2007-03-19, 18:50
Medlem
Ahruons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Var det inte Åhlund som höll på att rycka armen av domaren en gång när han "tackade" för matchen?

Jo, nog var det han. Han lackade också, med all rätt, när folk "stormade" Söderstadion.
Citera
2007-03-19, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butcher
Oslagbara vet jag inte, men med tanke på att de är regerande svenska mästare, att de har fått behålla sin trupp, och snart ska få en Pinocchio-staty i någon av deras rondeller, så finns det väl egentligen inget lag som ser lika starkt ut i alla fall? Det har ju inte precis varit en het Silly Season i år? Kollar man på pappret så är bara Malmö bättre, och ja... Malmö är Malmö.

Ja, dom är regerande mästare och inte tappat någon bra, men det var så sjukt lite som skiljde lagen åt förra året. Jag menar ett poäng på 26 omgångar. Ska det räcka för att bli storfavorit? Förresten var HeIF bäst i Sverige med Baxter vid rodret.
Citera
2007-03-19, 21:14
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isglass
Ja, dom är regerande mästare och inte tappat någon bra, men det var så sjukt lite som skiljde lagen åt förra året. Jag menar ett poäng på 26 omgångar. Ska det räcka för att bli storfavorit? Förresten var HeIF bäst i Sverige med Baxter vid rodret.

Håller med här. Det ska mycket till om IFE vinner i år igen.
Citera
2007-03-19, 21:25
Medlem
Butchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isglass

Helsingborg har tappat både Granqvist, som man av någon korkad anledning lånade ut, och Luton Shelton som med sin snabbhet var en bidragande orsak till Helsingborgs framgångar förra året. Enligt uppgifter har deras försvar läckt som ett såll, och inte kan man väl lyckas med sina afrikanska värvningar år efter år? Nej, tror och hoppas verkligen att vi slipper hypen kring Helsingborg i år igen.

Vinner inte mitt egna kära Blåvitt, så hoppas jag på Kalmar FF. Ett lag som har bevisat att man med en smart tränare, och rätt utnyttjande av resurser kan gå väldigt väldigt långt. Ett mer taktiskt perfekt lag finns inte i Sverige. Vågar påstå, no shit, att Kalmar blir det laget i år som släpper in minst mål.
Citera
2007-03-19, 22:40
Medlem
Jävlar vad jag börjar få abstinens! Kan se framför mig hur man står och fryser på Norra Stå och ser ut över planen där AIK försöker ta tre poäng mot ett tokdefensivt Kalmar samtidigt som man önskar död åt Nanne och hivar i sig en avslagen lättöl från kiosken.
Citera
2007-03-20, 00:12
Medlem
Vagabondens avatar
Är det bara jag som får gåshud varje gång man hör AIK's radioreklam för årskort? "Vi e överallt" i läktarform går varjefall rakt in i min ryggrad...
Citera
2007-03-20, 12:12
Medlem
TrhYs avatar
Expressen: "Åhlund har fått ett erbjudande om att jobba med narkomanvård"

Hammarby Fotboll: "Åhlund kommer att jobba kvar i klubben med "andra uppgifter"

Say No Moore
Citera
2007-03-20, 12:23
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrhY
Expressen: "Åhlund har fått ett erbjudande om att jobba med narkomanvård"

Hammarby Fotboll: "Åhlund kommer att jobba kvar i klubben med "andra uppgifter"

Say No Moore

Vad har Moore med saken att göra?

http://www.svd.se/dynamiskt/sport/did_14853266.asp

Intervju med IFK´s frispråkige anfallare Mathias Ranegie
Citat:
Det är inte bara fotbollsmiljön som är ny för Ranégie. Han är van vid att säga vad han tycker, utan att tänka på självcensur eller konsekvenser.

IFK har försökt snabbträna honom i att hålla igen med åsikterna, men han är inte fullärd än.

Han säger att han är ”trött på Lars Lagerbäck”, att ”Henke” Larsson är ”bra men lite överskattad” och att han länge har drömt om att få spela bredvid Zlatan Ibrahimovic.

– Men jag har alltid tyckt att han verkar vara en jäkla sprätt.

Han inser att han just sagt något kontroversiellt och tillägger:

–Herregud, vi får nog sluta nu innan jag bjuder på fler grodor
Citera
2007-03-20, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Vad har Moore med saken att göra?

http://www.svd.se/dynamiskt/sport/did_14853266.asp

Intervju med IFK´s frispråkige anfallare Mathias Ranegie

Haha helt fantastiskt ju, det skall bli riktigt kul att få höra han intervjuas i direktsändningar i stridens hetta under säsongen
Citera
2007-03-20, 14:47
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
http://www.aftonbladet.se/vss/spel/story/0,2789,1023172,00.html
Hehe. Tony G får hålla i hatten. Skönt att se att Rolle sitter säkert
Citera
2007-03-20, 14:56
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeerMeUpScotty
http://www.aftonbladet.se/vss/spel/story/0,2789,1023172,00.html
Hehe. Tony G får hålla i hatten. Skönt att se att Rolle sitter säkert

Vet inte riktigt hur de kommit fram till det där men i de Blåvita kretsar jag rör mig i så sitter SteReO säkert, kanske inte bombsäkert, men ändå säkert. Jag tror att det ska till jävligt mycket motgång, typ sistaplats efter halva serien, för att det ens kommer börja diskuteras om att sparka dem. Känns därför konstigt att se att de skulle vara näst mest troliga att få sparken efter Tony. Tror att både Åkeby och islänningen sitter mer osäkert.

/feldgrau
Citera
2007-03-20, 15:32
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Vet inte riktigt hur de kommit fram till det där men i de Blåvita kretsar jag rör mig i så sitter SteReO säkert, kanske inte bombsäkert, men ändå säkert. Jag tror att det ska till jävligt mycket motgång, typ sistaplats efter halva serien, för att det ens kommer börja diskuteras om att sparka dem. Känns därför konstigt att se att de skulle vara näst mest troliga att få sparken efter Tony. Tror att både Åkeby och islänningen sitter mer osäkert.

/feldgrau

Nu när IFK är såpass "nederlagstippade", med våra mått mätt, så vore det skönt om man slapp kris-stämpel om vi slutar typ 8:a i tabellen.

Känns som att man snålar fram till sommaren alternativt fram tills arenan är klar. Typ, vi får hoppas att vårsäsongen blir ok, annars får vi värva till sommaren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in