2007-09-17, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hawk
I sthlm berör dom säkert. De är mest HeIF jag har problem med.. Ohc är de ngt av sthlms lagen jag tycker illa om så är det snarare AIK. Tror verkligen inte att dif tar hem de i år, inte malmö heller såklart men lutar nog lite åt Elfsborg.. eller kanske blåvitt men de får vi verkligen inte hoppas.

Var inte seriös i mitt inlägg direkt.. men men.
Citera
2007-09-17, 22:08
Medlem
Kuggarns avatar
Sörjer med DIF. Ni skulle mosat TFF... Jävla kuk-Malmö... Toivonen skulle ha utvisats.
Citera
2007-09-17, 22:09
Medlem
jansdieters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kupsan
Okej, berätta vart jag hade fel då? Du verkar ju ha bättre koll än mig.

Du hade säkert inte fel någonstans, men varför alla dessa bortförklaringar? Familjer hit och dit. Det var en dålig publiksiffra för er, punkt.
Citera
2007-09-17, 22:14
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Jag begriper mig inte på de sk "topplagens" oförmåga att knyta ihop säcken?
2-0, hemmaplan, 30 000 på läktarna och ändå oavgjort??

Vad är det som felar? Det händer ju gång på gång.

Som sagt, upprepar frågan...
Citera
2007-09-17, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Som sagt, upprepar frågan...

En anledning kan väl vara att det mer eller mindre inte existerar några topplag i Sverige för tillfället.

I övrigt så är jag precis lika konfunderad som du är.
Citera
2007-09-17, 22:21
Medlem
lukaszs avatar
Välförtjänt seger idag för MFF trots uselt spel i första halvlek.
Glömmer helst första halvlek för det var verkligen dåligt.

I andra halvlek var det andra tongångar, ett piggt och mycket snabbare MFF rivstartar i mycket högre tempo och tar ledningen direkt.
Sedan avtar tempot något men man visar ändå bra vilja överlag, Toivonen gjorde riktigt bra ifrån sig idag.

Dålig publiksiffra men mer än vad jag trodde på förhand.
Duggregnet förgyllde promenaden hem i afton, nu är kontraktet säkrat iallafall.
Citera
2007-09-17, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SolarKnife
Antagligen så var det bara ett kommunikationsmisstag.
Släpp det, gå vidare.

Tycker iaf han bör be om ursäkt, är dock alltid lika jävla svårt att släppa sånt då man vet att de går att göra mål på 1 minut, särskilt då vi hade boll högt uppe på deras planhalva just då.
Citera
2007-09-17, 22:31
Medlem
Vagabondens avatar
Tack Trelleborg! Fy fan vad spännande det ska bli nästa vecka. Godt damn!
Citera
2007-09-17, 22:33
Medlem
Corduners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolarKnife
Antagligen så var det bara ett kommunikationsmisstag.
Släpp det, gå vidare.
Är det okej, tycker du?

För första borde det inte kunna bli fel. Domaren ska rimligen göra tecken åt fjärdedomaren, som ska bekräfta samma tecken.

För det andra måste huvuddomaren korrigera misstaget om nu duon lyckas klanta till det. Domaren visade en skylt med en fyra, speakern annonserade fyra minuter. I det läget måste Åke Andreasson - som för övrigt redan har haft en "timeout" i år pga sin oduglighet - klargöra för alla inblandade vad det är som gäller.

Det är självklart helt oacceptabelt, det som hände i kväll.
Citera
2007-09-17, 22:41
Medlem
56ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corduner
Är det okej, tycker du?

För första borde det inte kunna bli fel. Domaren ska rimligen göra tecken åt fjärdedomaren, som ska bekräfta samma tecken.

För det andra måste huvuddomaren korrigera misstaget om nu duon lyckas klanta till det. Domaren visade en skylt med en fyra, speakern annonserade fyra minuter. I det läget måste Åke Andreasson - som för övrigt redan har haft en "timeout" i år pga sin oduglighet - klargöra för alla inblandade vad det är som gäller.

jag antar att det är exakt lika allvarligt när domaren låter tiden passera stopptiden? då det laget som leder kan skicka in en klagan.
har sett ex antal matcher där ibland går upp till 30 sek över den sagda stopptiden dock aldrig hört något gnäll i efterhand.
jag har dessutom sätt flertal matcher där dom blåst av innan det gått så många minuter som stopptiden var på.
men som sagt aldrig hört talas om att detta skulle vara ett regelbrott.
Citera
2007-09-17, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corduner
Är det okej, tycker du?

Som fd pojklagsdomare (mycket tidigt 90-tal) så sa man till oss att vi kunde förlänga tiden hur mycket vi ville egentligen. Gick alltid att hitta på nått varför. Dock fick vi aldrig spela kortare tid för då kunde det andra laget kräva att man skulle gå ut och spela dom där 1-2min som fattades. (tror vi var tvungna att annonsera till tränarna hur mycket vi lade till på övertid)

Frågan är om man skulle göra det här ifall Djurgården hade lämnat in protest direkt efter.
Citera
2007-09-17, 22:46
Medlem
jansdieters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
jag antar att det är exakt lika allvarligt när domaren låter tiden passera stopptiden? då det laget som leder kan skicka in en klagan.
har sett ex antal matcher där ibland går upp till 30 sek över den sagda stopptiden dock aldrig hört något gnäll i efterhand.
jag har dessutom sätt flertal matcher där dom blåst av innan det gått så många minuter som stopptiden var på.
men som sagt aldrig hört talas om att detta skulle vara ett regelbrott.

W O R D.
Ett jävla gnäll om den här minuten. Ponera att huvuddomarn tecknat för tre men av nån anledning trodde nån det var fyra? Jag vet inte, finns väl tusentals anledningar. Lika mycket som domaren låter ett lag anfalla "klart" även efter stopptidens slut. Är ju inget nytt fenomen direkt för oss andra supportrar iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in