Citat:
Ursprungligen postat av
customs
Hej igen,
Är det någon som har några synpunkter på lärare i Internationell Privaträtt på SU? Jag väljer mellan Ilja Fink Lundgren, Lydia Lundstedt och Erik Sinander.
Tack på förhand!
Citat:
Ursprungligen postat av
customs
Hej,
Jag skulle säga att man absolut inte behöver lägga ner 40-50 timmar i veckan. Det är väl "meningen" att man ska lägga ner 8 timmar per dag, men jag skulle säga att det leder till ganska goda studieresultat. Jag vet ett flertal personer som inte lägger ner mer än 20 timmar per vecka (inklusive undervisning) och klarar sig utmärkt.
Visst är det så. Folk klarar av studier olika bra. Min uppfattning har alltid varit att i princip alla klarar av goda betyg om man
faktiskt lägger 40 timmar i veckan. Andra kan lägga hälften och också läsa in civilingenjörsexamen i teknisk fysik samtidigt som de jobbar och har fem ideella engagemang. Life aint fair.
Plugga tills du känner att du behärskar ämnet - vilket kan vara svårt att avgöra - och gör alla gamla tentor. Gå på den mesta undervisningen om du tycker du får ut något av den. Plugga med andra, ofta eller ibland - de har kanske tänkt på något du missat. Sov och ät bra. Repeat i nio terminer.