Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Vad ska man säga, det blir en hel del tjong om det här är sant.
Men det kanske kan bli bra ändå. Han har iaf spelat fotboll på högre nivå en dom flesta tränare i Sverige och det måste ju vara positivt.
http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/malmoff/1.832279/rolle-pekas-ut-som-ny-mff-tranare
Jo, han är en jäkligt bra tränare som gjort stora framsteg med vårt lag.
Men frågan är om han verkligen skulle passa så bra in på MFF:s spel med sitt oerhört defensiva tänkande, det offensiva spelet hamnar ju väldigt i skymundan, något som självklart gynnar en mindre klubb, men jag tror att MFF har större visioner med tanke på ert kapital. Ni har pengarna för att kunna handplocka bättre talanger, och även därav möjligheterna att fostra, utveckla, för att sedan kunna sälja vidare och då är det playmakers som är viktigare än det 'starka' kollektivet.
Han blir ju defenitivt en "värdig" ersättare till Lagerbäck om nu blågult skulle vara något.
Personligen ställer jag mig inte längre in i den hyllningskör som omgav honom förut bland oss GAIS:are. Om vi vill stanna i AS nästa år måste vi förnya oss, frågan är inte om en ny tränare kan vara aktuell då.