2007-09-15, 18:43
  #6517
Medlem
feldgraus avatar
Helvete villken jävla skandal.

1) Elfsborgare snubblar sig till en frispark som renderar i 1-2.
2) Helt jävla otroligt att blåsa straff när Bjärsa är solklart först på bollen.
3) Men en armbåge i ansiktet renderar tydligen inte ens i frispark?

Hade det varit Premier League hade Jonas Eriksson tvingats ringa IFK och be om ursäkt, och blivit avstängd i ett antal matcher. Nu är det Allsvenskan och därför kommer istället SvFF att försvara Eriksson in i döden och redan nästa omgång kommer han att stå på plan igen och göra ännu en usel insats.

Hata!

/feldgrau
Citera
2007-09-15, 18:48
  #6518
Medlem
the head honchos avatar
X var ett helt ok resultat, även fast IFK vinst nog hade varit marginellt bättre. Nåja på måndag tar vi tillbaka serieledningen!
Citera
2007-09-15, 18:48
  #6519
Medlem
Vad är det för fel på Gefle egentligen? Man bli så deprimerad av att dem alltid ska vara ett mål ifrån en poäng.
Citera
2007-09-15, 18:50
  #6520
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Helvete villken jävla skandal.

1) Elfsborgare snubblar sig till en frispark som renderar i 1-2.
2) Helt jävla otroligt att blåsa straff när Bjärsa är solklart först på bollen.
3) Men en armbåge i ansiktet renderar tydligen inte ens i frispark?

Hade det varit Premier League hade Jonas Eriksson tvingats ringa IFK och be om ursäkt, och blivit avstängd i ett antal matcher. Nu är det Allsvenskan och därför kommer istället SvFF att försvara Eriksson in i döden och redan nästa omgång kommer han att stå på plan igen och göra ännu en usel insats.

Hata!

/feldgrau


Låter förjävligt, blev helt knäckt när dom säger att elfsborg får en straff.
Citera
2007-09-15, 18:51
  #6521
Medlem
High Fidelitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
2) Helt jävla otroligt att blåsa straff när Bjärsa är solklart först på bollen.


Hata!

/feldgrau

Jag antar att du inte sett tv-bilderna som visar att straffen var 100%.

Varför allt hat, är du muslim?
Citera
2007-09-15, 18:51
  #6522
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AT4
Bara 6 mål fel så här långt. Tur att man spela fler än 3 mål på stryket. Brukar inte Gefle vinna på SÖS?

Haha! 7 blev det till slut, men IFK-IFE tippade jag allt ganska rätt. Tidig IFK-ledning som kvitterades mot slutet av matchen.

Men Bajen brukar ha svårt mot Gefle annars och det var väl ingen övertygande seger idag heller. Paulinho glänser (och drar på sig en avstängning i nästa match p.g.a målfirandet) men försvaret är ju under all kritik.
Citera
2007-09-15, 19:02
  #6523
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av High Fidelity
Jag antar att du inte sett tv-bilderna som visar att straffen var 100%.

Jag såg situationen live. Jag såg situationen på storbildsskärmen direkt efteråt. Och jag såg situationen i efterhand nu när jag kom hem. Inte en enda gång tyckte jag att det ens var i närheten av straff.

Alla som sett Glenn Hyséns berömda glidtacklingar på Wembley mot England vet att motståndaren kan flyga all världens väg utan att det ska behöva bli straff.

Bjärsmyr är solklart först på bollen, och slår undan denna. Därefter trampar lill-Alex på Bjärsas ben och fastnar i honom och ramlar. Aldrig att det är straff.

Citat:
Ursprungligen postat av High Fidelity
Varför allt hat, är du muslim?

Varför all idioti, är du fotbollsdomare?

/feldgrau
Citera
2007-09-15, 19:04
  #6524
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
På VXY står man ju 100 meter från planen, så det är omöjligt att säga om det var korrekt blåst straff när det sker i andra straffområdet, men Aftonbladet påstår i alla fall att tv-reprisen ger Eriksson rätt. Däremot var jag mer osäker på om inte straffen föregicks av en offside på Lill-Alex.

Hursomhelst var 2-2 helt rättvist men spelar tyvärr bara 08:orna i händerna.
Citera
2007-09-15, 19:04
  #6525
Medlem
Det var straff. Det var en helt onödig kapning i en situation som skulle bli ofarlig av sig själv. Det hade räckt att täcka bonden ut mot kortsidan.
Citera
2007-09-15, 19:05
  #6526
Medlem
Shuyins avatar
Härligt, de finns allt klubbkänsla kvar i Stefan Ishizaki! 2-2 var ju sannerligen perfekt, även om jag inte såg matchen så blev den som jag trodde med bra start ifrån IFK men att de sedan skulle tappa till oavgjort.

Kanske beror på den unga spelartruppen till viss del.

---

Istället så jag matchen mellan Hammarby-Gefle, och vilken första halvlek! 3-3 i paus och grym anfallsfotboll även om försvaren var sådär...

Erland H är sämst, Jose Monteiro är sämst, jag förstår varför Bajen ligger så som dem gör.
Citera
2007-09-15, 19:07
  #6527
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
På VXY står man ju 100 meter från planen, så det är omöjligt att säga om det var korrekt blåst straff när det sker i andra straffområdet, men Aftonbladet påstår i alla fall att tv-reprisen ger Eriksson rätt. Däremot var jag mer osäker på om inte straffen föregicks av en offside på Lill-Alex.

Offside var det tydligen inte då Hjalle av någon outgrundlig anledning upphävde den. Att Aftonbladet säger något tyder väl snarare på att det är motsatsen som är rätt...

/feldgrau
Citera
2007-09-15, 19:08
  #6528
Medlem
Afonsos avatar
Jag begriper mig inte på de sk "topplagens" oförmåga att knyta ihop säcken?
2-0, hemmaplan, 30 000 på läktarna och ändå oavgjort??

Vad är det som felar? Det händer ju gång på gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in