2007-10-23, 13:22
Medlem
Codens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Vad som är nästan ännu mer intressant är hur folk som satt på läktaren ca 100 meter därifrån och folk som sett precis samma repriser som jag kan vara tvärsäkra på att det INTE var mål...

Som sagt, samma linjedomare som gav Dif ett mål mot oss, annars hade de legat på samma poäng som kalmar nu.

Helt riktigt..de som tvärsäkert säger att den INTE var inne är lika fel ute som
linjemannen var.
Jag VET inte....jag tycker spontant att det ser ut som att hela bollen inte är över linjen
men att det är djääävligt nära..vi snackar någon till några centimeters marginal.
Sen VILL jag ju såklart att den inte ska vara inne och det färgar säkert mitt tittande
även om jag försöker se på bilderna objektivt.
Är man inte säker så tycker jag att man ska fria men jag accepterar att
linjemannen gick på magkänslan...synd men sånt e livet.

DIF's båda mål var klart inne..det är skillnaden...repriserna som rullades efter Tauers ryggning var
mycket tydligare än de vi såg på Råttsunda igår
Kolla på Canal plus' hemsida på sammandraget. 1:50 exakt in i filmen ser
man IFK-backen rensa bakom mållinjen, vänster fot står på linjen och han
har höger ben utsträckt bakåt in i målet när han träffar bollen med foten.
Om han inte har världens kortaste ben så : solklart mål
där GAVS det minsann ingenting
Citera
2007-10-23, 13:27
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corduner
Vinner IFKG i år efter de senaste matchernas domarskandaler så är vandringspokalen besudlad.

Så klart att DIF skall kämpa in i det sista! Vandringspokalen är dock redan besudlad; du kanske inte minns vems namn som pokalen bär respektive vilka som ollade pokalen första (och förmodligen enda gången)?

Om man är tvungen att välja mellan IFK och Kalmar FF så kvittar det rätt mycket vem av dem som vinner, men IFK känns bättre för svensk fotboll än KFF. KFF har redan sin cupplats i Europa och kan lajja där. Svenskt kvallag till UCL; "Kalmar FF" ... känns liksom inte rätt varken i munnen, på papper eller i huvudet.

"Domarskandaler" är att ta i - det var en domarbedömning och huruvida bollen var inne eller inte vet kanske ingen (kanske inte ens domaren). Men det är inget solklart domarmisstag - det är det heller ingen som hävdar - så att skandera "domarskandal" är överord. Den enda skandalen som utspelade sig på Råttsunda igår var liggelagets prestation, men att Bengan tyvärr visade finfin form var ju också en nesa.
Citera
2007-10-23, 13:33
Medlem
AIK la sig lika mycket som djiff gjorde förra året mot elfsborg.
Citera
2007-10-23, 13:41
Medlem
Corduners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
"Domarskandaler" är att ta i - det var en domarbedömning och huruvida bollen var inne eller inte vet kanske ingen (kanske inte ens domaren). Men det är inget solklart domarmisstag - det är det heller ingen som hävdar - så att skandera "domarskandal" är överord. Den enda skandalen som utspelade sig på Råttsunda igår var liggelagets prestation, men att Bengan tyvärr visade finfin form var ju också en nesa.
Du verkar vara den enda i hela Sverige som menar att Aik la sig - och det efter att inte ens ha sett matchen.

Samtidigt tycker du inte att det är anmärkningsvärt, de matchavgörande domslut som gått Göteborgs väg på sistone?

Du och jag står väldigt långt från varandra. Igår dryga 50 mil.
Citera
2007-10-23, 13:51
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Du verkar vara den enda i hela Sverige som menar att Aik la sig - och det efter att inte ens ha sett matchen.

De har gjort de minst två gånger förrut under 2000-talet och att man nu förlorade igen i en avgörande match och dessutom på hemmaplan är väl allt bara slump? Gång efter gång efter gång. Summa summarum tre gånger. Tjena. Däremot kan ingen kan ta ifrån xxx att de gör det snyggt till skillnad mot vad de gjorde mot MFF.

Citat:
Samtidigt tycker du inte att det är anmärkningsvärt, de matchavgörande domslut som gått Göteborgs väg på sistone?

1. Seriöst: det jämnar ut sig. Eller tror du på annat?
2. Oseriöst: Jo, visst, allt är orkestrerat från SvFF (eller av dig valfri konspiratorisk instans). Jag ger mig - det är verkligen en konspiration att IFK skall vinna guld på vilket sätt som helst så att vi ser till att domsluten i match efter match går IFKs väg. Alla domslut som går fram och tillbaka har enbart gynnat IFK och ingen annan och guldet - i det fall IFK tar guld. Är du allvarlig eller skojar du?

Citat:

Jepp och idag säkert ännu längre.
Citera
2007-10-23, 14:06
Medlem
Codens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misonbos
AIK la sig lika mycket som djiff gjorde förra året mot elfsborg.

det vill säga inte alls

De som såg matchen och fortfarande hävdar att AIK lade sig är förmodligen samma
personer som anser att 2-2 mellan Sverige och Danmark i senaste EM var ett uppgjort resultat.

Jag är djurgårdare (anade ni inte va ) och ser trots det inte ner på AIK,
jag tycker de gjorde en helt OK insats i 75 minuter och förtjänade MINST en poäng.
Min oro om en läggmatch kom helt på skam och jag tycker AIK ska ha all heder
av sin insats igår. Oj, skrev jag det där?

Skämt åsido, jag tycker hatet mellan DIF och AIK är så trååkigt att jag gärna
gör allt för att det ska infinna sig en hälsosam rivalitet istället för detta meningslösa
"får inte vi så ska faan inte dom..." osv.
Jag blir bara så beklämd när fjantiga människor håller på så.
Citera
2007-10-23, 14:08
Medlem
Shuyins avatar
Citat:

East Clintwood är en inskränkt jäkel som tror att allt som har med Djurgården är guld och allt som har med AIK att göra är dåligt.

Patetiskt faktiskt.
Citera
2007-10-23, 14:16
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
East Clintwood är en inskränkt jäkel som tror att allt som har med Djurgården är guld och allt som har med AIK att göra är dåligt.

Patetiskt faktiskt.

Mmm, härligt, när argumenten tryter så tar man till personliga invektiv. Verkligen utvecklande och relevant. Skall vi snacka fotboll eller vilken dålig människa du anser mig vara - i brist på att du inte är intresserad eller kunnig nog att diskutera fotboll? Jösses.

Allt som har med DIF att göra är inte bra. Har jag aldrig hävdat och kommer aldrig att hävda. Lika lite som att allt med xxx är dåligt. Är du allvarlig eller är du bara ute efter att provocera?

Är det något som är patetisk är det någon som är moderator i sportforum nedlåter sig till personangrepp i brist på argument. Hade du haft något att komma med kan man ta till en gliring - jodå det fungerar faktiskt. Men att bara svamla i största allmänhet är inte bara olyckat, det är riktigt korkat.
Citera
2007-10-23, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coden
Helt riktigt..de som tvärsäkert säger att den INTE var inne är lika fel ute som
linjemannen var.
Jag VET inte....jag tycker spontant att det ser ut som att hela bollen inte är över linjen
men att det är djääävligt nära..vi snackar någon till några centimeters marginal.
Sen VILL jag ju såklart att den inte ska vara inne och det färgar säkert mitt tittande
även om jag försöker se på bilderna objektivt.
Är man inte säker så tycker jag att man ska fria men jag accepterar att
linjemannen gick på magkänslan...synd men sånt e livet.

DIF's båda mål var klart inne..det är skillnaden...repriserna som rullades efter Tauers ryggning var
mycket tydligare än de vi såg på Råttsunda igår
Kolla på Canal plus' hemsida på sammandraget. 1:50 exakt in i filmen ser
man IFK-backen rensa bakom mållinjen, vänster fot står på linjen och han
har höger ben utsträckt bakåt in i målet när han träffar bollen med foten.
Om han inte har världens kortaste ben så : solklart mål
där GAVS det minsann ingenting

Jo det kan säkert ha varit inne Djurgårdens mål, men det krävs ju att man kollar på repriser för att vara säker vilket vi kan men linjedomaren inte kan. Samma sak igår, de måste ta beslutet direkt. Nu har samma linjedomare tagit beslutet för två lag att bollen var inne, även om han omöjligtvis kan vara säker i något av fallen. Så är det ju. Aik var sura för ett år sedan, dif igår och de är varken först eller sist med att vara missnöjda.
Citera
2007-10-23, 14:28
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
Mmm, härligt, när argumenten tryter så tar man till personliga invektiv. Verkligen utvecklande och relevant. Skall vi snacka fotboll eller vilken dålig människa du anser mig vara - i brist på att du inte är intresserad eller kunnig nog att diskutera fotboll? Jösses.

Allt som har med DIF att göra är inte bra. Har jag aldrig hävdat och kommer aldrig att hävda. Lika lite som att allt med xxx är dåligt. Är du allvarlig eller är du bara ute efter att provocera?

Är det något som är patetisk är det någon som är moderator i sportforum nedlåter sig till personangrepp i brist på argument. Hade du haft något att komma med kan man ta till en gliring - jodå det fungerar faktiskt. Men att bara svamla i största allmänhet är inte bara olyckat, det är riktigt korkat.

Det som är olyckligt är hur du kan få det till att AIK lade sig igår. 3-4-3 de sista tio minuterna säger väl annat? 19-9 i skott ett annat argument, allt ligger ju framför dig och du ignorerar det.

Såg du ens matchen? I så fall är det väl ganska klantigt att uttala dig som du gör.

Jag ber om ursäkt för att jag gick till personangrepp det var fel, jag är fortfarande upprörd över hur AIK kunde förlora matchen på en boll som inte ens var inne.
Citera
2007-10-23, 14:36
Medlem
Philliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Är hela målvaktens fot innanför målinjen så var också bollen över densamme. Sedan hävdar linjemannen att han såg hela bollen innanför målinjen.

Om målvaktens fot är inne så är bollen automatiskt inne? Vad menar du?
Citera
2007-10-23, 14:36
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phillis
Om målvaktens fot är inne så är bollen automatiskt inne? Vad menar du?
Det finns ju vissa i denna tråden som hävdar att bollen absolut inte var inne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in