2007-08-26, 17:49
Medlem
Lastbils avatar
"Dixon, vad håller du på med?". Haha ja det kan man undra. Jävla psykbryt. Skönt att se gnaget spela skiten ur Malmö, borde ju stått 5-0.
Citera
2007-08-26, 18:08
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastbil
"Dixon, vad håller du på med?". Haha ja det kan man undra. Jävla psykbryt. Skönt att se gnaget spela skiten ur Malmö, borde ju stått 5-0.

AIK är visst sugna på revansch från förra mötet, tyvärr!
Citera
2007-08-26, 18:09
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastbil

Om jag skall vara riktigt ärlig så ser det förbaskat oroväckande ut. AIK har fått en djävla fart efter att de köpte de där argentinarna.
Kan sluta i ett antiklimax av grotesk storlek.
Citera
2007-08-26, 18:10
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
När man pratar om svenska storklubbar, så pratar man givitvis med svenska mått mätt. Utan någon som helts jämförelse med t.ex. engelska klubbar.

Då är det fortfarande tveksamt om Stockholmslagen räknas. Att de är minst ett trappsteg under såväl IFK Göteborg som Malmö FF erkänner nog till och med Vagabonden.
Citera
2007-08-26, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Ja ja ja. Jag vet att ni försöker måla upp vissa klubbar till storklubbar med svenska mått mätt. Men, AIK torskar mot ett lag från Azerbadjan eller vad fan de kommer ifrån.
Den enda klubb som kanske kan komma på tal är faktiskt IFK Göteborg som har varit ute i Europa flertalet ggr och även haft stora framgångar. Att de sedan fick hybris och värvade kreti och pleti med ekonomiskt kaos som följd är en annan historia. Det rä även snart 15 år sedan de var någonting att räkna med.

Och senaste gången ni spelade i Europa var väl 83 nån gång då ni fick respass mot FC Köln?

Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2007-08-26, 18:15
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Då är det fortfarande tveksamt om Stockholmslagen räknas. Att de är minst ett trappsteg under såväl IFK Göteborg som Malmö FF erkänner nog till och med Vagabonden.

Ja, självklart. Jag har inte påstått något annat. Det är MFF och IFK som jag räknar som storklubbarna i Sverige.
Citera
2007-08-26, 18:15
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Och senaste gången ni spelade i Europa var väl 83 nån gång då ni fick respass mot FC Köln?

RÄtta mig gärna om jag har fel.

Jaha?
Har jag påstått att bajen är en storklubb? Det enda jag försöker slå in skallen på folk (?) är att vi INTE har några storklubbar i detta land.

Men men.

Vem skall tro att det är lätt att förklara saker och ting här på Fb?
Citera
2007-08-26, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Jaha?
Har jag påstått att bajen är en storklubb? Det enda jag försöker slå in skallen på folk (?) är att vi INTE har några storklubbar i detta land.

Men men.

Vem skall tro att det är lätt att förklara saker och ting här på Fb?

Jag tror Feldgrau kommer att få blodstörtning om vi fortsätter diskutera storklubbar i den här tråden så det är bäst vi lägger ner. Även om det är frestande att förklara läget för alla imbeciller här.
Citera
2007-08-26, 18:28
Bannlyst
Se där. Formen håller i sig. 3-0 mot Malmö i detta nu. Kan bli en rolig höst detta.
Citera
2007-08-26, 18:33
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Jag tror Feldgrau kommer att få blodstörtning om vi fortsätter diskutera storklubbar i den här tråden så det är bäst vi lägger ner. Även om det är frestande att förklara läget för alla imbeciller här.

Vi kör på detta. Se där ja.Nu blev man ju inte direkt mindre orolig då gnaget klämmer i trean också.
Citera
2007-08-26, 18:33
Moderator
easy_dans avatar
Citat:

Rätta mig gärna om jag har fel.

Ja du har fel, vi nöjer oss med det..senast vi var i Europa härjade väl gnaget runt i superettan
Citera
2007-08-26, 19:12
Medlem
Cruachans avatar
Grattis AIK! Jag skulle inte bli ledsen om ni tog hem allsvenskan nu. Jag hoppas dock att det sett bättre ut för oss om vi fått starta med Labbe och Safari.

Shuyiihnnn, eller vad du nu heter, jag får nog hålla med dig om att Ola är riktigt seg och gör inte särskilt mycket rätt.

Stort (inte så stort) plus till Yksel, AA, JJ, DA och en hel del i AIK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in