2007-08-07, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gorgon
Undrar endast när ledningen i DIF skall ta sitt förnuft tillfånga och ställa över Arneng samt Sjölund, så vi någon match kan få starta med fullt manskap? Sedan vore det nästan tjänstefel att inte starta med den glödheta Quirino mot ett Hammarby, där revansch är ledmotivet.
Visst är ett kryss mot Gais borta inte något dåligt resultat om vi ser i backspegeln på tidigare möten, men då vi hade chansen att kliva upp i serieledning blev resultatet blev en rejäl besvikelse.
Nedräkningen inför lill-derbyt har börjat!

Arneng är ju avstängd mot vraken så där får du ju som du vill.
Om jag inte missminner mig så är även Enrico avstängd den matchen.
Helt klart ett avbräck då vi tappar massor med kreativitet och finess på mitten, något som inte riktigt Komac & co kan väga upp.

Angående Q så håller jag med dig till viss del.
Senaste inhoppen har han visat en del klass, framförallt tekniskt, men han är fortfarande en hjärnspökenas man och klarar nog inte av ansvaret att köra en match från start än.
Valet faller nog på en spelsugen Jonson och Dahlberg i anfallet.
Citera
2007-08-07, 17:20
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent
Hur många av dom är på straff?

4 st.
Citera
2007-08-07, 17:20
Medlem
Mad Fer Its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeerMeUpScotty
Jävlar vad du grinar som en hora.
Därför att vi är en mindre klubb och därför försöker få så många sponsorer som möjligt, var det verkligen så svårt att förstå?
Nu judegårdare är verkligen efterblivna.

Blir man så där bitter när man håller på baksidans minsta klubb?
Jag, hora? Är det inte gais som är horan som säljer sig till göteborgs alla företag?
Citera
2007-08-07, 18:17
Medlem
Nej, det är faktiskt inte bara självmålet som spökar med Arne. Han ser alltid så nervig ut även om det ofta reder upp sig. Inger inget förtroende.

Jonsson va skadad men är på väg tillbaka nu. Som sagt har hans ytterbackskollegor gjort det bra och han får det inte helt lätt. I det läget tycker jag att det är bättre att sätta in honom centralt.
Citera
2007-08-07, 19:43
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad Fer It
Blir man så där bitter när man håller på baksidans minsta klubb?
Jag, hora? Är det inte gais som är horan som säljer sig till göteborgs alla företag?
Ja, ja och nej.
Citera
2007-08-07, 21:03
Medlem
Tråkig jävla tillställning som utspelar sig i Malmö just nu, som MFF leder med 1-0 efter ett friläge där Junior bara smäller in den. Händer ingenting, lika dålig stämning som när AIK spelade mot BP igår och det känns verkligen inte som ett derby. Varför är det så? Vart är hatkänslan mellan klubbarna?

Ptja.. detta måste väl nästan vara topp 10 genom tiderna mellan MFF och Helsingborg vad det gäller TRÅKIGA derbymatcher? VAKNA!

Förvisso bara en halvlek avklarad, men jag tvivlar på att den andra halvleken blir så mycket bättre än den första. Men vad vet jag, jag har haft fel förr...
Citera
2007-08-07, 22:04
Medlem
Matchen slutar, 1-1. Ett perfekt resultat för oss övriga i denna jämna Allsvenskan, och nu måste något hända med Åkeby. Sparkad inom en vecka, kanske? Sandqvist skulle dock haft en frilägesutvisning, men givetvis blåste domaren, konstigt nog, inspark. Jaja, tråkiga jävla match, finns inte mycket mer att säga. Uhh...
Citera
2007-08-07, 22:11
Medlem
AT4s avatar
AIK var ju helt klart denna veckas vinnare när alla andra konkurenter utom IFK kryssa. 7 poäng efter ledaren helt plötsligt, känns som topp 4 är helt realistisk.
Citera
2007-08-07, 22:37
Medlem
Cruachans avatar
Fyfan vad jävla urusel Martin Hansson och hans linjemen är. Hur bubblan kan man missa en sådan solklar straff? En annan som är minst lika usel är ju Åkeby. Han borde utan tvekan bytt ut JIH, flyttat ner Vincents och satt in vem tusan som helst på kanten. Att han tar ut Ola är även det ett mysterium. Labbe var ju förövrigt även han riktigt dålig. Det såg man iofs redan i söndags på träningen då han lattja runt som en tjock Ronaldo.

Plus för ett fint tifo iaf.
Citera
2007-08-07, 23:06
Medlem
the head honchos avatar
Jag tycker att IFK är omgångens vinnare, känns som en darkhorse tillsammans med HBK och KFF i racet om sm-guld.

Elfsborg 35%
Djurgården 20%
HBK 15%
Kalmar 10%
Göteborg 10%
Bajen 5%
Övriga (MFF, HeIF, Aik) 5%
Citera
2007-08-07, 23:14
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AT4
AIK var ju helt klart denna veckas vinnare när alla andra konkurenter utom IFK kryssa. 7 poäng efter ledaren helt plötsligt, känns som topp 4 är helt realistisk.

Ooo, vi är Gnaget, vi är Gnaget, AIK...
Citera
2007-08-08, 00:08
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AT4

Du är inte äkta råtta innan du räknar med guld när ni vunnit 1 match mot de som ligger sist.

Gör om, gör rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in