Citat:
Ursprungligen postat av
kongas12
Absolut jag såg nu att frågan var snarlik men eftersom att det inte finns någon sammanfattning på denna stora tråd har jag ingen större lust att gå tillbaka och leta efter svar
Det inlägget som postades före ditt första inlägg var skrivet av mig. I min signatur finns en länk till Sobofieds guide till juristprogrammet. Det är en sammanfattning av den här tråden.
Dessutom skriver du i din fråga om lagbok och kurslitteratur men inte vilket universitet det gäller. Då är det svårt att få bra svar.
Jag går på GU och där börjar alla på HT. Jag köpte lagbok 2012 när jag började och sedan inför T5, HT 2014. Det fungerade bra även om jag fått skriva ut vissa lagar som ändrats under tiden. Vi har bara fått lagtextkompendium på en delkurs på T3 och sedan använde vi Rabe på skatterätten på T6. Och inträtten på T6 hade en egen bok med lagtext.
Angående böcker finns det ett par alternativ:
- använda inte böcker
- låna böckerna på bibliotek
- köp begagnat och sälj inte
- köp begagnat och sälj
- köp nytt och sälj inte
- köp nytt och sälj
- något mer alternativ kanske
Det är fullständigt omöjligt att svara på vad som är bäst för dig. Jag tror att jag vet minst en person på alternativ 3-6. Det verkar fungera bra. De andra alternativen kan säkert också fungera. Det handlar om egna prioriteringar, helt enkelt.
Edit: I början hade ALLA blå lagbok. Nu finns det några gröna och någon enstaka svart.