2007-06-23, 16:41
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antrax
Bara och hålla med, att detta inte vart på förslag tidigare är sorgligt.
Det är tragiskt. Kennedy i DIF fick hoppa in i derbyt men det berodde nog mest på att det saknades anfallsalternatifv. Vi måste verkligen våga släppa fram våra talanger. Det kanske är svårt i de största svenska klubbarna men som det är nu så värvas det istället Allsvenska medelmåttor utifrån på positioner där svenska talanger skulle kunna gjort det minst lika bra.
Citera
2007-06-23, 16:52
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Saker som behöver förbättras gås igenom i denna artikel från Svenska fans, i artikeln synas allsvenskans verkliga problem.
http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=177746

Det där är ju knappast ett allsvenskt problem utan snarare ett problem hos ett par av de allsvenska lagen. Kolla hur många unga spelare som t ex IFK har släppt fram de senaste 2-3 åren.

/feldgrau
Citera
2007-06-23, 22:25
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Det där är ju knappast ett allsvenskt problem utan snarare ett problem hos ett par av de allsvenska lagen. Kolla hur många unga spelare som t ex IFK har släppt fram de senaste 2-3 åren.

/feldgrau

Undrar också vad Relay menar med allsvenskans problem när "problemet" han lyfter upp snarare gäller en minoritet av lagen, i hammarbys a-trupp spelar idag 8 spelare som har förflutet i HTFF (Hammarby talang), och många av dom spelare som försvann inför säsongen har ersatts från dom bakre leden, spelare som fått ett år eller två i talanglaget blandat med att bänka och få hoppa in i allsvenskan, cupen osv.
Citera
2007-06-23, 22:32
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Undrar också vad Relay menar med allsvenskans problem när "problemet" han lyfter upp snarare gäller en minoritet av lagen, i hammarbys a-trupp spelar idag 8 spelare som har förflutet i HTFF (Hammarby talang), och många av dom spelare som försvann inför säsongen har ersatts från dom bakre leden, spelare som fått ett år eller två i talanglaget blandat med att bänka och få hoppa in i allsvenskan, cupen osv.
Jag får då be om ursäkt för jag kände inte till det.
Men jag har blivit alltmer desperat angående Allsvenskan och dom allsvenska klubbarna sedan fiaskot mot Thun.
Citera
2007-06-23, 23:17
Medlem
Agent|Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Du kan verkligen inte ha sett matchen~
Jag tror det var er nr. 8 (orka kunna vrak-namn) som ligger som ett jävla kolli och storbölar, blir utburen på bår och det gör SÅ ont på honom varvid när han kommit av planen hoppar upp oc vill komma in igen..
Det är inte det värsta, jag satt 6 rader ovanför Tony (cobain) Gustavsson och hur fan kan en tränare visa med händerna att hans spelare som ligger och filmar ska ligga kvar så domaren blåser av?
Snyggt försök förövrigt i slutet när Suleyman eller hur han nu stavas lägger sig ner för att märka att domaren inte kommer blåsa varvid han ställer sig upp igen...
Borde införas en regel att om bårjäveln kommer in på planen så ska den spelare som bärs ut få stanna utanför minst 10 minuter innan han får komma tillbaks i spel. Ska man behöva en bår ska man fan vara skadad också.

Det du i din bitterhet beskriver var förövrigt Kim Källström mästare på i allsvenskan. Nåväl, djurgården blev förnedrade, alltså en perfekt taktik. Nuff said.
Citera
2007-06-23, 23:57
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent
Det du i din bitterhet beskriver var förövrigt Kim Källström mästare på i allsvenskan. Nåväl, djurgården blev förnedrade, alltså en perfekt taktik. Nuff said.

Det blir de på måndag också... Av ÖSK av alla lag. Tänka sig!
Citera
2007-06-24, 00:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ghostrider...........
Pablo..................(men säg inte att jag sagt något)
Sen eftersom klevis inte kan stava, det ska givetvis vara MÄCKTIGA AIK.

Jag kan stava. Mäktiga stavas utan c. Kolla i ordlistan. Pajas.
Citera
2007-06-24, 09:49
Medlem
Otto Flicks avatar
Blir till att bänka sig framför Gefle-HBK i dag (nej, har inte sympatier för något av lagen men allsvensk fotboll gillar jag). Undrar om verkligheten har hunnit ifatt Johan Oremo. Tycker han blivit uppskriven rejält. Visst, killen gör något slags personlig Åshöjden-grej men PSV, landslaget och superlativ en masse känns något överdrivet. Skall bli kul att se om han kan prestera mot HBK:s starka mittlås ty nog har verkligheten kommit ifatt honom lite grann på sistone? Jag menar AIK:s mittlås (Carlsson/Arne Fjord) känns inte som det bästa och de stoppade honom enkelt i senaste matchen. Så, Oremo, upp till bevis nu.
Citera
2007-06-24, 11:27
Medlem
ghostrider...........s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Jag kan stava. Mäktiga stavas utan c. Kolla i ordlistan. Pajas.

Ja, visst är det svårt att försöka skämta på internet.
Men vem som är pajasen har du bevisat många många gånger redan.
Citera
2007-06-24, 19:51
Medlem
LastCaresss avatar
Gefle gör sitt jobb som vanligt, när ska folk ta dem på allvar?
Citera
2007-06-24, 19:54
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress

När AIK mötte dem var de inte så himla imponerande, en massa tjong ifrån båda lagen. Inte heller förra årets möten blev jag så imponerad av, det som är imponerande är dock att de har ett bra lagspel.
Citera
2007-06-24, 19:55
Medlem
tjohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
När de vinner en match på gräs kanske?
De har tagit 2 pinnar på 5 försök borta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in