Gefle (h), Ösk (b), Mff (h), bajen (b-dock på Råsunda),så lyder följande fyra för AIKs del.
Gräver långt ner i pipan och synar bland resterna och siar 12 poäng (fan vad jag ska få äta opp detta, att man aldrig lär sig)
Förtroendet lär vara tillbaka på riktigt nu,15 mål för,2 emot senaste fyra och Gefle åker av bara farten,3 -0.
Västerut till Örebro,Argentina behärskar underlaget,Gnaget håller bollen på backen och rullar bort ett trött ösk försvar. 3 -1.
Med närmare 25,000 i ryggen behandlar AIK sina motståndare för dagen med samma förakt och ringa respekt som i förra säsongens avslut.Obo nättar två och volymen på Norra/Östra når oanade höjder.Säsongens tidigare pinsamhet på malmöstadion är som bortblåst efter vad som blir en av allsvenskans bästa matcher denna säsong. 4 -2
Norling lugnar spelarna efter Mff-matchen och Uefa framgångar och AIK maler ner bajen i en hård,fysisk match,ett rött kort per lag och Wiltons panna kirrar poängen.1 -0.
Guld,javisst.Avgörs sista dagen i Kalmar.
Varsågoda....
Nog för att det var en metafor i ett inlägg istället för ett metaforiskt inlägg. Men en apa kan ju inte förstå allt - med tanke på att inte ens lagt märke till dig tidigare.
Tack ändå
Full pott i de närmaste fyra matcherna och säsongen kanske inte blir en besvikelse.
Vinst mot Gefle och poäng mot MFF borde ses som rimligt.
Vi får hoppas att våra backar håller sig nyktra i fortsättningen - eller super till ordentligt. Vad som nu gjort att det går lite bättre för AIK.
Va faan kalla mig vad som helst men inte apa!
Eller kanske var det en metafor..eller metaforiskt skrivet
Sportbladet kan avslöja att AIK Fotboll startar en egen klädbutik. Utbudet består till stor del av klädmärken som är starkt kopplade till huliganism.
– Om de här märkena är populära i huligan-kretsar så är detta allvarligt och mycket förvånande, säger Bo Lundquist, ordförande i föreningen Svensk Elitfotboll.
Stone Island, Duffer of St. George och Pringle Scotland.
Tre klädmärken starkt förknippade med huliganism.
När AIK Fotboll AB öppnar sin klädbutik, The Terrace Stockholm, på Drottninggatan 53 torsdagen den 16 augusti återfinns inte bara de tre ovan nämnda märkena – utan även flera andra klädmärken som starkt förknippas med fotboll-ens våldsverkare.
”Inte lämpligt”
– Det är helt mot de beslut som vi kollektivt har tagit i SEF (Svensk Elitfotboll) och som AIK har skrivit under på, säger Bo Lundquist som även är ordförande i Djurgårdens IF:s styrelse.
– Jag är väldigt förvånad över att klädernas koppling till huliganism inte har kontrollerats bättre.
Även supporterpolisen Hans Löfdahl är kritisk.
– Det är inte lämpligt om det gynnar huliganismen. Fotbollshuliganer har en förkärlek för Stone Island, det är deras märke.
Brevet med information om den nyöppnade butiken går i morgon ut till AIK:s årskortsinnehavare.
Men Sportbladet kunde redan i går ta del av uppgifterna. Charlie Granfelt, vd i AIK Fotboll AB:
”Det är mode”
– Jag är medveten om att några av de här kläderna kan vara populära bland huliganer, men de är även populära bland golfare och vanliga människor. Det är mode.
– Jag förstår vad du frågar, men syftet med det här är självklart inte att sälja huligankläder. Vår satsning vänder sig till en långt större krets än till ett fåtal individer.
Nu stödjer AIK "huliganism" också. Vad i helvete är det för sinnessvag jävla judegårdare som sitter som ordförande för svensk elitfotboll?
Sportbladet kan avslöja att AIK Fotboll startar en egen klädbutik. Utbudet består till stor del av klädmärken som är starkt kopplade till huliganism.
– Om de här märkena är populära i huligan-kretsar så är detta allvarligt och mycket förvånande, säger Bo Lundquist, ordförande i föreningen Svensk Elitfotboll.
När AIK Fotboll AB öppnar sin klädbutik, The Terrace Stockholm, på Drottninggatan 53 torsdagen den 16 augusti återfinns inte bara de tre ovan nämnda märkena – utan även flera andra klädmärken som starkt förknippas med fotboll-ens våldsverkare.
”Inte lämpligt”
– Det är helt mot de beslut som vi kollektivt har tagit i SEF (Svensk Elitfotboll) och som AIK har skrivit under på, säger Bo Lundquist som även är ordförande i Djurgårdens IF:s styrelse.
– Jag är väldigt förvånad över att klädernas koppling till huliganism inte har kontrollerats bättre.
– Det är inte lämpligt om det gynnar huliganismen. Fotbollshuliganer har en förkärlek för Stone Island, det är deras märke.
Brevet med information om den nyöppnade butiken går i morgon ut till AIK:s årskortsinnehavare.
Men Sportbladet kunde redan i går ta del av uppgifterna. Charlie Granfelt, vd i AIK Fotboll AB:
”Det är mode”
– Jag är medveten om att några av de här kläderna kan vara populära bland huliganer, men de är även populära bland golfare och vanliga människor. Det är mode.
– Jag förstår vad du frågar, men syftet med det här är självklart inte att sälja huligankläder. Vår satsning vänder sig till en långt större krets än till ett fåtal individer.
Nu stödjer AIK "huliganism" också. Vad i helvete är det för sinnessvag jävla judegårdare som sitter som ordförande för svensk elitfotboll?
Ska man skratta eller gråta?
Artikeln är givetvis ren dårskap från Apbladets sida. Ett försök att vigla upp några halvkvädna visor om hur oansvarigt och farligt AIK:s ledning betett sig. Det jag undrar lite mer över är hur butikens finansiering är uppbygd. Har AIK så pass mycket kapital över att de kan öppna en kläd-butik på Drottninggatan?
Eller är det möjligtvis så att AIK endast äger en liten del i butiken?
Att Aftonbladet säkerligen har skruvat till artikeln är troligt. Men det verkar ju lite konstigt att man startar en butik med klädesplagg så starkt förknippade med "fotbollsgrabbar" om man samtidigt tar avstånd från huliganism. Att kläderna är mode har säkerligen Charlie Granfelt rätt i, ett mode som har skapats av firmagrabbarna. Kom inte och påstå att fjortisar och andra unga killar springer runt i dessa kläder för att deras stora idoler inom golfen använder dem. Nu kan FB sträcka på ryggen och konstatera att de varit med och öppnat en ny marknad som deras klubb kan profitera på.
Bo Lundquist kanske ska se om sitt eget hus först dock då DIF Webshop säljer en piké där formgivningen inspirerats av ett märke populärt bland "grabbar" (Kan iofs vara helt ute och cykla på den här punkten).
Att tjäna pengar har ingenting med moral att göra.
Varför publicerar AB sådan här skit för? Det enda som händer är att pojkspolingarna som ränner runt och spelar allan får ännu större hybris. Aftonbladet hjälper till att föda deras egon helt enkelt.
Nu kanske Gustaf 67 på östermalm slänger sina Burberry och andra dyra plagg, ha ha ha! Jaaaag är ingen huligan minsan, jag är fiiin herre.
”Inte lämpligt”
”Det är mode”
Ska man skratta eller gråta?
Vilken jävla pajas den där snubben är alltså. Det är ingen hemlighet att Dif motarbetar allt som har med supporterkulturen att göra, senaste exemplet är när samtliga allsvenska klubbar (utom AIK och Hammarby) vill ha bort ståplats och nu ska han gå och lägga sig i saker som är utanför fotbollen.
Kanske är det så att han är rädd för att DFG ska gå och handla kläder i en AIK-butik?
Namnet på butiken är stor humor och att Aik som första föringen helt öppet kapitaliserar på huliganism är en väldigt intressant utveckling. Men kan verkligen en sådan butik gå runt, när konkurrenterna skär ned på sitt utbud utav dessa märken?