Citerar utvalda stycken av mig själv:
Citat:
Ursprungligen postat av Cygone
Tja, att DIF håller nollan är väl en lågoddsare - Allsvenskans starkaste försvar (14 insläppta, tillsammans med MFF enda lagen som snittar <1 mål bakåt per match) & IFK har, målkalas mot ett desillusionerat Kalmar eller ej, precis sålt killen som gjort hälften av deras mål och startat så gott som alla matcher. Med andra ord måste ett helt nytt anfallspar formeras och spelas ihop. Därmed inte sagt att jag inte är helt orädd för Wallerstedt som alltid jävlas med DIF, eller Selakovic som har bra första steg och kan ställa en lite trögare mittback (Kuivasto). Som tur är är Sölvi avstängd, Selakovic (vf) vs Ottesen (hb) hade varit matchens största mismatch, karln är stenhård (fråga Petter A...) och rätt bra i luftrummet men förflyttning i sidled är inte hans starkaste sida.
Att sen DIF ska producera framåt känns inte givet, men troligare. Enrico tillbaka, förhoppningsvis på spelhumör. Jonson/Dahlberg lär starta på topp. Jag kan inte IFKs försvar bra nog för att påstå var stöten ska sättas in, men som mot HaIF så dyker chanser upp om man springer mycket nog.
Jag tippar 0-1, med 0-0 eller 1-1 som näst (och tredje) troligaste resultat.
Kvalitetsanalys - helt kostnadsfritt från eder Cygone!
Tja. Synd på kvitteringsmålet, men att säga tavla är elakt. Pa Dembo kunde mkt väl tagit den, men jag tycker Johannesson isf är mer skyldig som inte ens går upp och stör.
Mourads armbåge på Tauer fulast i matchen (ja, man ser tydligt hur han siktar - axeln får han fullfölja med, armbågen är direkt vidrig), i övrigt tyckte jag den var tämligen juste, om än med ett par satsningar - men fotboll kan (och ska) spelas tufft. Jag vet inte vad skriket om Alex glidtackling handlade om.
Fortfarande serieledning, nu är det bara att hoppas på poängtapp för IFE, HBK och, by default, de andra Sthlmslagen.