2007-08-27, 21:46
Medlem
Enligt min opartiska åsikt var det helt klart straff.
Citera
2007-08-27, 21:49
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordson
Enligt min opartiska åsikt var det helt klart straff.

Japp, snyggt mål av Rydström också.
Citera
2007-08-27, 22:07
Medlem
Mad Fer Its avatar
Det var ingen straff. DIF´s alltså. Så det är väl bara rättvist att Kalmar får 2-1 på en helt horribelt dömd frispark.

Derby snart, jippie................

Ridå. Avgå alla. Arneng vi hörs.
Citera
2007-08-27, 22:23
Medlem
NoTruces avatar
Billig straff för DIF. Jag sa till mig själv efter 1-0 att nu får de fan straff, och så får de det. I fyrtiofemte minuten. Bläh.

Men ni Djurgårdare. Se det så här: Djurgården är inte dåliga, det är bara Kalmar som skärpt sig.
Citera
2007-08-27, 22:58
Medlem
Dugarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Billig straff för DIF. Jag sa till mig själv efter 1-0 att nu får de fan straff, och så får de det. I fyrtiofemte minuten. Bläh.

Men ni Djurgårdare. Se det så här: Djurgården är inte dåliga, det är bara Kalmar som skärpt sig.
Straffen var inte billig nånstans. Klart som fan Ingvarsson dömer straff när han inte nuddar bollen utan sträcker ut ett ben, som kanske inte träffar Jonson, men 9 av 10 spelare ramlar i en sån situation och domaren kan inte tveka, den är för mig solklar.

"Jag har sätt Djurgården i 55 år, men däremot aldrig sätt dom spela så dåligt som idag" var det en gubbe som sa på tåget hem. Och så länge Arneng kommer få spela så kommer nog han få upprepa den frasen bra många gånger till...
Citera
2007-08-27, 23:00
Medlem
Mad Fer Its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce

Ja ,för DIF har verklien varit bortskämda med straffar i alla år, håhåjaja.
Innan dom 2 ( solklara) straffarna i år (den i da ej medräknad) sattes DIF´s senaste straff av en ung och lovande Tjalle Mild.
Citera
2007-08-27, 23:00
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dugarry
Straffen var inte billig nånstans. Klart som fan Ingvarsson dömer straff när han inte nuddar bollen utan sträcker ut ett ben, som kanske inte träffar Jonson, men 9 av 10 spelare ramlar i en sån situation och domaren kan inte tveka, den är för mig solklar.

Eftersom Jonson börjar ramla långt innan det att Rosengren är i närheten av honom, och eftersom Jonson i halvtid tydligen sade att det där inte var någon straff, så har jag oerhört svårt att se hur den kan vara solklar...

/feldgrau
Citera
2007-08-27, 23:03
Medlem
http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=188455

Kolla bildspelet när jonsson fälls, nog fan ser det ut som straff tycker jag.
Citera
2007-08-27, 23:07
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordson
http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=188455

Kolla bildspelet när jonsson fälls, nog fan ser det ut som straff tycker jag.

Nog ser det ut som han är på bollen innan Jonson också.
Bla bla bla. Icke-fråga att prata om straff, och ta till stilbilder säger nada.

Kalmar vann och jag såg hela matchen iklädd en röd tröja. Mina sympatier gick fram. Allt går gnagets väg nu
Citera
2007-08-27, 23:11
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad Fer It
Ja ,för DIF har verklien varit bortskämda med straffar i alla år, håhåjaja.
Innan dom 2 ( solklara) straffarna i år (den i da ej medräknad) sattes DIF´s senaste straff av en ung och lovande Tjalle Mild.

Inte andras fel att ni har Sjölund som straffläggare .
Citera
2007-08-27, 23:20
Medlem
the head honchos avatar
Tung förlust ikväll. Enda positiva är väl att Arneng nu har spelat sin sista match i DIF tröjan. Spännande höst nu...

AVGÅ ARNENG!
Citera
2007-08-27, 23:22
Medlem
Mad Fer Its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Inte andras fel att ni har Sjölund som straffläggare .

Så det är straffläggaren som bestämmer om ett lag ska få straff eller inte? Intressant, det visste inte jag.

Läs om läs rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in