2007-08-27, 23:25
Medlem
kamikaze_kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
När jag pratar om vakna till så har det ingenting med publiken att göra, jag pratar om spelet på fotbollsplanen och ja där har aik verkligen vaknat till på sistone för det är inte länge sedan hela laget låg i kollektiv koma.

Men egentligen vet jag inte varför jag ens svarar på ett inlägg ifrån en utav Klevis sämre kopior.

Självklart förstår jag att du menar att laget har vaknat till, och det har inget med klacken och göra. Det har med att dom har spelat ihop sig och löper på rätt bollar. Och jag tror t.om "vi" kommer att bli ännu bättre i just löpningarna med Gabbe på rätt kant.

Ta inte illa upp Durden när jag skämtade lite efter att ha firat matchen och druckit bärs, som jag hade gjort när jag kom hem igår =)

Visste inte ens vem Klevis va innan du nämde honom, läste några av hans inlägg snubben verkar gilla capslock och va en riktig märstagnagare. och du ska inte jämföra mig med honom...
Citera
2007-08-27, 23:26
Medlem
Dugarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Eftersom Jonson börjar ramla långt innan det att Rosengren är i närheten av honom, och eftersom Jonson i halvtid tydligen sade att det där inte var någon straff, så har jag oerhört svårt att se hur den kan vara solklar...

/feldgrau
Men är man så klumpig och slänger ut ett ben så är det ju solklart att domaren lägger märke till det, sen att han missar bollen gör saken än mer solklar. Heder av Jonson att sedan erkänna faktum, men situationen hade aldrig uppstått om inte backen slängt ut benet och orsakat det.
Citera
2007-08-28, 00:02
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dugarry
Men är man så klumpig och slänger ut ett ben så är det ju solklart att domaren lägger märke till det, sen att han missar bollen gör saken än mer solklar. Heder av Jonson att sedan erkänna faktum, men situationen hade aldrig uppstått om inte backen slängt ut benet och orsakat det.

Fast han är ju på bollen...

/feldgrau
Citera
2007-08-28, 00:06
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the head honcho
Tung förlust ikväll. Enda positiva är väl att Arneng nu har spelat sin sista match i DIF tröjan. Spännande höst nu...

AVGÅ ARNENG!

Nej, håller inte med om att droppa Arneng. fortfarande en arbetshäst med DIF hjärta.
Citera
2007-08-28, 01:28
Medlem
feldgraus avatar
Är det någon Blåvit som egentligen tror att vi kommer att vinna i morgon (rent tekniskt, i dag)?

Det här är precis samma typ av match som vi förlorat varenda gång under 2000-talet.
2001 mot Sundsvall.
2004 mot Malmö.
2005 mot Djurgården.
Tre matcher då vi haft chans på ett bra slagläge för guld.
Tre förluster.

Jag är bombsäker på förlust i morgon.
100 fucking jävla procent säker.
Seb kommer toffla in en också.

/feldgrau
Citera
2007-08-28, 01:38
Medlem
m4xx0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Är det någon Blåvit som egentligen tror att vi kommer att vinna i morgon (rent tekniskt, i dag)?

Det här är precis samma typ av match som vi förlorat varenda gång under 2000-talet.
2001 mot Sundsvall.
2004 mot Malmö.
2005 mot Djurgården.
Tre matcher då vi haft chans på ett bra slagläge för guld.
Tre förluster.

Jag är bombsäker på förlust i morgon.
100 fucking jävla procent säker.
Seb kommer toffla in en också.

/feldgrau

Ni skulle ju iaf kunna försöka vara lite hyggliga och plocka en poäng
Citera
2007-08-28, 07:30
Medlem
karlsbergs avatar
Visst fan var det straff, han tar ju spelare före boll. Det ser man på repriserna att bollen ändrar varken rotation eller riktning innan Jonson faller. Sen om han faller lätt eller inte låter jag vara osagt.

I övrigt en skitmatch med mål bara vid fasta situationer, kul att Siggi satsar framåt iaf istället för att att försöka backa in en kvittering på vanligt svenskt manér.
Citera
2007-08-28, 08:17
Medlem
AT4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsberg
Visst fan var det straff, han tar ju spelare före boll. Det ser man på repriserna att bollen ändrar varken rotation eller riktning innan Jonson faller. Sen om han faller lätt eller inte låter jag vara osagt.

I övrigt en skitmatch med mål bara vid fasta situationer, kul att Siggi satsar framåt iaf istället för att att försöka backa in en kvittering på vanligt svenskt manér.
Svenskt maner , har du sett AIK backa hem någon gång de sista åren? De har bara offensiv fotboll i tanken oavsett vad det står i matchen, de spelar den absolut roligaste fotbollen. Bra jobbat Kalmar. Kryss i kväll hoppas jag på! Fast resultaten kan väl inte fortsätta att gå AIKs väg för evigt.
Citera
2007-08-28, 08:39
Medlem
Dugarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AT4
Svenskt maner , har du sett AIK backa hem någon gång de sista åren? De har bara offensiv fotboll i tanken oavsett vad det står i matchen, de spelar den absolut roligaste fotbollen. Bra jobbat Kalmar. Kryss i kväll hoppas jag på! Fast resultaten kan väl inte fortsätta att gå AIKs väg för evigt.
Tror han mer utgick ifrån normal svensk fotbollsfilosofi än just Aik.
Citera
2007-08-28, 08:41
Medlem
AT4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dugarry
Tror han mer utgick ifrån normal svensk fotbollsfilosofi än just Aik.
Nähä, det menar du inte?
Citera
2007-08-28, 08:44
Medlem
Dugarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AT4
Nähä, det menar du inte?
Nu bevisar du själv hur förbannat onödig din kommentar var om fotbollsglada Aik. Men nog om detta nu...
Citera
2007-08-28, 09:48
Medlem
Rocky69s avatar
Angående AIK.
Det finns ett gammalt ordspråk som lyder:
"Allt är inte bajs som glimmar"
Men.
Just nu så gör AIK det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera