2007-08-08, 00:20
Medlem
the head honchos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Du är inte äkta råtta innan du räknar med guld när ni vunnit 1 match mot de som ligger sist.

Gör om, gör rätt.
LOL, spot on!
Citera
2007-08-08, 03:18
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Ooo, vi är Gnaget, vi är Gnaget, AIK...

Med tanke på din avatar: GAIS berör!
Citera
2007-08-08, 08:54
Medlem
H.J.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AT4
AIK var ju helt klart denna veckas vinnare när alla andra konkurenter utom IFK kryssa. 7 poäng efter ledaren helt plötsligt, känns som topp 4 är helt realistisk.
Örebro och trelleborg vann ju, men ni slog BP och då endast ett lag åker ur så var ni en av vinnarna i bottenstriden, javisst!
Citera
2007-08-08, 09:01
Medlem
erikbes avatar
IFK Göteborg var veckans vinnare, nu gäller det bara att vi kan slå några av topplagen också. Förr var det tvärtom, vi slog DIF och MFF mfl men föll mot Gefle osv

Skippa Groningen Mackan!
Citera
2007-08-08, 10:04
Medlem
AT4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.J.S
Örebro och trelleborg vann ju, men ni slog BP och då endast ett lag åker ur så var ni en av vinnarna i bottenstriden, javisst!
Mig veterligen ger alla vinster 3 poäng, AIK har vart hånade under våren för krisen, helt plötsligt är vi 2 poäng efter Bajen! Har de kris nu? Eller just det Bajen är nöjda med att ligga i mitten.

AIK har Gävle på Söndag, allt tyder ju på vinst där och ytterligare klättring , vi kommer ju ta in på Bajen eller DIF eftersom de möts.
Citera
2007-08-08, 10:12
Medlem
Citat:
Mig veterligen ger alla vinster 3 poäng, AIK har vart hånade under våren för krisen, helt plötsligt är vi 2 poäng efter Bajen! Har de kris nu? Eller just det Bajen är nöjda med att ligga i mitten.

AIK har Gävle på Söndag, allt tyder ju på vinst där och ytterligare klättring , vi kommer ju ta in på Bajen eller DIF eftersom de möts.

Samtidigt får man komma ihåg att Bajen knappast var lika upp haussade som Gnaget var inför säsongen, då enligt vissa det var så klart att serien knappt behövt spelats.

Trodde du Bajen skulle ligga i topp efter 5-0 förlusten mot Brommapojkarna på försäsongen?
Citera
2007-08-08, 10:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aerodynamite
Samtidigt får man komma ihåg att Bajen knappast var lika upp haussade som Gnaget var inför säsongen, då enligt vissa det var så klart att serien knappt behövt spelats.

Trodde du Bajen skulle ligga i topp efter 5-0 förlusten mot Brommapojkarna på försäsongen?

En sjätteplats är väl inte riktigt "topp", men det är ju den gamla vanliga gnagarhybrisen du talar om. Inte konstigt att ingen haussar upp hammarby för övrigt. Finns ju inte direkt nån vinnarkultur i den klubben så bajar-hybris vore ju rent komiskt.
Citera
2007-08-08, 11:09
Medlem
AT4s avatar
Klart en klubb ska sikta så högt som möjligt, fast för 2 veckor sedan trodde jag inte i min enfald att AIK skulle få häng på toppen. Men att fans och spelare stått bakom iden som tränarparet har, det är det som i slutändan avgör tror jag.

Fans till andra klubbar väntade på kvartsamtal, sparkade tränare i AIK. Men all bestämde sig för att det skulle kämpas, det är en styrka tycker jag. Det bästa är ändå att AIK försöker spela boll hela tiden, de slår aldrig i från sig bollen nästan, utan försöker spela runt.

Något guld blir det inte, men inte omöjligt med topp4 och en Uefa gruppspels omgång.
Citera
2007-08-08, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
En sjätteplats är väl inte riktigt "topp", men det är ju den gamla vanliga gnagarhybrisen du talar om. Inte konstigt att ingen haussar upp hammarby för övrigt. Finns ju inte direkt nån vinnarkultur i den klubben så bajar-hybris vore ju rent komiskt.

För Bajenfansen är en sjätteplats en riktig topp position, nä men skämt och sido har inte kollat tabellen på ett tag.
Citera
2007-08-08, 12:11
Medlem
Bombardirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Du är inte äkta råtta innan du räknar med guld när ni vunnit 1 match mot de som ligger sist.

Gör om, gör rätt.

Jag tror att det AT4 menade var att AIK klättrade 4 placeringar på en omgång samt att många av lagen i topp kryssade. Därför är AIK omgångens vinnare.

Vidare tycker jag att det känns smått otroligt att AIK efter sin skitvärdelösa säsong där de egentligen inte spelat 100%-igt en enda match nu bara har 4 pinnar upp till spel i Europa.

Hade tabellen just nu sett likadan ut som förra årets upplaga av allsvenskan vid samma tidpunkt hade ju AIK varit avhängda för flera omgångar sen...
Citera
2007-08-08, 12:19
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombardir
Jag tror att det AT4 menade var att AIK klättrade 4 placeringar på en omgång samt att många av lagen i topp kryssade. Därför är AIK omgångens vinnare.

Vidare tycker jag att det känns smått otroligt att AIK efter sin skitvärdelösa säsong där de egentligen inte spelat 100%-igt en enda match nu bara har 4 pinnar upp till spel i Europa.

Hade tabellen just nu sett likadan ut som förra årets upplaga av allsvenskan vid samma tidpunkt hade ju AIK varit avhängda för flera omgångar sen...

Nåja, det är trots allt tio omgångar kvar. Om resultaten går emot er nästa omgång så är ni i misärdelarna av tabellen igen, till glädje för oss alla.

Det gäller ju även andra lag, till exempel Blåvitt som kan få betala dyrt i höst för tappade poäng mot skitlag i början.
Citera
2007-08-08, 12:24
Medlem
H.J.Ss avatar
Citat:

Kris? Nej men däremot ett jävligt uselt bortaspel...
Aik var ju favorittippade..

Bajen har tappat sina två bästa spelare i mittbackarna Von S+Peitur..Ny tränare och en uttalad mellansäsong...
så visst trodde jag i min enfald att aik skulle komma före Bajen denna säsong.

Nu är den inte över och både aik+bajen lär väl vandra uppåt i tabellen...
Mitt tidigare inlägg var mer lite ironisk över hur dålig självinsikt endel aikare verkar ha...ngn seger mot BP och helt plötsligt är man typ Nordens Milan igen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in