2007-08-16, 23:05
Medlem
Dugarrys avatar
Kan någon svara mig vad som är grejen med Arneng? Blir så jävla less på hans bolltapp, passningsfel, vägran av att gå upp i anfall och totala brist på att ge stöd åt Aki bakifrån i defensiven.
Citera
2007-08-16, 23:14
Medlem
Fy satan vilken jävla fitta till domare. Blir så satans förbannad. Blåvitt ägde hela matchen men Marcus saknades kraftigt framåt. Oroande...
Citera
2007-08-16, 23:28
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Tur att vi har allsvenskans bästa målvakt...

Still top of the league!

Pa Dembo får nog käka mer bananer så att han blir lite snabbare
i sidled. Den nicken hade mormor tagit (då är hon ändå 85 bast).

DIF hade lite flyt i kväll som fick (tog) en pinne. Blåvitt var nog
strået vassare sett över hela matchen vilket t.o.m gaphalsen
Siggi erkände.

Järnkaminer verkar det vara ont om i dagens DIF, Siggi och Lance gnällde
på bra under och efter (Lance) matchen. Alex kapning träffade inte ens
och ändå skällde Siggi ut honom, Knivsta roterade nog i graven då.
Citera
2007-08-16, 23:35
Medlem
Cygones avatar
Citerar utvalda stycken av mig själv:

Citat:
Ursprungligen postat av Cygone
Tja, att DIF håller nollan är väl en lågoddsare - Allsvenskans starkaste försvar (14 insläppta, tillsammans med MFF enda lagen som snittar <1 mål bakåt per match) & IFK har, målkalas mot ett desillusionerat Kalmar eller ej, precis sålt killen som gjort hälften av deras mål och startat så gott som alla matcher. Med andra ord måste ett helt nytt anfallspar formeras och spelas ihop. Därmed inte sagt att jag inte är helt orädd för Wallerstedt som alltid jävlas med DIF, eller Selakovic som har bra första steg och kan ställa en lite trögare mittback (Kuivasto). Som tur är är Sölvi avstängd, Selakovic (vf) vs Ottesen (hb) hade varit matchens största mismatch, karln är stenhård (fråga Petter A...) och rätt bra i luftrummet men förflyttning i sidled är inte hans starkaste sida.

Att sen DIF ska producera framåt känns inte givet, men troligare. Enrico tillbaka, förhoppningsvis på spelhumör. Jonson/Dahlberg lär starta på topp. Jag kan inte IFKs försvar bra nog för att påstå var stöten ska sättas in, men som mot HaIF så dyker chanser upp om man springer mycket nog.

Jag tippar 0-1, med 0-0 eller 1-1 som näst (och tredje) troligaste resultat.

Kvalitetsanalys - helt kostnadsfritt från eder Cygone!

Tja. Synd på kvitteringsmålet, men att säga tavla är elakt. Pa Dembo kunde mkt väl tagit den, men jag tycker Johannesson isf är mer skyldig som inte ens går upp och stör.

Mourads armbåge på Tauer fulast i matchen (ja, man ser tydligt hur han siktar - axeln får han fullfölja med, armbågen är direkt vidrig), i övrigt tyckte jag den var tämligen juste, om än med ett par satsningar - men fotboll kan (och ska) spelas tufft. Jag vet inte vad skriket om Alex glidtackling handlade om.

Fortfarande serieledning, nu är det bara att hoppas på poängtapp för IFE, HBK och, by default, de andra Sthlmslagen.
Citera
2007-08-16, 23:37
Medlem
feldgraus avatar
Fy fan. Äg i 60 minuter och ändå bara en poäng. Snart går jag och självdör nånstans.

/feldgrau
Citera
2007-08-16, 23:40
Medlem
Crookens avatar
Dembo räddar Dif. Fröjdfelt var kass och det lösaste avslutet är det som går in för IFK.

Synd att inte Dahlberg hoppade lite högre så hade Jonsson vart offside...
Citera
2007-08-16, 23:40
Medlem
Dugarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Järnkaminer verkar det vara ont om i dagens DIF, Siggi och Lance gnällde på bra under och efter (Lance) matchen. Alex kapning träffade inte ens
och ändå skällde Siggi ut honom, Knivsta roterade nog i graven då.
Du kommer bara på ett exempel. Förstår varför dom gnällde/sa till angående situationen i slutet. Lance hade blivit av med bollen änd går Alexandersson in så jävla hårt, hade tacklingen träffat hade nog Lance med all säkerhet skadat sig riktigt ordentligt. Nej, tycker snarare det var bra av Siggi som sa till Alexandersson som istället skulle gåfram och lipa tillbaka och vägra stänga käften när han gick därifrån. Hatar folk som jämt och ständigt har öppen mun (Alexandersson, Wallerstedt), ser så jävla stöddiga och nonchalanta ut.
Citera
2007-08-16, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dugarry
Du kommer bara på ett exempel. Förstår varför dom gnällde/sa till angående situationen i slutet. Lance hade blivit av med bollen änd går Alexandersson in så jävla hårt, hade tacklingen träffat hade nog Lance med all säkerhet skadat sig riktigt ordentligt. Nej, tycker snarare det var bra av Siggi som sa till Alexandersson som istället skulle gåfram och lipa tillbaka och vägra stänga käften när han gick därifrån. Hatar folk som jämt och ständigt har öppen mun (Alexandersson, Wallerstedt), ser så jävla stöddiga och nonchalanta ut.

Instämmer.
Såg ut som att han gapade om att han satsade på bollen.
Må så vara men han var inte ens i närheten av bollen, så det är bara att inse sitt misstag, be om ursäkt och håll sen käft.
Citera
2007-08-16, 23:54
Medlem
feldgraus avatar
Haha fjanten Davids var lite ledsen i ögat efter slutsignalen också och ville bråka med Pontus Wernbloom som bara skrattade på vägen ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Dugarry
Hatar folk som jämt och ständigt har öppen mun (Alexandersson, Wallerstedt), ser så jävla stöddiga och nonchalanta ut.

Som ovan nämnde glappkäft Lance Davids då...

Var någonstans var den där tuffa finnen förresten? Var han ens på plan?

/feldgrau
Citera
2007-08-17, 00:00
Medlem
Cygones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Som ovan nämnde glappkäft Lance Davids då...

Var någonstans var den där tuffa finnen förresten? Var han ens på plan?

/feldgrau

Tja, Aki var nog rätt bra, enda gångerna IFK fick komma rättvända mellan backlinje och mittfält var vid ett par sällsynt korkade felpass (Enrico, Arneng) när DIF själva var på väg att ställa om. Sen fanns det väl ingen lika naturlig spelförande innermitt (se: Eguren) för honom att radera ut, då IFK gärna spelade genom sina starkare spelare på kanterna (Alexandersson, Selakovic).

Det var ngt skrik om att allt IFK kom med kom från Keebas kant. Ja, det är väl förutom målet då...

Edit: Ja, jag vet att jag förstår fotboll bättre än de flesta. Det är ok. Ni måste inte känna er dåliga för det.
Citera
2007-08-17, 00:18
Medlem
Konrad Haifas avatar
Fan va surt då, det hade varit fint med tre poäng där, men det är ändå okej. Varför spelade George från start? Väldigt impotent, fattar inte hur Walle kan hållas borta, hoppas inte det händer igen.

Är det så att Ragnar gör sitt första stora misstag hos oss vid ap-målet? Det stämmer la nästan Feldgrau? Snart sätter han ett långskott också, då blir det fest.

Dagens skandaler: Domarteamet, ffa PF och ena linjedomaren som håller en fantastiskt ojämn och låg nivå. Är det ett måste att landets högst rankade domare skall vara en provokativ idiot?

Ytterligare en skandal är att de flesta på apberget nog klarade sig från att bli våta, montera ner det taket direkt!
Citera
2007-08-17, 00:29
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Varför spelade George från start? Väldigt impotent, fattar inte hur Walle kan hållas borta, hoppas inte det händer igen.

Ähh, till nästa match har vi PeeWee och Hysén på topp, då blir det åka av igen! Walle är bäst som inhoppare. Helst ska han ha förbud mot att röra bollen med fötterna också.

Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Är det så att Ragnar gör sitt första stora misstag hos oss vid ap-målet? Det stämmer la nästan Feldgrau? Snart sätter han ett långskott också, då blir det fest.

Ja, när man kollar på målet igen så här i efterhand så får man nog säga att det är Ragge som släpper Jonson lite för enkelt i den situationen. Trist, men vad ska man säga efter 17½ prickfria matcher... Ja fy fan vad han kommer flippa när han sätter sitt första mål.

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in