
2017-11-29, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12studenten
Jag har lyckats hitta ett schema för GU, där finns de en hel del seminarium och föreläsningar. Dessa 8h som man bör plugga är föreläsningarna inräknade där eller ska man plugga det + vara med på föreläsningarna??

Förvirrad tjej
Är du ny till juristprogrammet och vill ha tips på hur många timmar man borde lägga ner?
Det är väldigt individuellt hur många timmar man bör lägga ner. Så nu utgår jag från mig själv;
Jag lägger ner ungefär 30h i veckan, exklusive föreläsningar och seminarium. Således brukar det landa totalt på 40-45h i veckan. Jag anser mig själv vara normalbegåvad och har lyckats erhålla AB på mina två första tentor.
Citera
2017-11-30, 15:47
Medlem
at95s avatar
Processrätt HT 17 SU
AB - 14.11 procent
BA - 23.38 procent
B - 11.29 procent
U - 51.20 procent (!)

Över hälften underkända, alltså. Trodde att det skulle vara mycket bättre resultat med tanke på att tentan var relativt enkel. Vart är världen på väg?
Citera
2017-11-30, 16:42
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at95
Processrätt HT 17 SU
AB - 14.11 procent
BA - 23.38 procent
B - 11.29 procent
U - 51.20 procent (!)

Över hälften underkända, alltså. Trodde att det skulle vara mycket bättre resultat med tanke på att tentan var relativt enkel. Vart är världen på väg?

Hehe! Sådana där resultat brukar vara för att många har nollat en fråga. Uppdatera oss om folk blir kränkta och klagar hos studierektor.
Citera
2017-11-30, 22:20
Medlem
at95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Hehe! Sådana där resultat brukar vara för att många har nollat en fråga. Uppdatera oss om folk blir kränkta och klagar hos studierektor.

Måste vara så... Lovar att uppdatera med information om eventuella JO-anmälningar m.m.
Citera
2017-11-30, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at95
Processrätt HT 17 SU
AB - 14.11 procent
BA - 23.38 procent
B - 11.29 procent
U - 51.20 procent (!)

Många blankningar möjligtvis om det var någon fråga som var för oklar.
Citera
2017-11-30, 22:56
Medlem
Finns det någon tidsgräns för att begära omprövning? Har nämligen ett resultat från förra hösten som stör mig, och har bara 1 poäng från AB.
Citera
2017-12-01, 01:46
Medlem
Skriver min första hemtenta på UU i veckan. Vi har fått en artikel att utgå ifrån, som uppgiften kommer handla om. Har också fått en del gamla hemtentor så man kan kolla vad för sorts uppgifter som kan tänkas komma.
Har ni något bra tips i övrigt? Typ något om struktur/förberedelser som ni med en eller flera hemtentor bakom er lärt er av tidigare gånger?

Tack på förhand
Citera
2017-12-01, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chipscola
Finns det någon tidsgräns för att begära omprövning? Har nämligen ett resultat från förra hösten som stör mig, och har bara 1 poäng från AB.

Ibland skrivs att det råder tidsgräns, men någon sådan tidsgräns finns inte vad jag vet enligt förvaltningslagen och högskoleförordningen.
Citera
2017-12-01, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chipscola

Citat:
Ursprungligen postat av Mercatoria
Ibland skrivs att det råder tidsgräns, men någon sådan tidsgräns finns inte vad jag vet enligt förvaltningslagen och högskoleförordningen.

De brukar formulera det som en tidsgräns för den "som vill ha ett snabbt beslut". Annars finns det ingen tidsgräns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in