2007-09-08, 23:53
Medlem
csts avatar
Plåt på södra inhandlades i veckan.

En OT fråga, varför inte bara inkludera alla derbyplåtar i respektive lags säsongskort? För alla som har säsongsplåt går väl på samtliga bortaderbyn?
Citera
2007-09-08, 23:59
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Plåt på södra inhandlades i veckan.

En OT fråga, varför inte bara inkludera alla derbyplåtar i respektive lags säsongskort? För alla som har säsongsplåt går väl på samtliga bortaderbyn?

Eftersom att pengarna för biljetterna tillför laget som har hemmamatch, jag tycker dock att bortalaget bör få pengar för sin kortsida, det bör leda till mer publik då man stödjer sitt lag.
Citera
2007-09-09, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aerodynamite
Du verkar allmänt försupen.. Nä, men vad jag förstått har du arbetat som vakt på Bajens matcher? Mest därför.

Du måste VERKLIGEN ha förväxlat mig med någon annan.
Citera
2007-09-09, 11:46
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Roland Nilsson tar över Malmö FF?
Enligt Skånska Dagbladet har klubbens sportchef Hasse Borg ätit en middag med nuvarande Gaistränaren.
- Vi kommenterar inga rykten, säger Borg.

Vad ska man säga, det blir en hel del tjong om det här är sant.
Men det kanske kan bli bra ändå. Han har iaf spelat fotboll på högre nivå en dom flesta tränare i Sverige och det måste ju vara positivt.

http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/malmoff/1.832279/rolle-pekas-ut-som-ny-mff-tranare
Citera
2007-09-10, 00:36
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Vad ska man säga, det blir en hel del tjong om det här är sant.
Men det kanske kan bli bra ändå. Han har iaf spelat fotboll på högre nivå en dom flesta tränare i Sverige och det måste ju vara positivt.

http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/malmoff/1.832279/rolle-pekas-ut-som-ny-mff-tranare

Jo, han är en jäkligt bra tränare som gjort stora framsteg med vårt lag.
Men frågan är om han verkligen skulle passa så bra in på MFF:s spel med sitt oerhört defensiva tänkande, det offensiva spelet hamnar ju väldigt i skymundan, något som självklart gynnar en mindre klubb, men jag tror att MFF har större visioner med tanke på ert kapital. Ni har pengarna för att kunna handplocka bättre talanger, och även därav möjligheterna att fostra, utveckla, för att sedan kunna sälja vidare och då är det playmakers som är viktigare än det 'starka' kollektivet.
Han blir ju defenitivt en "värdig" ersättare till Lagerbäck om nu blågult skulle vara något.
Personligen ställer jag mig inte längre in i den hyllningskör som omgav honom förut bland oss GAIS:are. Om vi vill stanna i AS nästa år måste vi förnya oss, frågan är inte om en ny tränare kan vara aktuell då.
Citera
2007-09-10, 10:34
Medlem
East Clintwoods avatar
Har roat mig att under säsongen helt subjektivt betygsätta lagens insatser efter läktar- och tv-tittande samt tidnings- och medialäsning. Så här ser listan ut efter 20 omgångar;

1 IFK Göteborg
2 Kalmar FF
3 Helsingborgs IF
4 IF Elfsborg
5 AIK
6 Djurgårdens IF
7 Halmstads BK
8 Hammarby IF
9 Gefle IF
10 Malmö FF
11 GAIS
12 Trelleborgs FF
13 Örebro SK
14 IF Brommapojkarna

Som synes är det inga våldsamma avvikelser från den riktiga tabellen, förutom att jag anser att Helsingborg har varit klart bättre än resultaten. DIF har heller inte spelat mästarspel, men det har inte grannen i Solna heller. (Och ja, för den som nu inte vet det, jag är Djurgårdare.) Måtte jag ha fel gällande avslutningen ...
Citera
2007-09-10, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
Har roat mig att under säsongen helt subjektivt betygsätta lagens insatser efter läktar- och tv-tittande samt tidnings- och medialäsning. Så här ser listan ut efter 20 omgångar;

1 IFK Göteborg
2 Kalmar FF
3 Helsingborgs IF
4 IF Elfsborg
5 AIK
6 Djurgårdens IF
7 Halmstads BK
8 Hammarby IF
9 Gefle IF
10 Malmö FF
11 GAIS
12 Trelleborgs FF
13 Örebro SK
14 IF Brommapojkarna

Som synes är det inga våldsamma avvikelser från den riktiga tabellen, förutom att jag anser att Helsingborg har varit klart bättre än resultaten. DIF har heller inte spelat mästarspel, men det har inte grannen i Solna heller. (Och ja, för den som nu inte vet det, jag är Djurgårdare.) Måtte jag ha fel gällande avslutningen ...

Vad fan är det här?
Citera
2007-09-10, 11:01
Medlem
Allsvenskan må vara rekordjämn men en titt på botten skallvrar ju om att allt står rätt till där nere iallafall.
Citera
2007-09-10, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Vad fan är det här?
Kanske borde införa ett nytt poängssystem där en jury delar ut matchpoäng istället för att låta antal mål avgöra?
Citera
2007-09-10, 11:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Kanske borde införa ett nytt poängssystem där en jury delar ut matchpoäng istället för att låta antal mål avgöra?

Ja, ingen dum idé. Jag ser framför mig: Bosse Lunkan, Ralf Edström, Mats Olsson och Lasse Anrell. Vilka härliga diskussioner när årets segrare ska utses.

Citera
2007-09-10, 11:10
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Vad fan är det här?

Inget konstigare än att jag tycker att IFK spelat bäst hittills men att de inte fått utdelning och att BP ligger där de bör ligga. Och allt däremellan. Svårt att fatta?
Citera
2007-09-10, 11:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
Inget konstigare än att jag tycker att IFK spelat bäst hittills men att de inte fått utdelning och att BP ligger där de bör ligga. Och allt däremellan. Svårt att fatta?

Men liksom, va? Har du knåpat ihop det där? Varför? Vilket tilltag.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in