2007-08-13, 09:40
  #5317
Medlem
frankensteins avatar
Det ryktas att Sören Åkeby avgår om MFF förlorar idag. Den som lever får se....
Citera
2007-08-13, 09:41
  #5318
Medlem
Jerka^s avatar
Jag tror det blir väldigt svårt för AIK att slåss om guldet i år, trots de senaste vinsterna.

Det nämligen en sak att de ligger efter ledande Halmstad med fyra poäng och med en match mer spelad. Värre är att de också ligger efter Elfsborg med fyra poäng, Göteborg med tre, Djurgården med tre plus en match, och Kalmar med en. Dessutom har de sämst målskillnad av lagen på övre halvan.

Det räcker alltså inte med att bara komma ifatt Halmstad, vilket ju kan hända om HBK får en svacka och AIK går riktigt bra. De måste dessutom göra en markant bättre höst än alla de lag jag räknade upp ovan. Sannolikheten att inget av dessa lag går bra i resten av serien måste ses som minimal.

Det är alltså svårt rent matematiskt. Dessutom finns det frågetecken för hur bra AIK egentligen är. De har slagit bortasvaga Gefle och BP samt då formsvaga Helsingborg (varav två knappa segrar). Visserligen ser resten av programmet någorlunda överkomligt ut, men lika lätt blir det inte.
Citera
2007-08-13, 10:12
  #5319
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerka^
Jag tror det blir väldigt svårt för AIK att slåss om guldet i år, trots de senaste vinsterna.

Det nämligen en sak att de ligger efter ledande Halmstad med fyra poäng och med en match mer spelad. Värre är att de också ligger efter Elfsborg med fyra poäng, Göteborg med tre, Djurgården med tre plus en match, och Kalmar med en. Dessutom har de sämst målskillnad av lagen på övre halvan.

Det räcker alltså inte med att bara komma ifatt Halmstad, vilket ju kan hända om HBK får en svacka och AIK går riktigt bra. De måste dessutom göra en markant bättre höst än alla de lag jag räknade upp ovan. Sannolikheten att inget av dessa lag går bra i resten av serien måste ses som minimal.

Det är alltså svårt rent matematiskt. Dessutom finns det frågetecken för hur bra AIK egentligen är. De har slagit bortasvaga Gefle och BP samt då formsvaga Helsingborg (varav två knappa segrar). Visserligen ser resten av programmet någorlunda överkomligt ut, men lika lätt blir det inte.

Det räcker med att kommande 3 omgånger blir precis som de 3 senaste för att AIK ska ta sig upp till förstaplatsen om jag inte räknat fel. Men jag tror inte AIK kommer ha chansen till toppen för i längden brukar de mest jämna laget vinna, det lag som undvikit en stor svacka under säsongen och det har AK verkligen inte gjort.

Det kommer bli väldigt intressant att se hur bra verkligen AIK är när de börjar möta lagen i toppen igen men det är iaf väldigt klart att de är bra mycket bättre nu än innan matcherna mot Glenthoran.
Citera
2007-08-13, 10:28
  #5320
Medlem
Cygones avatar
Angående guldspekulationer brukar det alltid vara enklare att titta på slutpoäng än hur det ser ut precis nu. Man brukar behöva ca 50p för guld, och snabbt räknat så kan t.ex. AIK dra in ytterligare 27p på kvarvarande 9 matcher = 52p. Det blir isf sannolikt guld, speciellt eftersom AS i år varit så jämn att en total på ett par poäng mindre möjligen kan räcka.

Men då ska Gnaget alltså vinna 9 raka, och det med lite fler klasslag som motstånd än vad som varit fallet senaste matcherna... inte troligt.

Håller med ovanstående, minst ett av lagen på plats 1-4 kommer gå bra, vinna 7-8 av de kvarvarande matcherna vilket ger guld. IFE har massvis med skador + europaspel som sliter, IFK har just sålt killen som gjort hälften av deras mål och HBK är en Djuricljumske/-avstängning/-försäljning från att vara ett lag för nedre halvan. Alltså, DIF.

Det är iallafall vad jag försöker intala mig.

KROSSA BAJEN!
Citera
2007-08-13, 10:55
  #5321
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sQL
Nej men är det inte itk mannen som talar,från huligan tråden till denna tråd ni är ju ganska lika varandra trots allt.



456 äta kex!

Du har helt uppenbarligen noll koll på läget så dig ödslar jag inte en sekund mer än såhär på.
Citera
2007-08-13, 12:25
  #5322
Medlem
Forever Winters avatar
Allvarligt!!? Tror AIK'arna här inne att det blir guld i år? Vi är alldeles för ojämna. Vi skulle behöva vinna även de jämna matcherna, som vi gjorde förra året. Vi är för beroende av nyckelspelarnas prestationer.
Jag är bara glad att den senaste tidens resultat gör att nedflyttningsfaran är över. I år tror jag att en plats på topp 5 är troligt.

Just nu ser Elfsborg och IFK starka ut...
Citera
2007-08-13, 12:27
  #5323
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankenstein
Det ryktas att Sören Åkeby avgår om MFF förlorar idag. Den som lever får se....

Då håller vi på Halmstad ikväll!
Citera
2007-08-13, 12:29
  #5324
Medlem
FisringsAgusts avatar
IFK Göteborg tar hem guldet, även utan Berg.
Citera
2007-08-13, 12:45
  #5325
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darth Yoda
Vad är det för jävla skitdomare svenska fotbollsförbundet har anställt? Dem ger Stockholmslagen felaktiga fördelar hela tiden. Inte fan var det offside när Makondele kvitterade för Gefle. Nu blev det åter igen en uddamålsförlust.

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1139488,00.html

Nu förstördes din världsbild, vad ska ni skylla på nu? En komplott mot Bapupa?
Citera
2007-08-13, 12:55
  #5326
Medlem
http://www.fotbolldirekt.com/IndexNews.cfm?ID=23394

Inga fler bananer?
Citera
2007-08-13, 12:57
  #5327
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chayim
http://www.fotbolldirekt.com/IndexNews.cfm?ID=23394

Inga fler bananer?

Patetiskt utspel från negerns sida.

Jag har en känsla utav att det kan komma att bli ännu en avblåst match för Bajens del.
Citera
2007-08-13, 13:04
  #5328
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa Dembo Tourray
... dessutom är det i vissa lägen farligt att kasta in saker. Säg att någon kastar in en banan som jag eller någon annan halkar på - det är inte så kul som det låter.
Hahaha! Skulle vara så jävla kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in